Cubus Suomeen -sijainti ihmetyttää

Ladataan...
Lilou's Crush

Norjalainen vaateketju Cubus rantautuu Suomeen -Tukholmankävijöille liike saattaakin olla tuttu. Mutta hassua, että Suomen valloitus aloitetaan Myyrmannista ja Raision Myllystä! -Tällä en kritisoi kyseisiä keskuksia, vaan pohdiskelen enemmänkin imagopuolta. Yleensähän uudet ketjut marssitetaan paraatipaikoille vilkasliikeinteisimmille ostoskaduille. Muistellaan vaikkapa Zaran saapumista, meni useampi vuosi, ennenkuin liike saatiin Suomeen, koska riittävän hyvää liiketilaa ei ollut saatavilla ennen Stockmannin vastapäisen tilan vapautumista. Weekday ja Monki samoin aloittivat molemmat Aleksanterinkadulta.

Ja sitten vielä toinen pohdinta. Kuinka monta edukkaiden trikoovaatteiden ketjua Suomen kamaralle mahtuu? Kilpailu tässä sarjassa on jo valmiiksi hurja, Gina tricot, H&M, Weekday, Monki, Vila, Vero Moda, Only, ja päälle kauppojen omat mallistot.

Share
Ladataan...

Kommentit

Marsu (Ei varmistettu)

No mut Cubus on enemmänkin Seppälä-tyyppinen, ei mikään high fashön -liike.

Hertta
Lilou's Crush

Marsu, juu, näin on kyllä, olet oikeassa. -unohtuikin Seppälä tuosta listasta, itse nimittäin laskisin sen ihan raakasti hintatason mukaan samaan kategoriaan jo mainitsemieni kanssa, tyyliseikkoihin sen enempää puuttumatta.

Vie (Ei varmistettu)

Ehkä kyseisen vaateketjun ostajakunta shoppailee enemmänä nimenomaan kauppakeskuksissa taajamien tuntumassa, kuin keskustojen ostoskaduilla ;)

terkuin Malia

ps. Ihanaa viikonloppua sinne!

Vierailija (Ei varmistettu)

Suomeen näemmä mahtuu ihan loputon määrä tätä halpatuotantomättöä...

Hertta
Lilou's Crush

Malia, näin se voipi kyllä justiinsa olla -itse en ole kertaa useammin tutustunut valikoimaan, joten tätä en fundeerannutkaan. Ihanaa ja aurinkokoista viikkistä sinnekin :)

 

Vierailija, sitä minäkin pohdin :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Vaikken itsekään enää osta tuotteita oikeastaan noista mainitsemistasi liikkeistä niin minusta on hyvä että valikoima on parantunut. kun itse olin teini 80/90 luvun vaihteessa teinien vaatevalikoimat eivät (aiankaan pienillä paikkakunnilla) olleet mahtavat. levikset olivat yksinhuoltajaperheessä kova menoerä. joten tältä kantilta minusta on hyvä että noita halpisvaateketjujakin on, ja myös pienemmillä paikkakunnilla /verkossa nykyään. kyllä kilpailu vie sitten ylimääräiset pois tarvittaessa.

Hertta
Lilou's Crush

Tarjontaa on tottakai hyvä olla -ammatin tuomana puolena mietin aina sitä yrityksenki kulmasta, että kenellä bisnes kantaa kilpailussa. Kuluttajalla kova kisa tietää sekä hyvää valikoimaa että maltillista hintatasoa, ja siitä kulmasta katsottunahan tämä on suorastaan luksusta kohderyhmälle ;)

Laura Pollari
Laura de Lille

Cubuksen strategia asettautua kahteen keskustan ulkopuolella olevaan kauppakeskukseen kertoo luultavasti paitsi siitä, että niistä löytyy yrityksen ydinasiakaskunta, mutta myös siitä, että kyseessä on testimäinen ja varovainen markkinoille saapuminen. Itsekin ihmettelen tuotteeseen  pintapuolisesti tutustuttuani miten Suomen kokoisilla markkinoilla on tilaa vielä yhdelle merkille, jonka tarjonta ei vieläpä poikkea mitenkään jo olemassaolevasta trikoohötöstä.

Itse luulen, että aluksi homma voi toimia kenties uutuuden ja hypen voimalla, mutta pitemmällä aikavälillä saattaa käydä köpelösti. Mutta sen näyttää varmaan vain aika (ja suomalainen kuluttaja.)

Vierailija (Ei varmistettu)

cubuksella on tavoitteena avata n.8 kpl kuluvan vuoden aikana joten alku vain aloitetaan myyrmannista ja myllystä.

satu* (Ei varmistettu)

Apua, Cubus... Täällä Norjassa tuo on yksi ei-mieleisimmistäni liikkeistä joka löytyy jokaisesta pikku kylästä. Ja Saksan puolelta liike löytyy myös Kielistä jotta Norjalaiset risteilyvierailijat tuntisivat olonsa kotoisammaksi... :) Ei mielestäni ihan edes samaa laatutasoa/kategoriaa kuin Seppälä...

joku (Ei varmistettu)

Mä oon ihan tyytyväinen, että toi tulee Myyrmanniin. Ei oo varmaan niin kovaa hulinaa siellä ja itellä kyseinen paikka on helppojen kulkuyhteyksien päässä.

Hertta
Lilou's Crush

Laura, näin sen on oltava -hypen aikaansaamiseksi tosin paraatipaikka alkuu olisi ollut tehokkaampi valinta. Mutta toisaalta, tämäkin osoittaa tietyntyyppistä profilointia.

 

Vierailija, no hui, kova vauhti! Jännä nähdä, minne seuraavat saapuvat :)

 

Satu, hih, sehän on sitten vähän niinkuin Lindex Suomessa, vaikka L ei suomalainen olekaan :) Niitä on tosi paljon, sen olen huomannut. Toisaalta laatu on minusta hiukkasen puolestaan parempi kuin Seppälässä, tosin Seppälän tuotteisiin en ole tutustunut muutakuin silmäilemällä liikkeitä läpi silloin tällöin.

Joku, noin varmasti on! Ja kyllä Myyrmannissa asiakkaita riittää!

 

kysymys (Ei varmistettu)

Heippa kuule... ei liity nyt aiheeseen mitenkään, mutta minkä kokoiset sun lappuhaalarit ovat? Olen itsekin harkinnut moisten hankintaa (tosin en H&M:n) ja mietin, onko niiden koko verrattavissa normi fakkujen kokokoon? Eli jos yleensä farkut on kokoa 28, olisiko se lappiksissakin 28.

Hertta
Lilou's Crush

No vitsi kun näissä mun lappiksissa koot ei ole tuumina, vaan "perusvaatekokona", eli o
Omani ovat esmes 36. Jos on kyse tuumittain menemistä, niin se oma koko on silloin varmasti oikea, että istuvat toivotulla tavalla :)

Epona (Ei varmistettu)

Joo, onhan Suomessa tavallaan monta merkkiä tuossa hintaluokassa, mutta kun alkaa laskea, että Vila, Only ja Vero moda on oikeasti yhtä ja samaa yritysrypästä niin kyllä tänne mielestäni mahtuisi kovastikkin vielä kilpailua. En esimerkiksi pysty käsittämään että Inditex group ei Zaraa lukuunottamatta ole laajentanu Bershkaa tai muita merkkejään tänne.
Ja kyllä jos unohdetaan asiakkaan näkökulma ja katsotaan yritysten kannalta niin tekee hyvää vaan että tulee uusia kilpailijoita niin vanhat, jo markkinoilla olevat merkitkin joutuu oikeasti panostamaan ettei asiakkaat valu muualle, koska muutoin on turhanki helppo tuudittautua mukavaan nykytilaan kun tuntee kaikki kilpailijat.

Kommentoi

Ladataan...