Ensimmäinen kunnon Treeni

Elämäni Kunnossa

Päätin pistää treenin ihan isolla T:llä, koska siltä se tuntui. Mä kirjoitin ja kuvasin koko aamupäivän kauneuspuolen juttuja ja huomasin vasta 16:10, että saakeli, munhan pitäisi olla jo autossa matkalla salille ja ensimmäiselle Crosstraining Mix -tunnille!

Päivän asun tyyli-inspiraationa oli spurgut, sillä huomasin myös silloin 16:10, että pesukone on käynnissä sisällään kaikki tavalliset treenivaatteeni...

Kirmasin joka tapauksessa alkulämmittelyksi Poltteen rappuset hypervauhtia ja lämmittelyjä vetänyt Jenni tokaisi mun askelluksen näyttävän siltä, että olen tulossa mukaan..

Oikea polvi tuntui eilen sen verran hazardilta, että pidin siinä kylmää pariin otteeseen. Ensimmäiset lämmittelytkin tuntuivat vielä hieman kyseenalaisilta, mutta paikkojen lämmittyä kunnolla mitään ongelmaa ei enää ollut. Olen huomenna menossa osteopaatin pakeille, joten kysäisenpä tästäkin samalla!

 

Lämmittelimme ja teimme kevyttä tekniikkatreeniä n. 30min, minkä jälkeen oli vuorossa päivän treeni. Se sisälsi:

5 kpl etukyykkyjä (27,5kg)

8 kpl pallon heittoa korkealle seinään, syväkyykystä ponnistaen

110m juoksu täysillä

Yksi kierros kesti 3min ja jokaisella alkavalla minuutilla suoritettiin vuorossa oleva liike. Loppuminuttin sai huilata, kunnes taas mentiin. Kierroksia tein itse 4, jotkut hullut 5.

Kolmannen kierroksen kohdalla kysyin, saako oksentaa? Kokeilin kuitenkin, josko se viimeinen rundi menisi kunnialla läpi ja päätin oksentaa myöhemmin. Ihan kamalaa, mutta ihanaa - taidan mennä toistekin!

 

Noh, 5min huilauksen jälkeen totesin, että autokyytini oli vielä puolessa välissä omaa treeniään ja änkesin itseni mukaan 3omin corejumppaan, koska.. No teki mieli kokeilla! :D 

Coretreenissä tehtiin aluksi superhauskoja parivariaatioita klassisista staattisista pidoista. Parin toinen jäsen töni, nosti ja heilutteli pidossa kärvistelevää treenaajaa ja vuoro vaihtui 30sec välein.

Tämän kiusauksen jälkeen tehtiin lukematon sarja dynaaminen-staattinen -sarjoja, missä kiusattiin eri osia vatsasta ja selästä. Loistava tunti!

Tekee jopa mieli tehdä maanantaista tehopäivä, minkä voisi aloittaa tuosta Mix-tunnista ja jatkaa keskivartalon kautta liikkuvuustunnille. Palautusjuoma vaan täytyy varata lähelle (ja hieman Profeelia tuhdimpi sellainen, vaikka tuo onkin edelleen herkkunamia..) ja aamupäivän tankkaus hoitaa huolella.

Voimat olivat treenin jäljiltä todella finaalissa ja autossa meinasi tulla kiukku, kun oli niin nälääkä.

Nyt masu on kuitenkin täynnä ja katse huomisessa, mihin on kaavailtu osteopaattikäynnin lisäksi Kahvakuula Balance -tunti ja kävely salilta kotiin.

 

p.s. Poltteella tänään aloittaneet, oliko kivaa??

 

 

Share

Kommentit

MiiaZiko.

Nuo sun pitkikset on ihanat :) mistä olet ne hankkinut? :)

Saara S.
Saara Sarvas

Nepä olivat löytö Ginan alesta n. 10e! En ole vielä ihan varma tykkäänkö, vai vihaanko :D

MiiaZiko.

Täytyypä käydä kurkkaamassa omasta lähi ginasta jos sielä sattuis olla samanmoisia ;) on kyllä aika veikeät!

Luna1 (Ei varmistettu)

Oli kivaa! Huomista odotellessa =) En tiedä, paljonko tuon tapaisissa ryhmissä yleensä on väkeä, mutta minut väkimäärä kyllä yllätti täysin! Vaikka olisihan se pitänyt ehkä arvata kun on kuitenkin tämä vuodenaika... :D

evve (Ei varmistettu)

Oli mukavat treenit maanantaina, jatkoa odottelen innolla! :)

miffas (Ei varmistettu)

Jooo kivaa oli! Jeejee huomenna taas, en malta odottaa! :D

hihi! (Ei varmistettu)

Nuo on aivan mahtavat nuo Ginan pöksyt. Allekirjoittanutkin sellaset omistaa. ;D

Vierailija (Ei varmistettu)

Moi Saara!

Löysin blogisi vähän aikaa sitten ja nyt olen alkanut lukemaan tätä. Mahtava blogi!! :) Kuntosali innostus on noussut hirveästi!

Olen 16-vuotias tyttö ja olen aloittamassa kuntosalilla käymisen. Olen aivan rimpula ruumiinrakenteeltani ja haluaisin kovasti saada lihasta. Näin alkuun ajattelin käydä kaksi kertaa viikossa muiden harrastusten ohella, toiseen kertaan sisältyy aina myös uinti. Olisiko sinulla antaa joitain vinkkejä esim. vapailla painoilla treenaamiseen? Haluaisin kovasti kasvattaa lihaksia ja saada ne näkyviin.

Olen käynyt nyt kaksi kertaa salilla. Molemmilla kerroilla olen opetellut laitteiden käyttöä ja tutustunut muutenkin salitreenaamiseen. Se on ihanaa!! :) Haluaisin oppia tekemään enemmän vapailla painoilla, mutta en vain tiedä mitä pitäisi tehdä ja minkälaiset painot ottaa. Osaisitko auttaa tässä? Ja mikä toistomäärä on hyvä? Nyt olen tehnyt 12-15 toistoa. Pitäisikö toistoja olla vähemmän isommilla painoilla? Millainen sarja olisi hyvä ja pitäisikö treenaamista jakaa esim. toiselle päivälle kädet ja keskivartalo ja toiselle jalat?

Kiitos jos autat!! Blogisi tsemppaa hurjasti!! :)

(Ei varmistettu)

Käy etsimässä tästä blogista ne treeniohjelmat, niistä on hyvä aloittaa :) tuolta oikealta "tunnisteista" treeniohjelmaa kun klikkaat niin löytyy.

(Ei varmistettu)

Käy etsimässä tästä blogista ne treeniohjelmat, niistä on hyvä aloittaa :) tuolta oikealta "tunnisteista" treeniohjelmaa kun klikkaat niin löytyy.

Kommentoi