Jennifer Aniston-dieetin tuloksia osa 1.

Kuplia

                                      Jennifer A.              vs.            Emilia P.

Koska en halua julkisesti huudella painoani, laitoin kuvat havainnollistamaan, että painoero samanpituiseen Jenniferiin on kymmenisen kiloa. Ja tässä meikäläinen on voiton puolella :D

Olin siis viime viikon maanantaista perjantaihin edeltävissä blogeissani käsittelemälläni Jennifer Aniston-dieetillä. Tässä tuntemuksia päivä päivältä:

Maanantai: Heräsin siis varttia aikaisemmin, jotta ehdin keittelemään inkiväärikeitokset. Lounaalla halloumijuusto-linssi-salaatti. Töiden jälkeen 1 tunti aerobic-ohjausta. Koko päivänä ei erityisemmin nälän tunnetta, oli aika hoppu, kuten maanantaisin yleensäkin.

Tiistai: Sama lounas-salaatti  ja inkivääri-smoothie kuin eilen. Molemmat maistuvat hieman tylsähköltä, ja iltapäivällä iski ensimmäistä kertaa makean himo. Vedin kaksi sokeritonta purkkaaa..Peruskävelyitä ja pyöräilyjä lukuun ottamatta en urheillut. Illalla meillä oli Lilyn bloggaajien illanvietto, jossa oli lohi-sieni-salaattia, eli päivällinen ei siis ollut ihan täysin J.A-tapaan valmistettu. Lisäksi join yhden Cokis Zeron. (tämä Zero oli ainut, jossa poikkesin ohjeistuksesta)

Keskiviikko: Vedin aamulla Jenniferin henkeen treenin: 30min juoksumatolla+30min spinning ja 30min soutulaitteessa (J.A harrastaa lautamelontaa, ja tähän hätään en keksinyt parempaa..). Aamiainen ja lounas samoja. Keskiviikko-iltana söin kanaburriton. Seitsemän aikaan iski ensimmäistä kertaa väsymys ja "minulla on verensokeri alhaalla"-kiukku. Laskin, että olin syönyt päivän aikana 800-900 kcal. Menin aikaisin nukkumaan.

Torstai: Päivä, jolloin vaihdoin päivällisen ja lounaan paikkaa. Eli kiukuspäissäni söin kanaburriton lounaaksi. Illalla valikoin salaattia ja kanapaloja (juuston sijaan) Raffaellon kesäterassin avajaisissa. Torstaina keho oli selvästi tottunut jo alempiin kalorimääriin, ja jaksoin työkeikalta palattuani kirjoittaa yli puolenyön ihan veden voimalla (usein vedän pepsi maxia).

Perjantai: Punnitus ennen inkiväärismoothie-aamiaista. Tulos: -1kg maanantaista. Lounassalaatti linsseineen tökki, mutta halloumijuustot maistuivat yhä hyviltä. Kävin juoksemassa 40 minuuttia ja treenasin salilla noin puoli tuntia lihaksia. Illan burriton jälkeen palkitsin itseni parilla lasillisella kuplivaa. Viikonloppuna en dieetannut.

Yhteenveto: Viikonlopun (lastensynttäreiden, kaverin kolmekymppisten, Apollon baari-illan jälkeen) aikana paino oli noussut 800g. Eli Aniston varmaan harvemmin vetelee tuollasia "itsenä palkitsemis-viikonloppuja". Jenniferin ruokavalio on mielestäni kuitenkin aika terveellinen: jos päivällistä muistaa vaihtaa, ravintoaineet ovat kohdillaan. Nautitut rasvat ovat hyviä, turhat hiilihydraatit on myös karsittu pois. Itse syön arkena aika samoja määriä, että keskiviikko-iltaista väsymystä huolimatta, olo oli aika hyvä  ja jaksoin harjoitella kolmena päivänä, kuten yleensäkin.

Ongelmat: Kuten dieeteissä yleensä, Jenniferin dieetti on hankaloittaa sosiaalista elämää. Minulla kävi tuuri, sillä kahdella kodin ulkopuolella nautitulla päivällisellä sattui olemaan samoista ruoka-aineista tehtyjä ruokia. Varsinkin päivälliset ovat arkena burritoa lukuun ottamatta aika suurtöisiä valmistaa ( jos ei satu olemaan omaa kokkia), samoin kuin inkiväärismoothie.

JATKO: Jatkoin nyt maanantainja tiistain Jenniferin ruokavalion noudattamista, ja ajattelin saattaa kokeilun kunnolla loppuun (ilman viikonloppu-optiota). Jotta elämäntavasta tulisi mahd oikea kuva, yritän kärvistellä ensi viikonlopun yli Jenniferin ruokavaliolla 10.6 pe asti. Otan nyt myös mitat, jotta tulokset olisivat kokonaisvaltaisemmat.

Ehkä otan mallia myös Jenniferin kunto-ohjelmasta.

Jennifer Aniston treenaa:

3xviikossa salilla personal treinerin kanssa. Alkuun 20min crossarilla ja sitten saliharjoittelua.

2xviikossa musiikkijoogaa. Tämän joogan J.A on mainostanut muuttaneen hänen kroppansa mallin, ja tuoneen lihakset eri tavalla esiin. En oikein löytänyt pääkaupunkiseudun valikoimista varsinaista musiikkijoogaa. En oikein edes tiedä, miten se eroaa tavallisesta joogasta, paitsi, että taustalla soi musiikki. Onko kellään tästä parempaa tietoa?

Lisäksi J.A treenaa viikoittain budokua sekä julkkisten suosimaa lautamelontaa. Tässä lajissa seisotaan surffilaudan päällä ja melotaan samalla airoilla. Oman lähisalini valikoimasta moista ei sattumoisin löydy. Jos siis näette minut Hietsussa lähipäivinä märkäpuku päällä heilumassa surffilaudan kanssa, niin tiedätte mistä on kyse. Märkäpuku pelastaisi samalla "bikini kuntoon"-ongelmalta.

Kuva: AOP

 

 

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

No ei oo kauhean terveellinen jos syö 800-900 kcal :)

Emilia Pyykkönen
Kuplia

Kalorimäärä on todellakin liian alhainen jo valmiiksi hoikille, ja painotankin, ettei kenenkään syömishäiriöihin taipuvaisen ei kannata lähteä tätä kokeilemaan. Terveellisellä tarkoitan tässä tapauksessa ruokavalion ravintopitoisuutta. Monet laihduttajat syövät vähän ja yksipuolisesti, siis epäterveellisesti. Tällaiset kuurit polttavat lähinnä lihakset! Jennifer syö alhaisesta kalorimäärästä huolimatta kuitenkin riittävästi proteeineja ja hyviä hiilihydraatteja. Myös hyvät rasvatt, vitamiinit yms ovat hänellä kohdillaan. Kuurilla voi pitää myös 1100-1200 kcal päiviä, jolloin aamupalaksi kannattaa valita mysli-vaihtoehto ja päivälliseksi burrito. Miten tällainen elämäntapakontrolloitu syöminen vaikuttaa elämänlaatuun ja onnellisuuteen, on sitten aivan toinen juttu.

Vierailija (Ei varmistettu)

Airoilla ei voi meloa :-) Airoilla soudetaan ja melalla melotaan.

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.