Matkaeväät Ruohonjuuresta

Elämäni Kunnossa

Mä lähden aamuyöst taas työreissuun, kuten olen varmaan jo noin 100 kertaa kertonutkin. Kohteena lontoo, ja matkatavarat taas mallia: käsi. 

Mitään suureellisia eväitä en siis voi pakata, ja koska viikko on ollut kiireinen, ja epäilen jälleen kerran matkakohteen ruokailumahdollisuuksia, piipahdin ohijuoksumatkalla Ruohonjuuressa hakemassa nämä proteiini-energiapallerot hätävaroiksi. 

Pallerot eroavat monista muista Ruohonjuuren energiavalmisteista, koska ainesosalistasta löytyy bodarin herkkua: heraproteiinia jeee! Mihinkään valtaisiin määriin ei päästä, mutta jokaisessa annoksessa on 9-14g proteiinia, ja noin 20g hiilihydraattia, joilla jaksaa eteenpäin paniikin iskiessä.

Ensimmäisen palleroni sain viime viikon Ranskanreissusta, hyvinvointiin keskittyneen viestintätoimisto Sugarin pomolta! Ihana Karita oli huolissaan mun jaksamisesta vehnäntäyteisessä Ranskassa. Totesin, että ei tässä ole vielä kertaakaan nälkään kuoltu - mutta ilmaisista hyvinvointiherkuista en kieltäydy.

Kokemus oli niin positiivinen, että lähdin snacksien perään ihan tietoisesti. 

Mitäköhän sapuskaa Lontoo mulle seuraavan vuorokauden aikana tarjoilee? Sorrunko esim Fish&Chipseihin, vai paastoanko vain pallojen voimalla ;)

Mitkä ovat teidän hätävara-välipalat?? Tahdon lisää vaihtoehtoja!

Share

Kommentit

Lontoosta (Ei varmistettu)

Noita palluroita löytyy myös täältä Lontoosta jos pääsevät eväät loppumaan. Whole Foods muutenkin tarjoaisi vaikka mitä terveellisiä herkkuja! Myös vinkkinä niin Pret a Manger kahvilaketjun lounas-salaatit on loistavia jos pitää saada jotain nopeaa, halpaa ja terveellistä!

iiidarinne (Ei varmistettu)

Sain työpaikkamme opiskelijalta idean Minigrip-välipaloista. Pieneen pussiin voi tehdä sekoituksen pähkinöistä ja kuivatuista hedelmistä. Hyvää ja helppoa. :)

Kissis (Ei varmistettu) http://www.kissaamma.blogspot.fi

Nuo on tosi KALLIITA!

Mpouta
Poutapilviä

Yleensä ostan Punnitse ja Säästästä isomman kasan erilaisia pähkinöitä ja kuivattujamitävaan kerralla ja pakkaan valmiiksi minigrippeihin sopivan määrän. Myös Naked (öh, mitenköhän kirjoitetaan)-patukat on hyviä, paras on pekanpähkinä, "suklaa" on huijausta.

Noi pallerot ja Nakd-patukat ja vastaavat on ihan hyviä, mutta mun mielestä liian kalliita. Joskus harvoin on kiva ostaa tuollaisia testiin, mutta jatkuvasti en malta käyttää. Mukana kulkee joskus minigrip-pussissa oma sekoitus pähkinöitä, kaakaonibsejä, mulpereita jne.

Luana (Ei varmistettu)

Minkä hintaisia nuo pallerot oli?

Kohti Tamperetta... (Ei varmistettu)

Moikka Saara ja muut lukijat!
Olen kohta suuntaamassa kaukaa maalta kohti Tamperetta. Osaakohan joku vinkata löytyykö sieltä hyvää kahvilaa/leipomoa viljattomalle herkuttelijalle? Sen lisäksi kaipaisin vinkkejä terveellisempään suklaaseen. Muutama "tavallinen" superhyvä suklaapuoti on tiedossa, mutta löytyisiköhän niiden lisäksi raakasuklaatarjontaa?

Luana (Ei varmistettu)

Raakasuklaata saa ainakin Ruohonjuuren yhteydessä olevasta CocoviBarista. Myös päivittäin vaihtuvia makeita raakaleivonnaisia ja supersmoothieita on tarjolla (:

https://www.facebook.com/pages/CocoviBar/162021077203539

Kohti Tamperetta... (Ei varmistettu)

Kiitos loistavasti vinkistä! Pitää ehdottomasti käydä kokeilemassa! :)

Pinnitys (Ei varmistettu)

Keitetyt kananmunat (säilyvät lämpimässä ainakin sen päivän verran), pähkinöitä (parapähkinöitä ja manteleita jne.), muutama kuivattu aprikoosi, viikuna, taateli jne. Ja epäilyttävän näköinen minigrippussi joka sisältää valmiin sekoituksen proteiinijauhetta,suolaa, spirulinaa, raakakaakaota, lucumaa jne. Jos käsilaukussa on tilaa sheikkerille niin sekoitus kulkee valmiina sheikkerin pohjalla, tarpeen tullen lisätään vain vesi. Minigripin sisällön kippaan vesipulloon.

eem (Ei varmistettu)

Noiden pallukoiden kuoressa lukee Whey protein! Saako syödä venhäPROTEIINIA, vaikka ei saa syödä vehnää? :)

aaa (Ei varmistettu)

Whey on hera, wheat vehnä. :)

Elina (Ei varmistettu)

Mmm... Valion profeel kaakao proteiinijuoma. NAM! oon koukuttanut siihen itteni niin täysin. Muut maut ei olekaan päässeet ihan samalle tasolle kaakaon kanssa. :D

Yanna (Ei varmistettu) http://feelingbetterblogi.blogspot.fi/

Heh, testasin kans tänään noita voimapalleroita :). Hyvää oli ! Kirjoitin siinä blogiinikin ja mainitsin tämän artikkelin samalla. Omia ehdotuksiani on myös mm. raakasuklaapatukat, valmiit kaupan hyllystä löytyvät smoothiet,pähkinät, kuivahedelmät- ja marjat (löytyy punnitse & säästä kaupasta vaikka mitä)... Tietysti olisi mukavaa jos olisi aikaa tehdä itse omat eväät, esimerkiksi eväsleivät tai pilkkoa hedelmiä ja kasviksia ja napostella niitä. Mutta eipä siihen itselläkään aina aikaa ja mielenkiintoa ole.. ja on niin kiva kokeilla kaikkea uutta ;)

Kommentoi