2/7

Elämäni Kunnossa

 

Kaksi kuukautta done! Tämä toinen kuukausi sujui hieman enemmän pohdiskelun ja hienosäädön parissa. 

Helmikuu tuntui kääpiökuukautenakin jotenkin pitkältä, paitsi nyt kun se on takana päin. Vietin käytännössä koko kuukauden täällä Tampereella, missä nautin koko sydämeni pohjasta Poltteella treenaamisesta. Maaliskuussa pitää ryhtyä hieman kikkailemaan ja miettiä miten saan itsestäni yhtä hyvin mehut irti pk-seudulla!

Treenejä tuli tässäkin kuussa 6-7 päivänä viikossa 1-2 kertaa päivässä, mutta noita 2 treenin päiviä oli selkeästi vähemmän, kuin tammikuussa.

 

Näytänkö siltä, että nautin 8:50 herätyksestä lauantaiaamuna?

Helmikuun kriiseilyn hetket liittyivät lähinnä siihen, että paino junnaa. Siis paikallaan. Siis ihan täysin paikallaan. Niin paikallaan, että painan näissä kuvissa grammalleen saman verran kuin kuukausi sitten! Kuukauden saldo on siis tällä päivämäärällä +-0.

En ole cheattaillut kertaakaan muuten kuin suunniteltuina cheat-päivinä, ruokailut ovat muuten säännölliset ja fiksut ja treenit kulkevat todella mainiosti. 

Tiedänkin, että rasvaa on pakosta palanut ja olemukseni tiivistynyt (pidän itselläni myös vähempipukeisia vertauskuvia), enkä siis ole heittänyt tai heittämässä hanskoja tiskiin. Olisi toki mukavampaa kertoa teille kuinka rasva käytännössä vain höyrystyy kehostani, mutta uskon että tästä jumituksien yli pääsemisestä ja sen raportoinnista on monelle kanssaihmiselle enemmän hyötyä.

Kyllä se sieltä ennemmin tai myöhemmin alkaa näkyä vielä entistä selkeämmin, eikä minulla ole minkään sortin kiire :) Tässä korostuu mielestäni aika hyvin se, että kun tekeminen on mielekästä ja palkitsevaa, ei se nopea muutos ole ainoa asia joka motivoi.

Niin ja mitenkäs se mittanauha mistä näkisi tuloksia vaakaa paremmin? Noh... Sellainen kuulemma oli jossain, mutta kun sitä ei ikinä löytynyt, en sellaista käyttänyt :D Se on maaliskuun checklistillä!

 

Maaliskuussa keskityn siis entistä enemmän ruokani laatuun, tipautan päivittäistä kalorinsaantia noin 100-200kcal ja lisään kokeeksi aerobisen treenin määrää (joka myös paikkaa tuota kalorivajetta). Muuten homma jatkuu samalla linjalla.

Katsotaan, josko ensi kuussa olisi jotain jännittävämpää raportoitavaa!

 

p.s. Odotan jo innolla analyysejä siitä, mitä kaikkea teen väärin ;)

Share

Kommentit

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Mullakin joku aika sitten paino sahasi kuukauden ylös alas niin, että päätyi juuri rasvaprosentti-mittauspäivänä samoihin lukemiin, kuin oli ollut edellisessäkin mittauksessa. Silti mittaus osoitti, että rasvat oli tullut ihan mukavasti alaspäin. Nyt on taas paino sitten menossa alaspäin, oikein hurjasti, mutta tuntuu ettei se näy missään, ainakaan tarpeeksi. Viisi viikkoa jäljellä... aika loppuu kesken! :D Enpä olisi uskonut, että viisi viikkoa dieetillä voi tuntua näin lyhyeltä ajalta.

Mutta hei, tsemppiä paljon! Pidä mieli positiivisena, kyllä niitä tuloksia on varmasti tullut ja tulee edelleen!

tiiti
ite puin

Onhan siinä jo olkapäätä näkyvissä!

Ja kun kerran sai kritisoida, voitko ensi kuussa tehdä semmosen vertailukuvan, missä on vaikka kaikki kolme edistyskuvaa rinnakkain, kun semmosia on aina hurjan kiva katsella :D

Vierailija (Ei varmistettu)

Mä oon kanssa pari kuukautta koittanu treenata enemmän ja syödä fiksummin. Paino on sama mutta näytän kiinteämmältä ja pienemmältä! Sitäpaitsi hyvinhän sulla näkyy tuloksia!

Saara S.
Saara Sarvas

Ihana A! Itse odottelen että paino tippuu seuraavan haamurajan alle ja marssin sen jälkeen inbodyyn pettymään>:D Sun välietappikuvat ainakin näytti huikeilta! Mieli on täällä positiivinen ja treenissä tulee koko ajan niin hyviä itsensä ylittämisiä, että siinä ei parit jumittavat kilot tunnu miltään.

 

tiiti, No mää meinasin pistää sellasen jo nyt, kun tykkään niistä hurjasti itsekin! Pitäiskö alkaa jo nyt suunnitella loppuvuoden kuvia ja ostaa eri värisiä toppeja niin, että tulisi joku hyvä väriskaala?

Ensi kuussa siis toteutan toiveesi ja saat kaiken tämän ja ehkä jopa enemmän!

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, Kiitoksia ja tsemppejä sinne! Tää on juuri tätä, että vaaka ei kerro koko totuutta ^_^

Kaisaaaaaaa (Ei varmistettu)

Muistat vaan sen levon ;) jos treenaa kokoajan, käy usein huonosti. Mulla kävi viime keväänä niin, että treenasin lähes joka päivä kovaa ja lepo unohtui. Kroppa meni sekaisin/ylikuntoon ja väsymys sekä vammat oli arkipäivää. En siis suosittele sitä, mutta jokainen tuntee kroppansa parhaiten eli en lähde neuvomaan :D
TSEMPPIÄ!!!!

Vierailija (Ei varmistettu)

sulla on kyllä ihailtava asenne! Oispa kaikki treeniblogit yhtä fiksuja :D mutta toivotan sulle hurjasti tsemppiä, vaikka kaikesta päätellen et sitä ihan hirveesti ees tarvitsis ;)

niin, ja täytyy vielä sanoa et viimeistään sitten, kun rasva palaa vähän lisää niin tuo sun olkapää/käsi/yläselkä on varmasti tooodella kadehdittava!!!

Vierailija (Ei varmistettu)

Voi kyllähän sää oot jo timmiintyny! Uskon et kesällä oot jo semmonen fitpakkaus että huh huh!
Rakastan tätä blogia :) Oot ihana Saara!

tuttujuttu (Ei varmistettu)

Minusta se ongelma on siinä, että treenaat liian paljon. Et palaudu kunnolla, kroppa säästöliekillä?

LP (Ei varmistettu)

Moro Saara! Ensinnäkin haluan sanoa et rakastan tätä blogiasi ja seuraan aina innolla mistä seuraavaksi kirjoitat. :)

Mulla on saman kaltainen laihistelu meneillään, oon aina ollut suht liikunnallinen mutta syöminen on suoraan sanottuna ollut hyvin pitkään ihan päin helvettiä. Näitä huonoja tapoja nyt sit oon alkanut korjaamaan.

Viime kesän in body- rasvaprosentin mittauksen , joka oli sivumennen sanoen traumaattinen kokemus :D , yhteydessä PT epäili että kehoni kävisi säästöliekillä kun paino ei putoa. En tuolloin uskonut että syön liian vähän.

Nyt tammikuussa aloin vihdoin ottaa jotain rotia tähän syömiseen, mutta paino ei silti ole nyt viimeisen kuukauden aikana pudonnut. Olen myös malttamaton. Onneksi otin kuukausi sitten mitat, joissa selkeää muutosta näkyy vaikkei paino olekaan pudonnut. Vyötäröltä on kuitenkin lähtenyt 1,5 senttiä. Voitto! Tämän avautuminen yhteenvetona siis että ota nyt hyvä nainen ne mitat. Ja kait se painokin sit seuraa perästä. ;)

Corde

Komppaan edellistä. 7 treeni päivää viikossa ja muutamat vielä kahdella treenillä tuntuu jo aika kivalta määrältä. Missä kohtaa se keho lepää ja tekee työtä levossa. Ikinä ei kannata unohtaa et lepo on se joka lopulta on keholle tärkeintä.

Terveisin joku joka kävi 6 kertaa viikossa ja käväisi ylikunnon rajamailla.

Koska olen vähän kuin rivin välistä ja jopa sieltä tekstistä ymmärtänyt että treenaat kovaa, luulen että kaksikin palauttelu päivää viikossa vois olla tarpeen. Ja jos tuntuu oudolta ettei lähde reenaan, niin mene onkiniemen elixiaan. Venyttelet ja menet nauttimaan saunasta. Mielllän infrapunasta mut höyrykin on mahtavaa rentoutumiselle. Infrassa saat aineenvaihduntaankin lisää liikettä. ;)

Mia-Elina

Eipä sitä vaakaa todellakaan kannata hirveästi katsella. :) Ties vaikka olisit saanut enemmän lihasta tirisseen rasvan tilalle, eli kyseessä ei sitten kuitenkaan ole välttämättä mikään junnaustilanne, vaikka vaa'an lukemat niin väittäisivät (mutta vaaka onkin tyhmä...). ;)

Treenimääristä en mene kommentoimaan, kuinka usein kunkin pitäisi treenata, mutta vertailuna paljastan, että mä en kyllä jaksa/pysty/voi treenata 4-5 kertaa viikossa useammin... Alan oireilla kuumeilulla/päänsäryllä, jolloin tiedän, että tänä päivänä ei kannata salille suunnata. :) Mutta tämäkin on varmasti ihan treenityypistä kiinni ja yksilöllistä. ;)

Vierailija (Ei varmistettu)

Lepäätkö tarpeeksi? Lihas tarvii lepoa, vähintään se yksi päivä viikossa. tsemppii treenamiseen, ihanan reipasta! :)

vilma.p
Vilma.P

Mä inhoan puntaria ja oon vältellyt sitä kohta vuoden, vaikka onkin ollut kaiken maailman kunto-, kiinteytys- ja hoikistusprojekteja. Aikaisemmin oon huomannut, että mun paino on pudonnut monta kiloa sillon kun oon ollut ulkomaan reissuilla kuukausia, enkä käynyt salilla ollenkaan. Eli sillon kun lihakset on lähtenyt. Ja kun oon taas treenannut, on paino noussut. Eli musta tuntuu, et jossain vaiheessa painoa ei kannata niin fanaattisesti seurata vaan just kuvia, mittanauhaa ja vaatteiden istuvuutta. Tai sinuna en ainakaan huolestuisi, jos vaaka ei liikahda alaspäin tuolla lihaskuntotreenin määrällä.. :)

Vierailija (Ei varmistettu)

En ymmärrä mistä kohti sun pitää treenata. Olet upea, naisellinen ja sopusuhtainen. Muistathan myös levätä.

Se voi olla että sä menetät rasvaa ja saat lihasta just siihen tahtiin että paino ei pääse heilahtamaan mihinkään suuntaan. :D mittanauha vois tosiaan olla parempi kaveri kun vaaka!

Aaaa (Ei varmistettu)

Sie oot upee nainen, period.

Vierailija (Ei varmistettu)

Mites sun paino on kehittynyt koko tän blogin aikana? Muistan, että ihan blogin alussa paljastit sen.

LP (Ei varmistettu)

Moro taasen! Kompastelin internetin ihmeellisessä maailmassa tällaiseen kirjoitukseen, joka saa ainakin oman junnaavan painoni tuntumaan paremmalta kun silmät ja mittanauha kertoo kuitenkin muutoksista:

http://th-valmennus.blogspot.fi/2013/02/rebekka-rikkoo-lihaskasvumyyttej...

:)

ebeth (Ei varmistettu)

Sulla on kyllä hyvin kiinteytyny toi keskivartalo! Mulla taasen siitä kohtaa ei oo kuukauteen lähteny senttiäkään, jenkkikset kyllä on kovasti jämähtäny paikoilleen! Reenaan kyllä aerobistakin muutaman kerran viikossa, en tiä sit milloin toi vararengas lähtee pienenemään. Viimeiseksi tietysti.

Candy (Ei varmistettu) http://candyontherun.blogspot.fi/

Moikka! :) Löysin sun blogin vasta nyt, enkä ole lukenut muita kirjoituksia, mutta tosiaan kannattaa ottaa se basic old fashioned mittanauha rohkeasti käyttöön :) Vaikka paino junnaisi paikallaan, se "löysempi tavara" on varmasti treenin ja terveellisemmän ruokavalion myötä korvautunut lihasmassalla, joka on kiinteämpää ja mitat sen mukaiset. Oma painonikin junnailee suht samoissa, mutta kevään kuntoprojektin myötä vyötäröltä on kuitenkin kadonnut muutama sentti mittanauhan mukaan :) Tsemppiä sinulle!

Sonja O. (Ei varmistettu)

Muakin kiinnostais, että miten sun paino on muuttunut kaiken kaikkiaan tän Elämäni kunnossa -blogin aikana? Alussa kerroit painon, mutta nyt en muista toviin nähneeni sitä. Hitosti tsemppiä ja nyt se mittanauha käteen :)

lllotta (Ei varmistettu) http://orangemoment.blogspot.fi/

Tätä blogia on ihana lukea! Hurjasti tsemppiä projektiin, kyllä se painokin siitä vielä lähtee putoomaan!

Kommentoi