14 päivän totaalilepo

Ladataan...
Elämäni Kunnossa


Kävin tänään aamulla lääkärissä. Meinasin myöhästyä, mutta ehdin kuin ehdinkin paikalle juuri aikani koittaessa. 15min myöhemmin kävelin ulos ortopedin vastaanotolta 85€ köyhempänä ja kahden viikon ranteenkäyttökielto tassussani.. Voihan paska :D

Positiiviselta kantilta tarkasteltuna yritän toki miettiä esim. seuraavia asioita: 

  • Sain tehdä 7 vuotta töitä meikkaajana ja kampaajana ilman jännetupentulehdusta

  • Seuraavina viikkoina peruskuntoni nousee varmasti raketin tavoin

  • Pakarani tulevat kehittymään vähintään yhtä tehokkaasti, kun ainoat mahdolliset liikkeeni ovat askelkyykyt ja erilaiset hypyt (en saa nostella kiekkoja tankoon tahi prässiin kahdella kädellä..)

  • Rannetuki on hauska keskustelunavaus

  • Vasemman käden motoriikan parantaminen on tärkeää

  • Vasemman käden hauis on varmasti heikompi, eli voin ottaa oikean kahdessa viikossa kiinni!

  • Yhdellä kädellä ei voi yrittääkään tehdä pakurisalmiakkia

Hyvinhän tämä siis menee. Isoimpana ongelmanahan tässä on se, että käytän oikeaa kättä vaistomaisesti koko ajan, ja kun kipu ei ole massiivinen, en tajua lepuuttaa sitä niin paljon kuin pitäisi. Nyt olen oikein tsempannut!

 

 

 

Onneksi Nata on terve, voidaan ottaa läpsystä vaihto! Lääkäri lupaili, että kun ranne on kunnossa, saan tehdä punnerruksia rauhassa seuraavat 70 vuotta. Se oli ehkä vitsi, jos ruudun taakse on päätynyt joku huumorintajuton tyyppi ;P

Kun ranne on kunnossa, lisään treenieni lämmittelyihin ja liikkuvuusjumppiin ranteita vahvistavia liikkeitä. Nämä pirulaiset kun ovat olleet heikko kohtani aiemminkin - siitä syystä vaatehuoneestani löytyi parikin erilaista rannetukea, joiden käyttöä en ollut kaivannut.

Onko teillä hyviä ideoita käsiä vaatimattomista treeneistä? Siis muusta, kuin kaikkialle askelkyykkäämisestä ;D

Share
Ladataan...

Kommentit

FFFifi
Fitness Führer

Vesijuoksu. Mua ja Pumpuin Lottaa on jo sille tielle ajettu. Voidaan tehdä Lily-treffit altaaseen. Tai sit ei :D

Saara S.
Saara Sarvas

Funtsin samaa, mutta tuore tatska ei valitettavasti mahdollista tätä :D Vesijuoksu on muuten mukavaa! Ja raivolla tehtynä pirun raskasta.

mikaelaaaah (Ei varmistettu)

Keksin kyllä yhen rannetta vahvistavan liikeen.. ;) eh ;) heh ;) jooh...

Hillukka (Ei varmistettu)

keskivartalon lihaksia (etenkin syviä) on aiva hyvä vahvistaa, eli ei muuta kun vatsa- ja selkälihastreeniä tekemään ;)

Mizi (Ei varmistettu) http://powerofrose.blogspot.fi/

Minulla oli pari viikkoa sitten pieni äksidentti ja tuloksena oli kaksi mustelmaista polvea, joista toiseen oli kerääntynyt nestettä liiaksikin asti. Viikon kyykkäyskielto ja päällle vielä tuli sitten melkein viikoksi influenssa että pari viikkoa on täälläkin vähän laiskoteltu ;D Oli kyllä mielenkiintoista tehdä pari yläkropan treeniä täysin ilman jaalkojen käyttöä, mutta mielikuvituksella pääsee yllättävänkin pitkälle :DD

Susaa (Ei varmistettu)

Muuhun treeniin ei oo vinkkejä, mutta kehotan tekemään venytyksiä ja vahvistavia harjotuksia ranteella heti ku se on parantunu tarpeeks (parempi ehkä kysyä lääkäriltä millon se on ok). Mun jännetupentulehdus uusi monta kertaa ennenku tajusin että kunnon lepo ja sen jälkeen sinnikäs lihasten kuntouttaminen auttaa.

Kuu (Ei varmistettu)

Nyt tulee jännetuppitulehduksen hoitoon erittäin epämääräiseltä kuulostava ja hippi ohje, mutta voin luvata, että toimii: hunajakääre! :D Vanhempani ovat käyttäneet tätä maailman sivu, kun jännetuppitulehdus iskee, mutta en itse skeptikkona uskonut siihen, ennen kuin oli pakko kokeilla kipujen ollessa melkoisen pahat, eivätkä normaalit keinot olleet tepsineet. Siis, homma menee niin, että levitä yöksi ranteeseen, kämmenselkään ja käsivarteen reilu kerros hunajaa, päälle pari kerrosta talouspaperia ja sen päälle pari kerrosta tuorekelmua. Teippaa kunnolla esim. ihoteipillä (hätätilanteessa olen tainnut joskus käyttää maalarinteippiäkin), kunnon teippaus on tärkeää, ettei mönjä valu yöllä lakanoille. Hunajakääreen miinuspuoli on se, että se tuntuu aika hiostavalta, mutta eihän sitä sitten nukkuessa enää huomaa ja itselläni tehon huomaa yleensä jo ekan yön jälkeen, maksimissaan olen tainnut joutua käyttämään sitä kolme yötä putkeen. Toimii paremmin kuin mitkään kipugeelit ja rannetuet! Tietty kättä ei saa hunajakuurin aikanakaan päivällä kovasti rasittaa, mutta hunaja nopeuttaa paranemista huimasti. En muista enää, mille sen teho perustuu, mutta mulle riittää, että se toimii. ;) Suosittelen!

malakias (Ei varmistettu)

Pitkään treenanneena tiedät kyllä mitä liikkeitä voi tehdä ilman käsiä, ja sitähän voi koettaa salilla luovasti liikutella kaikkia vempeleitä. Enemmän olisin huolissaan siitä että oikea puoli ylävartalosta jää pitkäksi aikaa väliin. Esim. rinta- ja takaolkapäälaitteissa (jos sellainen löytyy) voi harjoittaa sitä oikeaakin puolta, kun tekee sellaisilla painoilla ettei tarvitse puristaa kahvasta. Kumilenkeillä voi myös treenata kun pitää sitä kyynärvarressa tai -taipeessa. Samoin alataljaa voi vedellä eri suuntiin sopivalla tangolla pitelemällä sitä kyynärmutkassa jopa yhdellä mutta ainakin kahdella kädellä.

siruliini (Ei varmistettu)

Toi hunajakääre kuulostaa ihan mahtavalta! Kalevalainen jäsenkorjaaja neuvoi joskus suolakääreen (vettä+suolaa, rätti sinne ja siitä rätti käteen ja pakettiin). Sitten kun ranne on kunnossa niin tää on mahtava vekotin http://www.pulju.net/powerball. :)

Kommentoi

Ladataan...