Sometimes I feel like cardio..

Elämäni Kunnossa

Jos tahtoo nostaa, pitää nostaa. Jos ei tahdo nostaa, pitää tehdä jotain muuta. Vetosalin alakerran Ladylinelta löytyy rivillinen laitteita, jotka ovat vastanneet mun viime päivien treenifiilikseen..

Mieli piristyy todistettavasti noin 50% tapauksista, kun kuntoilija hyppää levypainojen nostelun ajattelemisen aiheuttaman ahdistuksen takia tekemään itselleen erilaista cardiojumppaa.

Crosstrainingin aloittamisen jälkeen klassisia salilla tehtyjä cardiotreenejä ei ole soutulaitteen rankaisemisen lisäksi tullut tehtyä enempää kuin yhden käden sormilla laskettava määrä. Olen keskittänyt kävellen tai pyörällä lenkkini hanakasti ulos, ja teen jatkossakin saman valinnan aina kun siihen on mahdollisuus. Silloin kun taivaalta sataa päähän rakeita, ylittyy ainakin oma extreme-rajani :D

Koska sisätilassa polkeminen / juokseminen / soutaminen / hiihtäminen on tylsää ja puuduttavaa, mutta mitä tahansa laitetta jaksaa kyllä kuluttaa 10-15min. Olen nyt tehnyt parina päivänä pitkän ja tavallista intensiivisemmän aerobisen treenin vaihtamalla laitetta 15min välein seuraavaan.

Ensin lämmittelyhengessä 15min crosstrainerilla, sitten tehokas vartti kuntopyörän selässä, tähdet silmiin nostattavia intervalleja hiihtolaitteessa ja loppuun vielä ripeä mutta rauhallinen kävely. Laitetta vaihdetaan niin nopeasti että lämpö ei ehdi laskea liikaa!

Mummolenkkeily on tehnyt hyvää sykkeilleni, jotka pysyvät huomattavasti aiempaa tasaisempina. Todella rauhalliset ja pitkät kävelylenkit saavat silti koristaa viikko-ohjelmaani jatkossakin. 

 

p.s. Action-selfiet = huono idea. Tänään ei valitettavasti ollut se päivä, kun hikoilu parantaa oloa, mutta tulipahan tehtyä jotain!

 

 

Share

Kommentit

Hosuli
Hömppäblogi

Mulla on liikuntahommissa semmoinen periaate, että on parempi tehdä jotain kuin olla tekemättä mitään. Jos painot ei houkuttele, crosstainer, juoksumatto ja muut vastaavat ovat ystäviä. Musiikkia kuunnellen ja telkkaria katsellen aika kuluu ihan kivasti, vaikka cardio helposti tylsistyttääkin. Joskus saatan mennä salille lähinnä infrapunasaunan takia, mutta silloin patistan itseni ensin crosstraineriin 20-30 minuutiksi. :) Win win.

mikaelaaaah (Ei varmistettu)

Tykkään treenipostauksista

Mertsa (Ei varmistettu)

Etkö tykkää sitten niistä ryhmätunneista ollenkaan ladylinella? Jos joskus teen painojen nosteluiden lisäksi aerobista, noi kardiolaitteet on kyllä ihan viimeinen vaihtoehto. Niihin kyllästyy hetkessä, ellei ole todella selkeä harjoitussuunnitelma, esim. vetoja juoksumatolla yms. Kuulosti minun korvaan siltä, ettei suakaan noi aerobiset laitteet houkuttele kun pakon edessä, miksi siis tehdä niitä?

Emiliana (Ei varmistettu)

Hymyilyttää ihanasti mielikuva hiihtolaitteesta :)

Saraaaaaaa (Ei varmistettu)

Kommentoi