Coco Sweet Dreams

Tänään koitti se päivä, kun aloitin Antidox-kuurin, jonka tarkoituksena on puhdistaa kehoa - erityisesti maksaa.

Lähtökohtaisesti elän terveellistä ja aktiivista elämää, mutta viime viikkoina olen ollut super väsynyt, nuutunut ja alakuloinen, joten päätin kokeilla tätä pientä ja melko helppoa kuuria, josta ystäväni vinkkasi. Puhdistuskuuri ei onneksi tarvitse mitään suurempia ponnisteluja. Apuna tässä kevennyksessä on nuo blogin kautta saadut Vogelin Antidox-yrttiuutetabletit, jotka helpottavat elimistön kuormaa. Antitox sisältää maksan ja sapen toimintaa tukevia yrttejä ja se sopii hyvin erilaisiin kehon puhdistuskuureihin. Aineenvaihdunnan pitäisi nopeutua, elintoimintojen virkistyä ja ihon kirkastua.

Kuurin aikana on syytä keventää ruokavaliota ja helliä maksaa puhtaalla ruualla, kuten höyrytetyillä kasviksillä, kuorineen keitetyillä perunoilla ja luomu täysjyväriisillä. Täysjyvävalmisteet ovat myös erittäin sopivia. Maito kannattaa vaihtaa hapanmaitotuotteisiin. Rasvana luomukasvisöljyä. Kaalit, pavut ja herneet sen sijaan ärsyttävät maksaa.

Vettä pitäisi juoda erityisen runsaasti, jopa kaksi litraa ja muutenkin nauttia nesteitä, kuten porkkanamehua ja mustikkamehua.

Ulkoilu on myös elintärkeää, happi on parasta lääkettä maksalla. Kävelylenkille pitäisi aina löytyä aikaa, se aika voi löytyä vaikka lounastunnilla, jos ei muuten. Saunominen ja muutenkin hikoilu puhdistaa myös elimistöä tehokkaasti.

Onko teillä kokemusta tästä kuurista tai muuten vaan hyviä vinkkejä kevyeen ja virkeään oloon? Minä olen nyt jotenkin todella innoissani tästä pienestä puhdistuskuurista, raportoin sitten fiiliksiä viikon päästä.

Voikaa hyvin!

Coco Sweet Dreams

Sain mielenkiintoisen postaustoiveen; Millaista on hyvä elämä?

Olen tälläinen iänikuinen pohdiskelija ja päätin tarttua tähän itseänikin arkarruttavaan kysymykseen.

Minä olen henkeen ja vereen nautiskelija, joten kaipa minä luontaisesti yritän tehdä valintoja, jotta elämä olisi mahdollisimman hyvää koko ajan. Valinnat ovat hyvin yksinkertaisia, kuten se että kysyn itseltäni "mitä minä juuri nyt haluan?" "Mistä minulle tärkeä ihminen ilahtuisi?"" Mistä lapset pitäisivät." Minkälaista ruokaa haluaisin syödä, jotta kehoni voi parhaiten". "Mistä minä tulen hyvälle mielelle..." Jokainen on vastuussa siitä, että elää kuten on itselle parasta. Omaa onneaan ei voi laskea kenenkään toisen varaan.

Se, että on hyvässä, rakastavassa ja läheisessä suhteessa itsensä kanssa, on myös tärkeää vaalia muita ihmissuhteita. Ei parane leikkiä kenenkään tunteilla ja on oltava rehellinen. Miten monta väärinkäsitystä välttäisikään, jos puhuttaisiin suoraan. Ei sähköisiä viestejä, ei epämääräisiä tekoja vaan suoraa puhumista. Puhumalla tiedämme enemmän ja luulemme vähemmän. Minusta hyvässä elämässä tärkeintä onkin, että ihminen tulisi nähdyksi, kuulluksi ja rakastetuksi. Minusta sinun tehtäväsi on tarjota tätä rakkaimmallesi joka ikinen päivä.

Tämän tarkemmin en osaa sanoa millaista olisi hyvä elämä, mutta ehkä tässä tulikin ne tärkeimmät pääpiirteet. Tiedän että minulla on vielä niin paljon opittavaa ja se tässä elämässä kiehtookin. Onhan se nyt aikamoinen jännitysnäytelmä herranjestas!

"Ellemme varmuudella tiedä kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin". - Mauno Koivisto

Kaupallinen yhteistyö: Sherwood

Eräs vapaapäivä alkoi täydellisesti ja herättyäni kaikessa rauhassa järjestelin ystävilleni pienen dinnerin alkavalle kesälle.

Sherwoodilta on tullut tyylikäs Black Cider uutuus siiderihyllyihin. Sen lisäksi, että pullo näyttää trendikkäältä on se myös maultaan uudenlainen. Tämän kuivan omenasiiderin yllättävä jälkimaku on hunajainen tai karamellimainen. Siiderin lähes musta väri on saatu paahdetuista maltaista.

En pidä paljoakaan pöytäliinoista, vaan teen aina todella yksinkertaisen kattauksen. Yleensä keskipisteeksi sopii jokin veistoksellinen kimppu tai kasvi. Kynttilät, kauniit lautaset ja lasit riittävät. Kivaa vaihtelua kattaukseen saa, kun lasit ovat eri paria ja mattamustat lautaset tuovat kattaukseen särmikkyyttä vaaleaa marmoripöytää vasten.

Täyteläiselle omenasiiderille sopi makupariksi klassinen salaattiyhdistelmä, johon tuli:

Omenoita

Päärynöitä

Aurajuustoa

Mansikoita hienoksi pilkottuna

Saksanpähkinöitä

Salaattisekoitus

Ainekset sekaisin ja se on siinä. Määrä on hyvää pitää suurena, sillä salaatti on liian hyvää, eikä se voimakkaan juuston ja pähkinöiden vuoksi tarvitse edes salaatinkastiketta.

Salaatin kanssa tarjoilin tuoretta patonkia, palasia kastettiin oliiviöljyssä ja paksussa balsamicossa. Tämä on itseasiassa todella vastustamaton ja hirmuisen yksinkertainen yhdistelmä, joka sopii moneen tilanteeseen. Päälle voi heittää vielä timjamin oksan ja pyöräyttää päälle hieman sormisuolaa.

Kun tarjoilun pitää simppelinä, on sponttaanitkin päivälliset vaivaton järjestää - ystäviä ei voi koskaan nähdä liian usein!

*Kommentointi on suljettu alkoholimainontaan liittyvän lainsäädännön vuoksi.

Coco Sweet Dreams

Terveiset Tartosta! Ilmat hellivät meitä ja siellä oli ihan kesä. Lehtiä puissa ja illatkin jatkuivat lämpiminä. En muistanutkaan miten ihanaa on viilettää katuja iltamyöhäisellä lämpötilan ollessa yli kaksikymmentä.

Tarton keskusta on aika pieni ja nopealla pyörähdyksellä kolusimme vaatekaupat. Zarasta löytyi tuo kuvien vaaleansininen mekko, joka on päällä tälläkin hetkellä. Mekko on niin mukava ja ilmava, varmasti tulevan kesän käytetyin vaate.

Kuvat otti matkakumppanini Ida ja Maj

Yhteistyössä Clarion Hotel Helsinki Airport

Lasten kanssa melko paljon matkanneena tiedän, että väsyneenä hommasta ei tule yhtään mitään. Lapset ja minä omaamme väsyneinä melkoisen lyhyen pinnan ja sen takia järkkäilenkin aina matkustamispäivät mahdollisimman rauhalliseksi.

Yövyimme aamulentoa edeltävänä päivänä ihan lentokentän lähellä olevassa Clarion Hotellissa.

Me pääsimme äitini kanssa lomafiilikseen heti hotellilla ja tilasimme lapsille lastendrinkit ja meille aikuisille oman suosikkini Whisky sourin.

Illallisen söimme alakerrassa ja pääsin kunnolla ihailemaan hotellin tyylikästä sisustusta. Pidin kovin suuren suurista aidoista kasveista ja palmupuista, sekä yleisesti värimaailmasta.

Lapset oli otettu hotellissa hyvin huomioon. Molemmat saivat heti ensikättelyssä pienen puuhapussin. Aulasta löytyi hulahula-vanteet, leluja ja tosi sympaattiset pienet autot joilla he kovin huristelivat pitkin kiiltäviä mustavalkoisia lattioita.

Ravintolaillallisen jälkeen lapset vaativat vielä vaahtokylpyyn, vaikka minä sinne olisin halunnut pulahtaa. Kylvyn jälkeen jokainen nukahti salaman nopeasti, jokin taika niissä hotellilakanoissa on.

Aamulla varhain söimme aamupalan, se tarjoiltiin jo kello 5:30 alkaen, joten ennätimme hyvin. Hotellin naapurista löytyi juna-asema, jolla matkasimme  kahdessa minuutissa seuraavalle pysäkille, eli lentokentälle ja niin meidän ulkomaan matka alkoi.

Suuret kiitokset vielä Clarionille aivan ihanasta yöstä, ei olisi meidän loma voinut paremmin alkaa. <3

Yhteistyössä Karu Izakaya

Viime viikolla hurautin polkupyörällä pitkin jokirantaa aina aurakadulle saakka, jossa tapasin ihanat neitokaiset; Henriikan ja Annen. Meidän Turku Food Club taas kokoontui ja tällä kertaa me testattiin Riesling-viikot, jossa Karu Izakaya on myös mukana.

Ravintola on muuten kauniin yksinkertaisesti sisustettu ja toiselta seinältä löytyy vaihtula näyttely taideopiskelijoiden teoksia.

Minusta tuntuu, että koin parhaimpia makuelämyksiä sitten naismuistiin. Karussa on vielä tämän viikon erittäin herkullinen viiden ruokalajin menu, jota me siis pääsimme maistelemaan. Annokset ovat rakennettu ja mietitty eri viinien ympärille ja hassua kyllä, ne maistuivat vielä paremmilta ja maut täydentyivät oikeiden viinien kera.

Annokset ovat moderneja ja maut puhtaita, minua melkein itketti, sillä ruoka oli niin hyvää. Tarkemmin annoksia kuvaili Anne, hänen juttuun pääset tästä.

Saimme itse omistajan Valtteri Wilbergin pöytään ja kuulimme mitä kukin annos pitää sisällään. Viineistä kertoi suloinen nuorimies Jesse erittäin asiantuntevasti.

Riesling viikot ovat käynnissä vielä 20.5 saakka, joten vielä ehtii käymään.

Suuret kiitokset vielä Karun koko henkilökunnalle lämpimästä vastaanotosta, hymyistä ja taivaallisista makuelämyksistä. Ja tietysti tytöille hyvästä seurasta jälleen kerran.

Coco Sweet Dreams

Juuri nyt. Tällä sekunnilla, kellon ollessa yhdeksän kaksi tärkeintä on vierelläni. Yleensä heräävät kello seitsemän mutta olimme eilen häissä ja valvoimme tavallista pidempään. Tai ehkä se on tämä Äitienpäivä, saan ihailla nukkuvia lapsia koko aamun. Nuorimmaisella valkoiset hiukset kihartuu kuin pieneksi harakanpesäksi ja yömekko nousee melkein korville. Pieni tasainen tuhina on kauneinta mitä tiedän juuri nyt.

Otan heidät usein viereeni, sillä ei mene kuin hetki eivätkä he todellakaan halua enää tulla.

Hyvää Äitienpäivää, vaalikaa ja tallentakaa muistiin kaikki ne ihanat pienet hetket, jotka vietätte yhdessä.

Coco Sweet Dreams

Loman ehkä yksi siisteimmistä jutuista oli se, että sain vapaan illan ja huristelin skootterin selässä Kale kukkuloille kauniin ravintolan terassille ihailemaan maisemia. Muutenkin vieraassa kaupungissa skootterilla ajelu on jotenkin todella makeeta ja vapauttavaa. Varsinkin tuolla reissulla, kun ilmassa leijaili tasaisin väliajoin appelsiinikukkien tuoksua (tai näin ainakin arvuuttelin) ja kaupunki oli verrattaen todella hiljainen, joka teki siitä vielä tunnelmallisemman. Tie kiemurteli ylös vuorelle ja skootterin valokeila valaisi pimeää tietä eteenpäin samalla, kun täysikuun ja tähtitaivas loistivat taivalla. Ikimuistoisia hetkiä ja toteanpahan vaan, että matkustaminen kannattaa aina!

Omiin arkisiin asioihin saa niin paljon paremmin ymmärrystä, kun ottaa hetkeksi kaikesta etäisyyttä. Funtsii asioita vähän kauempaa - tässä tapauksessa Kale kukkuloiden harjanteelta.

Ihana nähtävyys!

"travel far enough, you meet yourself"

Coco Sweet Dreams

Pientä ilmastonmuutosta oli havaittavissa, kun pääsin lentokoneesta ulos tänään iltapäivällä. Vielä aamulla kello yhdeksän istuin meidän parvekkeella ja katselin tuulessa huojuvia palmuja. Päivästä oli tulossa taas helteinen, niin pistävästi se jo aamulla porotti. Joimme äitini kanssa siinä kupin kahvia ja lähdimme takaisin Suomeen lasten kera. Vietin siis ihanan perinteisen aurinkoloman läheisteni kanssa ja se oli niin parasta. Lasten riemua on kiva katsella ja näistä tunnelmista onkin kiva lähteä lähestyvän Äitienpäivän viettoon.

Kaftaanifanitukset jatkuvat osaltani ja vietin koko lomani näissä ilmavissa vaatteissa. Yksi suosikkini helteellä on kuvien mekko, joka on Angelica Blickin BikBokin yhteistyömallistosta.

Hellettä juuri nyt Suomeen kovin odotellessa täytynee toivoa näin lumisateen keskellä, että huono kevät ennakoi huippulämmintä kesää.

x

Coco Sweet Dreams

Muistatteko, kun kävin Tukholmassa? Ehkä ette mutta löysin sieltä ihanan vaatteen, joka odotti pitkään tätä hetkeä, että se pääsisi aurinkolomalle kanssani.

Tänään sitten oltiin rannalla, Kleopatra nimisellä. Kyseisellä rannalla on usein huimia aaltoja. Minä fiilistelen niiden ääntä ja muutenkin nautin todella paljon oleskelusta merenrannalla. Jos olisi huolia, niin ne huuhtoutuisi oitis aaltojen mukana pois.

Rantakaftaani on monikäyttöinen ihanuus ja sitä voi käyttää oikeastaan tilanteessa kuin tilanteessa. Sen voi yhdistää farkkujen ja korkojen kera myös iltakäyttöön. Itse pidän omaani myös aamutakin tavoin. Omani on Rodebjerilta ja pidän tästä merkistä enemmän kuin mistään muusta vaatemerkistä tällä hetkellä.

Lämpöä sinne Suomeen!

Coco Sweet Dreams

Oikein lämpimät terveiset Turkista! Tultiin tänne muutama päivä sitten ja kelit ovat hellineet meitä. Tätini asuu puoliksi täällä, joten olemme tietysti moikanneet häntä ja risteily meren ja uima-altaan välillä.

On ollut aika ihanaa pitää muutama päivä taukoa valokuvaamisesta, yhteydenpidosta ja töistä. Nyt tuntuu taas siltä, että haluan napsia kuvia sieltä täältä ihan hurjasti. Tähän vuoden aikaan täällä on niin vehreää ja raikasta. Monet puut kukkivat juuri nyt, jasmiinipuun nyt ainakin mainitakseni - se tuoksu, joka leijailee pitkin kyliä.

Palailemisiin!

Coco Sweet Dreams

Me olimme kaverini Henriikan kanssa testaamassa Kuori -nimisen ravintolan brunssia juuri ennen vappua.

Tyylikkäästi sisustettu ravintola oli täynnä ihmisiä ja suosittelenkin tulemaan paikalle heti kymmeneltä tai sitten vähän myöhemmin kello kahdentoista jälkeen. Pienestä ruuhkasta huolimatta tunnelma oli ihanan lämmin ja brunssilautanen sopiva. Valitsin kahdesta vaihtoehdosta vegaanisen ja maut olivat kohdillaan. Pidin myös paljon porkkana/appelsiini/inkiväärimehusta, jota valmistettiin paikan päällä.

Kokonaisuuden kruunasi vegaaniset pannukakut, jotka olivat valehtelematta parhaimmat pannukakut, joita olen koskaan syönyt. Jo pelkästään pannukakkujen takia kannattaa vierailla paikan päällä. Osaisinpa valmistaa itsekin yhtä hyviä.

Kuoren löytää Hämeenkatu 8:sta Turusta. Lämmin suositus!