Mielenkohotusjumppa hätätilanteita varten

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Äh mikä viikko taas kerran.. Oon ollut niin kiireinen, että pääsin treenaamaan kunnolla vain surkeat 2 kertaa, eikä se tosiaan tuntunut mukavalta, kun viime viikonlopun polttarimässäilyistä kerätyt energiat menivät aivan hukkaan :D Onneksi olen taas polttareissa kaasoilemassa, eli enköhän mä saa myös ensi viikoksi hyvät enssyt! 

Totuushan on se, että minä itse olen ainoa, joka tuntee sen pöhöttyneen olon. Ei kukaan muu näe tai huomaa, onko mun maha 2cm ulompana kuin viime viikolla, tai eikö pakarat ole ihan yhtä pumpissa kuin normaalisti. Se tärkein juttu on kuitenkin oma fiilis ja hyvä olo, ja sitä parantamaan kehitinkin pienen mielenkohotusjumpan.

Postauksen kuvitus muuten on viikon treenien mukainen - laadukas :D

 

Treenihetki ei koskaan saisi olla kiireinen ja hätäinen, vaan siitä pitäisi nauttia. Tämä setti on kuitenkin sellainen, mikä kannattaa tehdä sinä kiireisenä päivänä, jolloin suunnittelit meneväsi salille, mutta itsestäsi riippumattomista syistä homma jäi puolitiehen. Takuuvarma hitti tämä on myös ennen baari-iltaa, tai muuta tärkeää tapahtumaa, missä oman olon pitää olla hieman parempi. Jumpan voi suorittaa ihan missä tahansa!

Liikkeet ovat:

  • 6 x kantapäät pakaroihin hyppy kierrokset: 1,3,5 / polvet rintaan hyppy k: 2,4,6 (ponnistus mahd. korkealle, ja uusi hyppy heti laskeutumisesta)
  • 6 x punnerrus (jos oikeita punnerruksia ei uppoa näin montaa, laskeudu alas polvet ilmassa, ja työnnä itsesi ylös polvet maassa)
  • 6 x syvä kyykky katse eteenpäin suunnattuna & selkä suorana
  • 6 x dippi sohvapöytää tai vaikka sohvaa apuna käyttäen / kapea punnerrus, jos sopivaa tasoa ei löydy
  • 6 x askelkyykky / jalka
  • 10 x vatsarutistus

Tee kaikki liikkeet putkeen ilman sen kummempia taukoja, ja toista koko homma läpi 3-6 kertaa. Hyppyjen "suuntaa" vaihdetaan jokaisen kierroksen välissä. Koska jokaista liikettä toistetaan vatsoja lukuun ottamatta kierroksella vain 6 kertaa, pitää toistojen olla timanttisia

 

Tämän jälkeen veren pitäisi kiertää, hymyn olla korvissa ja fiiliksen ainakin 5cm timmimpi ;) Pikajumppa ei korvaa kunnon salitreeniä, mutta se on nopea ja parempi kuin ei mitään.

Share

Kommentit

juulimaa (Ei varmistettu)

Kiitos tästä, mahtavaa! Tällaista pikatreeniä juuri kaipaillaan niihin päiviin, kun ei ehdi muuta :)

Saranda
Tyhjä ajatus

Pitää ehdottomasti kokeilla! :)

pienisisko
Spin off

Ihana juttu :D Niiiiin tiedän tunteen. Ja pikajumpat kunniaan!

Täällä meiän olkkarin lattialla ne on sata-sata-satasia, eli sata vatsaa, sata punnerusta ja sata selkää vissiinkiin. Ite en useinkaan nyt ihan sataa jaksa, mutta kuiteskin! Pikanen homma ja parempi mieli.

ninnii (Ei varmistettu)

Tuli tässä mieleen kysyä, että onko sun blogin kautta vielä mahdollista saada Poltteelle jotain "liittymismaksu ilmaiseksi"-tyyppistä alennusta? Vähän kutkuttelis aloittaa siellä seuraavalla on-ramp kurssilla.

mikaelaaaah (Ei varmistettu)

Hei se maksaa 50e. Lähes jokaisessa CrossTraining -keskuksessa OnRamppi maksaa ainakin satasen ja CrossFit -keskuksissa sen 250e.

lalla a paris

Piti ihan käydä tarkistamassa hinta kun oli niin edullinen, mutta herranjestas on onni asua Tampereella näköjään!! 

Vierailija (Ei varmistettu)

Moikka Saara! Luin äsken Natan blogista teidän ulkotreeni-postauksen, oli pakko tulla kommentoimaan että sä näytit ihan mielettömän hyvältä niissä kuvissa! Mulla on sun kanssa tosi samanlainen ruumiinrakenne ja kun nään sun kehitystä koko ajan enemmän ja enemmän, se antaa mulle tosi paljon tsemppiä jaksaa treenata ja pyrkiä myös siihen terveellisempään elämään! Joten kiitos siitä sulle! Keep up the good work! :-) -Anna

emiliale (Ei varmistettu)

Asia ei nyt liity postaukseen millään tavalla, mutta nyt on pakko kommentoida! Olet antanut mulle tän blogin kautta niin paljon positiivista energiaa ja tsemppiä omien tavoitteiden saavuttamiseen näissä liikunta asioissa. Noin 5 kk sitten otin tavoitteeksi oikeasti alkaa liikkumaan ja syömään terveellisemmin! On ihana lukea tällaista blogia joka antaa liikunnasta ja terveellisistä elämän tavoista sellaisen terveen kuvan! Ja et tiedä kuinka paljon arvostan sitä, että kerrot täällä blogin puolella myös sen, että välillä sinäkään et kerkeä treenaamaan tai motivaatio on hukassa, koska monia näitä "fitness"-blogeja lukiessa tulee olo, että kirjoittajat eivät muuta teekkää kun ajattelevat ruokaa ja urheilua yms. Siis se mitä tällä kommentilla yritän sanoa, on se, että jatka samaan malliin! Oot antanu mulle niin paljon inspiraatiota, että ei voi edes sanoin kuvailla! Oot kyllä varmasti mun alltimefavorite-bloggaaja ! Kaikkea hyvää sulle ! Terveisin, innokkain lukijasi:3

JUULAI (Ei varmistettu) http://juulai.blogspot.com

MITEN VOISIN LAIHTUA 100 KILOA KAHDESSA VIIKOSSA? HÄÄT TULOSSA.

MaariaAhlströmpeli (Ei varmistettu)

SAMA ONGELMA KU JUULAILLA

kaesa (Ei varmistettu)

Höh, miksen tajua tätä lausetta: "6 x kantapäät pakaroihin hyppy kierrokset: 1,3,5 / polvet rintaan hyppy k: 2,4,6 (ponnistus mahd. korkealle, ja uusi hyppy heti laskeutumisesta)" ?? :D Noi kaiken maailman lyhenteet on tällaiselle treeniblogien satunnaislukijalle aina ihan hepreaa. Meinaako tää että kuus kertaa kantapäät pakaroihin ja sit ekalla kierroksella yks hyppy, sit taas kantapäät pakaroihin ja kolme hyppyä? Häh..? :(( :D

FFFifi
Fitness Führer

Ohiksena tulkitsen: kierroksilla 1,3 ja 5 kuusi kappaletta kantapäät pakaroihin -hyppyä, ja kierroksilla 2,4 ja 6 kuusi polvet rintaan -hyppyä. Mutta en ottaisi stressiä siitä, millä kierroksella hyppii mitenkin, kunhan hyppii, se varmasti riittää haluttuun vaikutukseen :)

kaesa (Ei varmistettu)

No tuossa on kyllä enemmän järkeä kuin mun tulkinnoissa, kiitos :D Ja joo, eiköhän se ole pääasia että kunhan hyppii :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Hei palan niiiiiin halusta alottaa tommosen crossfittaamisen MUTTA nyt mulle tuli vastaan ongelma! :D löysin sekä crossfit- että cross training -saleja. Niin osaatkos sanoa, että mikä ero noilla kahdella on?

mikaelaaaah (Ei varmistettu)

CrossFit on lisenssitoimintaa, CrossTraining ei-lisenssitoimintaa. CF:sä yleensä tehdään nimettyjä treenejä ja CT:ssä millon mitäkin. Molemmat oikein mukavia tekemisiä;)

Kommentoi

Ladataan...