Jälkiruokaviikko: Raakasuklaa-kookoskermajäätelö

Elämäni Kunnossa

 

Se siis näyttää jäätelöltä, se tuntuu suussa aivan jäätelöltä ja se vielä maistuu aivan jäätelöltä! Sen on siis pakko olla jäätelöä. Erona tavalliseen vain se, että raaka-ainelista ei saa niskakarvoja nousemaan pystyyn tai mahaa sekaisin. Kuten muistakin raakajälkkäreistä, löytyy tästä kaloreita ja hiilaria yllin kyllin, joten kohtuus kaikessa :) Alkuperäinen resepti on bongattu täältä!

Noin litran jäätelöpaketin täyttämiseen kuluu:

  • Kolme kuorittua ja jäädytettyä banaania
  • 2dl kookoskermaa
  • 4 kivetöntä taatelia
  • 1rkl hunajaa, jos haluat jäätelöstä todella makeaa - jos banaanit ovat todella kypsiä kuten omani, ei tätä kyllä olisi taateleiden lisäksi tarvittu
  • ripaus suolaa
  • ripaus vaniljajauhetta
  • 1-2dl raakakaakaojauhetta oman maun mukaan

 

  1. Kuori ja paloittele banaanit ja aseta ne pakkaseen jäätymään muutamaksi tunniksi. Voit myös säilyttää kuorittuja banaaneita pakkasessa vakikalustona :)

  2. Kaada blenderin pohjalle kookosmaito ja muut aineet, ja lisää jäiset banaanit viimeiseksi. 

  3. Pyöritä massaa blenderissä kunnes se on tasaista. Tarkista maku aina välillä ja lisää ainesosia tarpeen mukaan - muista kuitenkin että maut vahvistuvat jäätelön valmistuessa!

  4. Kaada jäätelötaikina haluamaasi rasiaan ja aseta se pakkaseen.

  5. Sekoita massa huolellisesti läpi 15-20min välein, ettet saa jäätelön sijaan jäädykettä. Hyvin sekoitetusta massasta saa sen jäädyttyä kaavittua täydellisiä palloja!

  6. Syö ja ole onnellinen.

 

Juuri  blendattu massa ja pari tuntia jäätynyt ja huolellisesti sekoitettu valmis jäätelö. Mm-mm!

 

Koska reseptissä on reilusti banaania, on kokonaisuus kuin banana-split yhteen palloon ahdettuna. Todella tuhtia, todella täyteläistä ja äärimmäisen herkullista. Tuo kaksi palloa oli jo melkein liikaa, mutta koska ne näyttivät kuvassa kauniilta, päätin uhrautua ;D

Näin jälkikäteen ajateltuna harmittaa, etten lisännyt seokseen enempää suolaa, muuten huonosti maistuvia jauheita tai vaniljaproteiinijauhetta! Ensi kerralla jätskihimon iskiessä testiin lähtee siis jonkinsorttinen superproteiinijäätelö.

Share

Kommentit

Kiivie (Ei varmistettu)

Hei Saara!
Nämä jälkkärireseptit ovat ihan ylitsepääsemättömän mahtavia! Niin tässä ohjeessa kuin aikaisemmin posataamassasi moussessakin on mukana kookoskermaa, ja ajattelin kysyä että mitenköhän toimisin kun asun ulkomailla enkä löydä kookoskermaa mistään. Kookosmaitoa kyllä löytyy. Mitä luulet, voisinko käyttää sitä kerman sijasta molemmissa ohjeissa ja tulisiko silloin ottaa jotain määrien tai muiden kanssa huomioon?

Saara S.
Saara Sarvas

Voit oiiikein hyvin korvata sen kookosmaidolla! Riippuen maidon olomuodosta, voit käyttää vain purkista ennen sekoittamista löytyvän "kiinteän" osan, jolloin tuote ei ole niin juoksevaa.

Jos kaikki paikalliset maidot ovat todella juoksevia, voi sen määrää vähentää ehkä hieman. Kokeilemalla löydät varmasti oikeat määrät, eivätkä nämä annetut ohjeet ole mitenkään kiveen hakattuja! :)

Paulaaaa (Ei varmistettu)

Moi,

Ihan tässä muuten vain rupesin miettimään, kun aikaisemmin sanoit, että kyykyt lähti luistamaan, kun olit harjoitellut nilkkojen liikkuvuutta. Niin miten kehitit nilkkojen liikkuvuutta? Tuntuu, että itellä jää kyykyt tosi ylös eikä meinaa alemmas päästä ku polvista meinaa vetää jo sivuihin ja kantapäät nousta ilmaan, vaikka muuten pitäis olla ihan ok tekniikka ja lihasta, ettei siitä pitäis olla kiinni.

Olisin tosi kiitollinen jos voisit jakaa vinkkisi asiasta! :)

Saara S.
Saara Sarvas

Helou! Kyseisen postauksen lopusta löytyy kaksin kappalein videoita nilkan liikkuvuuteen liittyen :) Kannattaa aloittaa siitä! 

Lisäniksinä sanon, että painonnostokengät jalkaan, tai ensihätään pienet levypainot kantapäiden alle kun lähdet kyykkäilemään :)

Kommentoi