Naisten kympille mars!

Elämäni Kunnossa

Lähdin eilen illalla spontaanisti iltalenkille, kun oli jotenkin niin hyvä lenkkifiilis! Uloshan en vilkaissut kertaakaan, ennen kuin työnsin nokkani ulko-oven raosta.. Jaa, ai että 2cm puuterilunta jään päällä ja kämmenen kokoisia lumihiutaleita? No, ei se ole niin justiinsa.

Köpöttelin koko ajan suht rauhalliseen tahtiin hölkäten peruslenkkini, jonka pituus on melko tarkkaan 4km. Se alkaa oikeastaan tuntua jo lyhyeltä!

Lyhyestä 4km kipaisustani päästäänkin seuraavaan aiheeseen. Inspiroiduin tänään ahkerista Lilyläisistä ja ilmottauduin mukaan Lilyn omaan Naisten Kympin juoksutiimiin. Tapahtuma on viikko Vantaan ExtremeRunin jälkeen ja järkeilin, että jos jaksan suorittaa 16km erilaisilla esteillä maustettuna, menee kymppi siihen päälle hyvillä mielin.

Onko joku ruudun takana harkinnut tapahtumaan osallistumista? Mitäs jos osallistuisit meidän Lilyläisten kanssa? Aiheeseen liittyvälle palstalle pääset tästä. Joskohan sinne ilmestyisi lähipäivinä postaus, mihin tapahtumaan osallistuvat lukijatkin voisivat ilmottautua..

Mä en ole muuten koskaan ennen tätä vuotta ajatellut osallistuvani yhteenkään juoksutapahtumaan. Mä en ole juoksija, enkä oikein lenkkeilijäkään.. Paitsi että käynhän mä vähintään pari kertaa viikossa lenkillä ja nykyään vauhtikin on jo nousujohteinen. Mitäs ihmettä?

Odotan kyllä molempia toukokuun tapahtumia innolla ja jännittää, millaisilla ajoilla niistä tulee suoriuduttua. Pisin hölkkä/juoksulenkkini on tällä hetkellä 6km, mutta senkään päätteeksi ei tehnyt mieli oksentaa tai rojahtaa maahan.

Eiköhän meikäläisestä saada pienellä suunnittelulla ja ahkeralla treenillä parissa kuukaudessa ihan passeli juoksija!

Share

Kommentit

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Hitsi kun tämäkään tapahtuma ei osu mun Suomi-reissun ajalle! :(

vilma.p
Vilma.P

Heiiii mäkin haluun osallistua tohon Lilyn porukan tiimiin naisten kymppiin!! Onko se mahdollista, missä voin ilmoittautua?! Jee, oon nimittäin yrittänyt haastaa kavereita mun kans ja kukaan ei oo vielä lupautunut.. ;) Mut otan selvää ja aloitan treenaan. :)

Saara S.
Saara Sarvas

Anne, Voidaan me mennä porukalla lenkille muuten vaan ^_^

 

Vilma, Tuonne postaukseen on ilmoittautunut epävirallisen virallisesti porukkaa, mutta uskon että homma siirtyy tuonne "virallisen" blogin puolelle. Haepa sinne vieraskirjoittajaksi ja käy ilmottautumassa yksilönä mukaan itse tapahtumaan, niin homma on vissiin juoksua vaille valmis! :)

A. Sinivaara
Onnenpäivä

Todellakin, elokuussa sitten! :))

inamaria (Ei varmistettu)

Me osallistutaan työporukan kanssa naisten kymppiin myös! :) Itsekään en oo ikinä tykänny juosta enkä edes hölkkäillä, eikä olis todellakaan tullut aiemmin mieleenkään osallistua mihinkään tän tapaiseen... Mutta nyt salitreenin myötä liikunnasta innostuneena ajattelin että, noh miksei! Kun nyt vaan jaksais lähteä sinne lenkkipolulle, niin eiköhän parissa kuukaudessa ihan kivasti saa sen juoksukunnon nousemaan!

Vierailija (Ei varmistettu)

Mä oon käynyt kolmena viimeisenä keväänä juoksemassa Naisten kympin. En oo menossa kyllä enää! Tapahtuma on kyllä kiva aloittelijoille, mutta se on tosiaan enemmänkin sellainen hyvän mielen liikunta-, kuin kunnon juoksutapahtuma.

Vierailija (Ei varmistettu)

Moikka, itsekin olen aloittanut juoksuharrastuksen ja alkaa jo sujua pikkuhiljaa. Olisin kysynyt ihan mielenkiinnosta sellasita, että millaisella tuntivauhdilla hölkkäilet sun peruslenkin?

(Ei varmistettu)

Moi Saara,
juoksetko vielä Niken pegasuksilla? Onko liukkaat?
Mulla kipeytyy jalat ja selkä, jos juostessa ei ole nastoja ja todella pitäviä kenkiä. Ootko ollut tyytyväinen kenkiin?

Hyviä treenejä!!

Saara S.
Saara Sarvas

Anne, It's a date! 

 

inamaria, No juuri näin! Ja ei kannata pelätä lunta ja kylmää, itse olen jopa tykästynyt tähän talvilenkkeilyyn :)

 

Vierailija, Aikansa kutakin ^_^ Ja joo, siltä lenkiltä löytyy varmasti tsemppausta ja  hyvää yhteisfiilistä vaikka muille jakaa :)

 

Vierailija, Hmm.. No nopeimmillaan se on mennyt viime viikolla reiluun 20min, eli tuntivauhtina vähän päälle 10km/h.

 

Vierailija, Niillä juuri! Tykkään kyllä sikana, vaikka olenkin pohtinut paljasjalkakenkiin hiljalleen vaihtamista. Eivät ne mitenkään älyttömän liukkaat ole, mutta toisaalta, mä en ihan kamalasti varo sitä liukkautta hölkkäillessä, koska silloin alkaa nimenomaan jännittää vääriä paikkoja :B Viime lenkillä meinasin kaatua kerran - oikealle kääntyessäni :D

mmnks (Ei varmistettu)

Me ilmoittauduttiin juuri ystävän kanssa naisten kympille! Kumpikaan ei ole eläessään vielä niin pitkää lenkkiä juossut, eikä muutenkaan koeta olevamme mitään lenkkihirmuja, mutta päätettiin ottaa tästä kevään kuntohaaste ja oppia tykkäämään juoksemisesta. Siellä törmätään siis kenties :)

Kick Assphalt (Ei varmistettu)

Et siis ole juossut lainkaan yli 6 km lenkkejä? Suosittelisin lämpimästi myös pidempien lenkkien ottamista mukaan treeniohjelmaan ihan kestävyyden parantamiseksi. Koko matkaa ei ole mikään pakko juosta, esim. 10 km hölkkä-kävelyä on jo treeniteholtaan hyvä "pitkä lenkki". Ja uskalla hölkätä oikeasti hitaasti! Jos juokset nyt 4 km/20 min, jaksat kyllä kevyesti hölkätä tunnin, jos et häpeä sitä, että sauvakävelijämummotkin menee ohi.

Muutenkin olisi fiksua vähän varioida treenejä - esim. yksi reipastahtinen lyhyt, yksi pitkä rauhallinen ja yksi "peruslenkki" viikossa, jos ei halua omistaa liikaa päiviä juoksulle. 4 km lenkkiä vakiovauhtia juoksemalla opetat kehosi juoksemaan 4 km vakiovauhdilla, mutta edistyminen on hidasta.

bubble
Fiction is my thing

Ääh, mä ilmoittautuisin ilomielin pitkästä aikaa juoksemaan kymppiä, mutta tanssikisat on just samana päivänä. :/ Ja toisaalta, vuoden 2006 puolimaratonin jälkeen mun juoksumotivaatio hävisi täysin, pitkäksi aikaa. Ehkä parempi siis juosta ihan omaksi ilokseen ja treenata tavoitteellisesti jossain muussa lajissa. :)

JenniS
Hetki on kaunis

Ja samaan päivään osuu myös Bon Jovi ;) eli ei oo mahdollisuutta lähteä. 

Voiskohan tän tempauksen uusia esim elokuussa midnightrunilla? Matkaa toki tulee täältä Keski-Suomesta, mutta tällaisen porukka juoksun takia vois vaikka ajellakin :)

Saara S.
Saara Sarvas

mmnks, Oujea, juoksuiloa ja tsemppiä treeneihin! Kympillä tavataan ^_^

 

Kick Assphalt, Kiitos vinkeistä! Näitä 4km peruslenkkejä on nyt tullut tehtyä pari viikkoa, kun olen ollut Espoossa helpon ja tutun reitin vieressä. Normaalisti lenkkipituuteni vaihtelee 3-10km välissä, mutta tähän asti olen suorittanut niitä lähinnä reippaana kävelynä peruskuntoa nostellen.

Koko lenkin juokseminen on tullut kuvioihin vasta viime viikolla ja nyt on ideana pidentää matkaa viikoittain. Se 6km oli ensimmäinen pidennetty kokeilu, minkä pohjalta uskallan kyllä lähteä vielä pari km pidemmällekin rykäisylle ^_^

Niin ja näiden lisäksi teen vielä satunnaisesti HIIT-tyyppisiä aerobisia, eli monipuolisuutta löytyy! :D

 

bubble, Ehkä seuraavalle kympille sitten, jos juoksuinto nostaa taas päätään? :) Itseänikin pelottaa, että inhottaako sen 16km extremerunin jälkeen lenkkareiden vilkaiseminenkin >:D

 

Lilytiimi, Jee, mäpä lisään tuon seuraavaan postaukseen!

 

JenniS, Nooo lenkiltä suoraan keikalle? Juokset sinne keikkapaikalle? :D Midnight run menee ehdottomasti mietintämyssyyn ainakin omalla kohdallani!

Vierailija (Ei varmistettu)

Ok, olen sitten vain lukenut blogiasi liian vähän aikaa, kun sain sen kuvan, että teet vain varsin lyhyitä pyrähdyksiä.

Extreme runista sen verran, että jos sen jälkeen on juoksumotivaatio kadoksissa, jotain on tehty väärin :D Extreme run ei ole oikeastaan normaalille ihmiselle juoksukilpailu, se on vain pari tuntia aivan järjetöntä hauskanpitoa! Esteissä positiivista on se, että jalat pysyy "tuoreina" ihan eri tavalla kuin pelkässä juoksussa. Esim. puolimaratonilla kärsii ihan eri tavalla... Olen juossut parikymmentä juoksukisaa, matkoina 10 km - 100 km, ja Extreme run on yksi niistä harvoista tapahtumista, joissa ei ole v*tuttanut hetkeäkään :D

Vierailija (Ei varmistettu)

Voi vitsi toi naisten kymppi kuulostaa kivalta!:) Itse aloitin tällä viikolla lenkkeilyn ja jo kaksi lenkkiä on takana. En ole koskaan ollu juoksu-ihminen, mutta nyt oikeasti jopa nautin siitä. Lenkkeilen 6km matkan, josta noin 4km on kevyttä hölkkää. Aikaa tähän meni ekalla kerralla 50min ja toisella 43min. Kehitys on tosi nopeaa! :D Voi tätä juoksemisen iloa!! Nyt on kova tsemppi päällä!

vilma.p
Vilma.P

Kiitos Saara ja N10 Lilytiimi ohjeistuksesta!! Kövin juuri  ilmoittautumassa tapahtumaan, eli sielä viimeistään nähdään! ;)

 

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, Ihan kaikkia lenkkejä en varmaan tänne edes päivitä, kun ne soljuvat muiden viikkotreenien väliin. Ei siis mikään ihme jos pituudet ja määrät ovat olleet pimennossa! :)  

Ja ihana lupaavaa tekstiä!! En malta odottaa ER:ää.. Tällä hetkellä pohdin eniten sitä, yritänkö totuttaa jalkaa paljasjalkatossuihin, jotka olisivat ehkä mukavammat kiipeilyssä ja muussa tohinassa.. Taitaa tosin olla kaukainen haave noin pitkän matkan taittamienn ne jalassa..

 

Vierailija, Lilyn tiimiin sieltä siis ja naisten kympille mars! Tuolla kehitysvauhdilla olet kärkijoukoissa ^_^

 

Anna-Reetta, Joskohan tuosta N10 -tiimistä löytyisi porukkaa elokuunkin kipittelyyn :)

 

vilma, Oujea, siellä siis viimeistään!

Vierailija (Ei varmistettu)

Moi Saara!

Mua(kin) kiinnostaisi kuulla ihan hirmuisesti tosta painon muutoksesta sun projektin aikana - lähtöpainon tsekkasin, mut mikä on sun paino esim nyt?

Mullaon myös "elämäntaparemontti" meneillään (since 3kk) ja olen tässä pari viikkoa stressannut ihan hulluna sitä, et painolle ei tapahdu mitään :/ Syön 1300-1500 kcal/päivä ja treenaan 5 päivänä viikossa...

Candy (Ei varmistettu) http://www.candyontherun.blogspot.fi

Moikka! :)
Kuulostaa hyvältä sun juoksusuunnitelmat! Mulla oli myös 2009 Naisten Kymppi ensimmäinen juoksutapahtuma, johon osallistuin ja tänä vuonna olisi myös tarkoitus mennä sinne verestelemään muistoja! :) Tosi kiva tapahtuma ja hyvä fiilis, suosittelen. Tsemppiä juoksutreeneihin!

Kommentoi