Smoothiehaaste!

Elämäni Kunnossa

Oi sinä kirottu tammikuu. Olen NIIN valmis pistämään sen suhteen pillit pussiin ja astumaan kohti seesteistä ja ihanaa helmikuuta! Olen yrittänyt pari päivää päivittää blogia illalla, mutta LILY ON OLLUT JOSSAIN VIRHETILASSA >:( Onneksi tänään on "vapaapäivä", ja saan keskittyä bloggaamiseen rauhassa.

Jos missasit uutisen (jota en siis päässyt maanantaina julkistamaan), aloitan tulevana sunnuntaina YleXällä oman radio-ohjelmani juontamisen! Tai, en tietenkään ole puikoissa yksin, vaan olen siellä Cristal Snown juontoparina yhteis-showssamme, joka on nimeltään Supersunnuntai! Hommasta voi lukea lisää vaikka tästä. Radiot auki sunnuntaina siis ;)

Viimeisen kiireisen viikkoni ruokavalion pelastus tuli muuten yllättävästä suunnasta, kun sovimme ystäväni Pepin kanssa aloittavamme viikon mittaisen smoothiehaasteen! Joka aamu naamaan onkin lentänyt iso muki smoothieta, sekä lisäravinteet. Peppi vei homman seuraavalle levelille lätkäisemällä haasteen instageamiin! Hauskinta oli, että viikon aikana muutkin innostuivat lisäämään smoothiekuviaan.

Säännöllisesti smoothiella aloitettu viikko sai mut takaisin smoothiekoukkuun, ja niiden täydellinen täyttävyys piti mut kylläisenä tuntikausia. Tiesin jo aiemminkin, miten ylivoimainen aamiainen tuo jumalten juoma on, mutta tässä vielä listaus niiden positiivisista puolista teille, jotka ette smoothieiden nimeen vanno:

  • Nopea valmistaa. 5min aikana smoothie on blendattu, hörpätty, ja kannukin pesty ja huuhdeltu!
  • Kunhan parit perusjutut löytyvät kaapista, voi lopun soveltaa päivän ja pakastimen sisällön mukaan
  • Pitää nälkää pelottavan hyvin. Mun aamusmoothieen hulahtaa vajaat 30g proteiinia, joilla pärjää hyvin lounaaseen asti
  • Rutiini parantaa elämänlaatua aamuisin. Vahvana ei-aamuihmisenä on ihanaa, kun aamusta ei tarvitse raapia päätään ja miettiä, mitä sitä taas söisi..

Tässä tohinassa menin ja tyhjensin proteiinivarastoni täysin, mutta onneksi DHL oli eilen käynyt koputtelemassa oveni takana neljän täpötäyden purkin kanssa! Nyt ei haittaa, vaikka tili tyhjenisi, koska voin elää viikkotolkulla pelkästään proteiinipirtelöiden avulla.

 

Viikon aikana tein useimmiten seoksen, jossa oli pohjana mun lempiasiat:

  • Heraproteiinia
  • Banaani
  • Psyllium-jauhetta
  • Chia-siemeniä
  • Kookosöljyä

Näiden päälle muuttelin koostumusta ja makuelämystä eri ainesosien avulla. Niitä olivat esim.:

  • Mustikat
  • Mansikat
  • Tyrni
  • Sitruuna
  • Kaakaojauhe

Musta tuntuu, että taidan jatkaa smoothiehaastetta toisenkin viikon verran. Pitäisikö ehkä lisätä samaan syssyyn vielä lounashaaste, pääruokahaaste, välipalahaaste ja iltapalahaaste...... >:D

Share

Kommentit

Suvi K.
Sisunainen

Smoothie on hyvä aamupala (itsekin join tänäaamuna aika herkkua kuningatarsmoothieta viime kesänä pakastetuista marjoista), mutta hieman hämmentävää kun kaikilla on sen seurana yhtä paljon nappuloita kuin mun monisairaalla mummolla aamulääkesatsissa. ;D

Saara S.
Saara Sarvas

Hahaa :D Mä en vaan luota siihen, että mä saisin mun ruoasta tarpeeksi vitamiineja ja muita tarveaineita varsinkaan näin talviaikaan, joten lisäravinnecombosta löytyy:

- Omega 3 (tärkeää, koska omega 6:sta tulee ihan huomaamatta kaikkialta ja paljon)

- D-vitamiini, koska Suomi :D

- Sinkki, joka ei varastoidu elimistöön ja jota tarvitaan vähän kaikkeen!

- B-vitamiini, koska niitä ei oikein voi saada liikaa ja vesiliukoisuutensa takia se ei vahingossakaan mene överiksi :)

- Vahva biotiini, koska tahdon PALJON KARVOJA ja vahvat kynnet (toimii)

Jaaa siinä ne kaikki taisi sitten ollakin! Aika pienellä vaivalla koen saavani paljon hyvää. Eipähän ainakaan jää se oma terveys noista kiinni. Oikeasti kiinnostaisi todella paljon hakea sellainen hivenaineanalyysi, jotta näkisi tarkemmin, mitä kaikkea kropasta puuttuu.

Mä syön kaikki nappulani vielä luonnonmukaisina, että imeytyisivät paremmin :)

Mitä biotiinia sulla on? IHerbistä vai Suomesta? Mun edeltävät kokeilut parista merkistä ei oikee tehny yhtään mitään. 

hämmästynyt (Ei varmistettu)

Suvi mietin aivan samaa.

Vierailija (Ei varmistettu)

Proteiini-urpo tiedustelee, että mistä tilaat protskua? Onko se kannattavampaa kuin kaupasta ostettu? Ja olisiko maustamaton vai joku maustettu heraprotsku siis se juttu? Kiitos kiitos kiitos!

ei saara mutta (Ei varmistettu)

Mun mielestä parhaat proteiinit saa star nutritionilta (fitnesstukku). Paras hinta-laatusuhde, whey-100 (isolaatti) maksaa bout 27e/kilo ja omasta kokemuksesta vanilja ja vanilja-päärynä tosi nameja veteen sekoitettuna. Maustamattomastakin moni on tykänny, ite kelasin kokeilla sitä seuraavaksi!

Vierailija (Ei varmistettu)

Kiitos paljon!!

Minävaiin (Ei varmistettu)

Mietin myös noita nappuloita :D Ja iltapalahaaste ois täydellinen!! Koen sen itselleni todella hankalaksi jostain syystä keksiä terveellisiä ja hyviä iltapaloja. Olisi tosi kiva saada inspiraatiota ;) Sun blogi on aivan ihana!

pinja_p
Kun elämä hymyilee

mulla ois yks haaste/postausvinkki: mitä ottaa evääksi opiskelijana kirjastoon? istun parhaimmillaan 10 tuntia ilman mikroa ja jääkaappia. mikä olis terveellistä, ravitsevaa jne ruokaa ottaa evääksi? :)

Sagu (Ei varmistettu)

Jesss smoothiet! Itsekin imaisin tänään aamulla vesimeloni-sitruuna-cashew-herasetin, ajoi asiansa sekä maun että nälänhallinnan puolesta.

t. Prisma-huutelija :D

Heidi_S (Ei varmistettu)

Muakin kiinnostaa tuo mainitsemasi heraproteiini. Minkä merkkistä sulla on kaapissa? Mielikuvitukseton ottaisi mielellään myös vastaan hyviä smoothiereseptejä :)

Emskuu (Ei varmistettu)

Mitä noi kaikki vitamiinit tms. on? :)

Kommentoi