1/7

Elämäni Kunnossa

1/7 takana. Se meni rehellisesti sanottuna kivuttomammin, kuin olin ajatellut.. Miksi sen toisaalta olisikaan pitänytkään olla vaikeaa? 

Olen treenannut tämän kuukauden aikana 6-7 päivänä viikosta 1-2 kertaa per päivä. Vähintään kerran viikkoon on mahtunut joku "hupitreeni", eli hauskaa ja aktiivista tekemistä sen hetkisten mielihalujen mukaan. Treenaaminen on oikeastaan ollut koko ajan hauskaa ja sitä samaa se on varmasti myös jatkossa.

Kriisejä tuli kaksi, mutta niistäkin opin ja pääsin yli. Pienet askeleet ja matkasta nauttiminen, ne on mun mantroja jatkossakin.

Nälkä mulla on ollut ehkä kerran - lähinnä pitkäksi venähtäneen työpäivän takia - ja merkittäviä mielitekoja 3. Kaloreita on mennyt suusta alas päivästä ja sen treenimääristä riippuen 1700-2100 ja sapuskani ovat koostuneet pääasiassa erilaista proteiineista, kasviksista, hedelmistä ja marjoista. Niin ja kourallisesta amullisia ravintolisia ;)

 

Kuukauden ainoa ja villi "repsahdukseni" taisi olla teekupposen kylkiäisenä tullut dumle, minkä pistelin napaani hyvillä mielin :D Pitänee kyllä pohtia ihan omassa postauksessaan noita mielitekoja ja vaihtoehtoisia herkkuja.

Tarkistin huvin vuoksi ruokamääriäni kalorilaskurista, ja keskimäärin ne ovat olleet 2kg/päivä. Se on mielestäni aika paljon! 

Tästä innostuneena ja kiinnostuneena näpyttelin huvikseni kalorilaskuriin myös esimerkkipäivien sapuskoja jostain parin vuoden takaa. Noin 2400kcal "perus"päivänä ruokamäärä oli n. 1,5kg tai jopa vähemmän, enkä edes halua muistella kuinka monena päivänä taskuun eksyi joku irtokarkkipussi tai vastaavaa... 

 

Suunta on mielestäni oikea, varsinkin kun mua hetkeäkään ahdista tai inhota ajatus siitä, että nämä kaikki ovat ainesosia ja ruokia, mitä mä tulen syömään vaikka loppuelämäni. Ei mitenkään orjallisesti siis, vaan sellaisena hyvänä perusrunkona, minkä mieluusti jättäisin perintönä myös jälkikasvulleni paahtoleipien ja einespizzojen sijaan. En ole lisääntymässä, älkää innostuko, ajatus vain lämmittää mieltä :D

Mua harmittaa, etten jo aluksi ottanut mittanauhaa käteen, sillä veikkaan tiivistymisen olleen tehokkaampaa kuin mitä vaa'an lukema kertoo.. Ehkäpä aloitan urakan toisen kuukauden mittanauhaostoksilta.

Kuukauden saldo oli siis -2,5kg. Suunniteltu kuukausitahti on n. 2kg ja viikon takaisen jumituksen jälkeen paino on notkahtanut kilon verran alaspäin. Toivottavasti sama tahti jatkuu!

 

Tänään onkin sitten rasvanpolttokuurin ensimmäinen HERKKUPÄIVÄ! Se alkoi seuraavan näköisellä aamiaisella ja tulee päättymään ensi yönä käytävän Super Bowlin aikaisiin jenkkityylisiin herkutteluihin. Otetaanpa uusi katsaus maaliskuun alussa! ^_^

 

Aikooko joku muu valvoa ja katsoa Super Bowlia? Mitä herkkuja teidän kisastudioista löytyy?

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Postausehdotus! Voisitko kertoa pääpiirteissään, minkä tyyppisiä ruokia syöt aamupalalla ja päivänmittaan. Inspiroidun kovasti blogistasi ja ruokajuttuja toivoisinkin lisää :)

Nina Enroth

Hyvä Saara, kunnioitettavan pitkäjänteisiä suunnitelmia. Mä en muuten katso oikeastaan juuri mitään urheilua telkkarista, vaikka se muuten onkin sydäntä lähellä. Mahtiksia herkutteluita!

Vierailija (Ei varmistettu)

Todellakin Super Bowl ois tarkotus kattoo (toisinsanoen, jos Alicia Keysin kansallislaulun aikaan olen vielä hereillä ollaan voiton puolella :D) Harmittavasti herkkupäivä ei sattunut olemaan tänään, joten pähkinöillä mennään :) Onnea projektin jatkamiseen, hyvä olo ja muutokset motivoi eniten :))

Vierailija (Ei varmistettu)

Saara, blogisi on mahtavan inspiroiva, eikä pelkästään siksi, että osaat oikeasti kirjoittaa. ;) Hienosti näyttää 7kk projektisi lähteneen käyntiin, highest of the fives! Minäkin toivoisin tarkempaa selontekoa syömisistäsi päivän mittaan, varsinkin reeniä ennen/sen jälkeen. Mielenkiinnolla jään odottelemaan. Tsemppistä!

Halina (Ei varmistettu)

Jee hyvä Saara!!:)) mun pitäs ite kiinnittää huomiota tohon ruokapuoleen, treenejä on aika paljon, joten pitäs aina muistaa syödäkki hyvin:) Ois tosiaan kiva jos jaksaisit joskus tehä vähä jotain ruokapostauksia niiku esim. vaik aamupala- postaus tai jotain sinnepäin:DD Vois saada vähä lisää vinkkejä omaanki syömiseen! Nyt olen jumittunut kaurapuuroon ja smoothieihin:))

Jennukka (Ei varmistettu)

Jooo vaihtoehtoisia herkkuja postaus!! Mulla menee päivittäin namuja nassuun joten olisi parempi kuin hyvä tietää terveellisiä herkkuja :-)

joannak (Ei varmistettu)

pakko kommentoida, ku kerta jatkuvasti sun blogeja luen ja sua fanitan, että oon tosi onnellinen sun puolesta ! itellä menossa samantyylinen projekti, tosin ilman valtavaa painonpudotustarvetta, jota on varjostellu millon mikäkin polvikipu ja nyt flunssa. mulla on kevyt ikäkriisi, elokuussa 25-v synttärit, joihin mennessä haluan tuntee oloni parhaimmaksi ikinä ja siinä sivussa näyttää niin hyvältä kun mun on mahdollista. niinku oot sanonu, matka on tärkein ja todellaki opettavaisin, etenkin ottaen huomioon syömishäiriötaustan. mahtava fiilis kun joka päivä oppii itestä tai kyvyistään jotain uutta ja uusia ajatus- ja toimintamalleja. <3

Vierailija (Ei varmistettu)

Vautsi! Normaalikokoiselle ihmiselle toi on HUIKEA pudotus! Onnea! Itsellänikin oli tarkoitus pudottaa 2kk tammikuun aikana mutta kuinkan kävikään... Suklaa ja sipsit maistui paremmin kun liikunta :(
Missä on mun itsekuri??!!

Fanni80 (Ei varmistettu)

Pirtsakkana tänään Poltteella! :) Hitsi, nostan hattua sulle, kun saat ittes liikkeelle omiin treeneihin! Mä nojaan niihin ryhmäliikuntoihin, kun en usko olevani vielä sillä tasolla, et saisin itteni revittyy yksin tekeen juttuja. Onneks ne tunnitki on niin tehokkaita, et haba kasvaa!

Muakin kiinnostaa sun syömiset kovasti! Itellä kans elämäntaparemppa alkanu marraskuussa ja syön aika pitkälti GoFatGo:n ruokaohjeiden mukaan. Mutta tässä joulun jälkeen aloin syöttää niitä Kiloklubiin ja järkytykseksi päivässä tulee vain noin 1200-1300 kaloria. Eli siis ihan liian vähän, kun neljästi viikossa käy vetään oksennuksenmaku suussa Poltteella. Nyt oon yrittäny järkevästi lisätä ruokia tai siis kaloreita. Mut kauheen vaikeeta...Ja painoa pitäs saada viel kolmisen kiloo alemmas. Plääh, paljo helpompi on syödä herkkuja, kuten yllä mainittikki noissa päivän ruokien kilomäärissä. :D

Mutta hyvä me elämäntaparemppailijat ja kiitos vielä kovasti tsemppaavasta blogista! Sulla on tosiaan sana hallussa, kuten joku yllä totesikin.

Sarppa (Ei varmistettu)

Kiitos hauskoista ja piristävistä blogeista! Ja huh huh, oot jaksanu reenailla iha hulluna, onnea! Kuinka pitkä muuten oot?

Johanna- (Ei varmistettu)

Kannattaa kyllä seurata tuloksia vaa'an lisäksi mittanauhalla tai valokuvilla jos treenaat punttia säännöllisesti (mikä on tietysti suositeltavaa ja ihanaa). Itselle tuli painoa viikottaiset (2-3x) punttitreenit aloittaessani puolessa vuodessa 8 kg, mutta samat vaatteet mahtuvat edelleen. Sulla on vähän samanlainen vartalomalli kun mulla (oon hieman lyhyempi ja leveämpi), ja sulla on jo nyt ryhdikkäät ja kauniit lihakset. Veikkaan että sullakin puntti korostaa sitä entisestään, ja se ei välttämättä näy painon laskuna tai edes ympärysmittojen pienenemisenä, mutta on erittäin kivaa.

Mua muuten kiinnostaisi omankin kropan tässä ollessa muutoksessa: onko sulla joku tietty kilo- tai senttitavoite johon aiot vai tiedätkö hyvän kun siihen pääset? Vai miten määrittelet "sopivan" tuloksen? En pysty palauttamaan mieleeni, oletko puhunut tästä aiemmissa postauksissa.

Johanna- (Ei varmistettu)

Haa, tässä postauksessahan tietysti puhut tuosta 2 kilon kuukausivauhdista, mutta kysymykseni olisikin ollut lähinnä kuinka fiksattuna pidät tuota etukäteistavoitetta ja miksi koet tai mistä tiedät että juuri se loppupaino on sinulle sopiva?

Ryhditön (Ei varmistettu)

Hyvältä näyttää! Kyllä selvästi näkee, että siellä pienen pehmokerroksen alla on lihasta ja ryhtiä :)

Kiitos innostavasta ja valaisevasta blogista! Kuntoilun maailma on itselle vielä hyvin vieras mutta houkutteleva, joten perusasioita läpikäyviä postauksia toivoisin lisää, mm. salietiketistä, ruokailujen ajoittamisesta...

Hyvä Saara! Ite alotin muutama viikko sitten oman pienen projektini syömisten korjaamisella ja koiran kanssa entistä enemmän lenkkeilemällä, ja tänään sitten aloitin saliharrastuksenkin kun tuohon naapuriin aukesi uusi sali. Oon ihan innoissani! Muutaman viikon teen sitä aloittelijan saliohjemaa minkä PT-henkilö tähän blogiin teki (ylimääräisillä pylly- ja vatsatreeneillä, heh), kunnes pääsen tapaamaan oman PT:ni ja aloittamaan ihan oikean treenaamisen omien tavoitteideni mukaan.

Kiitos sulle tän blogin aiheuttamasta sali-innostuksesta ja tsempistä! Ja kiitos profeel kaakaojuomavinkistä, se oli ehkä tän aamuisen salireissun kohokohta :'D

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, Olen vähän välttänyt sellaista ruokapäiväkirjamaista juttua, mutta ehkäpä tätä juttua voisi vähän valottaa tulevien viikkojen aikana!

 

Nina, Joo, hyvää vaihtelua KAIKKITÄNNEEILENTAIVIIMESTÄÄNHETI-Saaralle :D Mullakin jää urheilun katsomiset Olympialaisia ja Super Bowlia lukuun ottamatta aika vähille..

 

Vierailija, Heh, täällä ei riittäneet pähkinät, vaan mähkin kyllä viimeiseen hetkeen asti kaikkia herkkuja :DD

 

Vierailija, Käääk! Kirjoittaminen on niin pelottavaa ja pelottaa ajatus lukea vanhoja tekstejä, kun tuntuu että koko ajan on kehittymisen varaa. Mutta kiitos! Ehkäpä mä vähän kuvailen sapuskojani ^_^

 

Halina, Kaurapuurot ja smoothiet kuulostavat hyvältä, mutta vaihtelu kyllä virkistää. Mun aamiainen on yleensä munakas tai rahkaa.. Ei kovin monipuolista kyllä sekään :D

 

Jennukka, Vaihtoehtoherkuissa on vain se huono, että niihin yhtäkkiä vaihtaminen voi olla supermakeaan tottuneelle tylsää, eikä niitäkään kannata nassutella mielin määrin :B Mutta suosittelen sitä silti! Postaus tulossa ^_^

 

joannak, Voi kiitos ja tsemppiä omaan projektiisi! Se pään sisus on tärkein ja uskon tosiaan, että tällä kertaa osaan nauttia siihen unelmakroppaan tiivistymisestä joka ikisessä hetkessä. Itselläni tuo maaginen 25 napsahtaa heinäkuun lopussa, eli hyvin samoissa aikatauluissa elellään ;)

 

Vierailija, Olen vielä hieman normaalia kookkaampi, mutta pudotus lämmittää silti mieltä! ^_^ Helmikuussa on hyvä tiputtaa herkut pois! Nyt jo, pois ne sipsit ja sokolaatit!! :D

 

Fanni80, Itsekin näytitte hyvin pirtsakalta siellä ja treeni rankalta, eli hyvää duunia! :D Mä käyn tunneilla 3-4 kertaa viikossa ja sitten pari tuollaista itsenäistä salia. Eilen oli äässipäivä ja siinä kyllä kiskon itsestäni mehut irti oli päivän fiilis muuten mikä hyvänsä.

Oletko muuten käynyt balance-tunnilla? Sieltä saa ihan loistavia liikeideoita itsenäisiin treeneihin ja jos ne vielä toteuttaa ajastimen kanssa, hiki on taattu.

Hui tuota gofatgo-kalorimäärää! O_O Minkälaiset makroravinnejakaumat siihen about tulee?

 

Sarppa, Olepa hyvä, kiitos kun luet! Taidan olla siinä liikuntakoukussa :D Niin ja olen n. 172cm pitkä.

 

Johanna-, Jep, mittanauhaostoksille voisi suunnata tänään! Mulla on aktiivista punttia takana jo pari vuotta, mutta haluaisin jotenkin uskoa, että kun treenien intensiteetti on noussut ja ruokavalion laatu parantunut, niitä tuloksia tulisi edelleen hyvään tahtiin...

Käyn varmaan taas keväämmällä inbody-mittauksessa, mistä näkyy kivan tarkasti, mitä kropassa on lihasmassalle yms. tapahtunut. Suosittelen sitä todella lämpimästi, koska paperilla eritellyt numerot kertovat niin paljon enemmän kuin muut mittauskeinot :)

Ja tavoitteista.. Hmm.. Mä haluaisin näyttää bikineissä paremmalta, kuin koskaan aiemmin :D Mitään tiettyä kilomäärää en ole lyönyt lukkoon, eikä ole realististakaan olettaa painon tippuvan samaan tahtiin vielä neljän tai viiden kuukauden kuluttua. Mä odotan, että peilistä ja kuvista näkyy se tyttö, jota olen kaivannut!

 

Ryhditön, Oujea, pehmeät pois ja sormet ristissä, että iho seuraa mukana kiinteämpänä kuin koskaan ;D 

Otin ylös juttutoiveesi ja lisäsin listaan muutamia muitakin perustavanlaatuisia vinkki-ideoita. Yritän toteuttaa jonkun jo tällä viikolla :)

Saara S.
Saara Sarvas

Tupsu, Jeee tervemenoa salille! Kohta olet siinä pisteessä, että treeni on päivän kokohohta ja profeel kirsikka kakun päällä ^___^ Toivottavasti saat ihan huipun PT:n, joka kuuntelee ja tsemppaa täysillä!

Aninina (Ei varmistettu)

Ite alotin oman pikkuprojektini, sun innoittamana, tuossa loka-marraskuussa ja tuloksia on syntyny! Voi että kuinka siitä saa hyvän mielen ku huomaa, että läski vähenee ja alta löytyy LIHASTA.

Tuo mittanauha on minusta parempi mittauskeino ku puntari. Itellä paino pysyny suhkoot samassa, mutta senttejä on lähteny vaikka kui paljon. Mutta toisaalta taas käsivarsissa sentit on pysyny samana mutta ulkonäöstä huomaa, että rasvaa on palanu. :D

Mulla on tavoitteena että mulla ois hyvä olla omassa kropassa niin henkisesti ku fyysisesti :)

Ja iso kiitos vielä tästä sun blogista! Oon ihan varma,että ilman sua en ois saanu otettua ittiä niskasta kiinni.

shu (Ei varmistettu)

Kiitos sulle, Saara, tää sun palsta todella inspiroi mua niin monin tavoin. :) Ite oon päättäny, etten tuijota vaakaa enkä edes mittanauhaa vielä hetkeen, vaan koitan totutella terveellisempään elämään ihan rauhassa. Koitan saada tän elämäntavaks ja pelkään, että jos nyt heti alan tuijottaa vaakaa, masennun kun se ei näytäkään -5 kg viikossa niin kuin Suurimmassa pudottajassa. ;D

Keep up the good work :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Olet kyllä niiin hieno esimerkki fiksusta tavasta pudottaa painoa! ihailen! itse olen kärsinyt vuosia syömishäiriöistä,itsetunto ongelmista ja reenannut aivan väärin.olen hakenut apua ja parantuminen on vauhdissa <3 olen aina tehnyt itse jalkojen lihasjumeille kylmä-kuuma hoitoa kotona suihkussa veden avulla,mutta taidampas kerätä rohkeutta ja lähtee avantoon! kiitos vinkistä/herätyksestä! :D

osaisitko vielä neuvoa tampereelta luovaa ja pätevää kampaajaa? en tiedä tunnetko,mutta ennen kävin Samu Nevankosken penkissä päivittämässä kuontaloa mutta lurjus muuttikin helsinkiin :(

Steffi (Ei varmistettu) http://www.steffit.com

Sua on todella kiinnostava seurata!

x Steffi

_Iidasofia (Ei varmistettu) http://lokakuutamo.blogspot.com/

Sun blogi on ihan tajuttoman inspiroiva ja juuri siksi yksi mun suosikkiblogeista! Muakin kiinnostais ehdottomasti postaus siitä, mitä syöt päivänmittaa ja etenkin aamupalalla. Kiitos tästä mainiosta blogista, täällä odotellaan jo innolla seuraavaa julkaisua! :)

Riika from ReadySteadyGlow (Ei varmistettu) http://ReadySteadyGlow.Blogspot.fi

Moikka,

Uusi lukija ilmoittautuu :)

Hyvältä kuulostaa, ihan mahtavaa, että olet innostunut sporttaamaan! Ja itselläni ainakin liikunta- ja ravintopuoli kulkevat käsi kädessä – eli kun on käynyt treenaamassa, ei halua pilata hyvää fiilistä epäterveellisellä sapuskalla.

Tuo -2kg/kk kuulostaa järkevältä; nopeampaan ei edes kannata pyrkiä.

Hurjasti tsemppiä!

Riika
www.ReadySteadyGlow.Blogspot.fi

Vierailija (Ei varmistettu)

Hitsit, olet kyllä niin mahtava mimmi! Ihanaa ja inspiroivaa lukea sun blogia :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Hyvä, että jaksat treenata :) Mutta en oikein ymmärrä, miksei sulla näy tulokset kropassa ton paremmin, vaikka liikut kuin hullu ja syöt terveellisesti?

Kommentoi