Sun Warrior - Vegaanista raakaproteiinia

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Sain GreenStreet -nettikaupasta testiin Sun Warriorin Warrior Blend proteiinijauhetta, jota olen silmäillyt Ruohonjuuressa jo useampaan otteeseen.

70e hintalappu ja epäilys mausta pitivät mut kuitenkin kaukana.. Mutta jos ja kun saa testata, niin totta hitossa! Laadukas lisäproteiini ei ole koskaan negatiivinen juttu ja Sun Warrior kuulostaa paperilla sen verran fantastiselta, että tutustuin hommaan hieman paremmin.

Suurin osa palautusjuomissa käytetystä proteiinista on heraproteiinia. Heraa saadaan juustontuotannossa ylijäämänä hurjia määriä, se on halpaa ja sitä on kätevä käyttää proteiinijauheiden pohjana. 

Kritiikkiä heraproteiini saa monen muun proteiinilisän tavoin pitkälle prosessoidusta muodostaan. Heraproteiini ei luonnollisesti myöskään sovi vegaaneille, eikä osalle herkkävatsaisista.

Kasvipohjaisia vaihtoehtoja löytyy jonkin verran, mutta en ainakaan itse ole törmännyt toiseen merkkiin, joka vaikuttaisi laadullisesti näin ylivoimaiselta ja olisi suoraan pussista sheikkeriin simppelisti kauhottavaa.

 

Miten Sun Warriorin proteiinit sitten eroavat herasta?

Heh, no niissä molemmissa on proteiinia, mutta siihen se sitten jääkin :D Warrior Blendissä käytetty proteiini on puhdasta ja raakaa kasviproteiinia ja sopii siis myös vegaaneille. 

Raakaruoka, eli RAW eli elävä ravinto on käytännössä ruoka-aineita, joiden valmistuksessa ei ole käytetty korkeita lämpötiloja, jolloin ne pysyvät mahdollisimman alkuperäisessä muodossaan ja keho voi hyödyntää niitä helpommin. Raakaruoasta tietää minua paljon enemmän ihana Hannamari, jonka juttuja kannattaa käydä lukemassa ihan vaan hyvän mielen ja tiedonjanossa täältä.

Warrior Blendin täyden aminohappoprofiilin sisältävät proteiinit ovat peräisin herneestä, karpalosta ja hampusta ja allaolevasta kaaviosta voi tutkailla tarkemmat ravintoarvot. Tuote on makeutettu stevialla ja maustettu luonnonmukaisin aromein.

Ärsyttävät jenkkituoteselosteet valitettavasti näyttävät tuon ravintosisällön annoksen mukaan, eivät per 100g, huomioikaa tämä! :)

Itse kauhoin palautusjuomaani jauhetta pari kauhallista, jolloin proteiinia kertyy reilu 30g.

 

No miltä se sitten maistuu?

Mun on heti alkuun sanottava, että mä en ole tykännyt, enkä tykkää yhdestäkään jauheena toimitettavasta proteiinista.. Ikinä.

Ensimmäinen, mitä olen juonut "ilolla" on ollut maapähkinävoin ja suklaan makuinen versio, jossa on kaloreitakin about yhtä paljon kuin snickers-patukassa :D. Tämänkin takia olen monesti päättänyt tuhlata rahani valmiisiin juomiin, kuten ihanaiseen PROfeeliin..

Warrior Blend sekoittui veteen hyvin, eikä se jäänyt laisinkaan paakkuiseksi. Rakenne on kuitenkin tavalliseen heraproteiiniin verrattuna rakeisempi ja mausta huomaa kyllä sen, että se ei ole maitopohjaista.

En siis rakastunut tähänkään makuun päätä pahkaa, mutten myöskään kokenut tarvetta sylkäistä suutani tyhjäksi, eikä kokonaisuus ainakaan hävinnyt taistoa muiden jauheiden kanssa.

Ennen kaikkea ajatus siitä, miten paljon hyvää hieman geneerisen makuinen juoma tuo tullessaan, sai mut ohittamaan nuo muutamat negatiivissävytteiset ominaisuudet ;)

Ok, eli maku ei ollut ihan niin upea, kuin alunperin toivoin, mutta olo palautusjuoman jälkeen oli herajauheeseen verrattuna huomattavasti parempi. Palkkarin jälkeinen oloni ei ollut missään vaiheessa tippaakaan turvonnut, ällö tai epämukava, kuten aina, jos juon heravalmistetta - varsinkin edullisempaa sellaista.

Extraplussaa siitä, että päiväksi treenikassin pohjalle unohtunut sheikkeri ei haissut murto-osaksikaan niin kuvottavalta, kuin vain parin tunnin ikäinen hera! :D

 

Supersiistiä, että on olemassa vaihtoehtoja! Hinta on tietysti edelleen kova, mutta aika nopeasti sitä kuluttaa kuukaudessa 50e johonkin paljon typerämpäänkin, kuin itsensä ravitsemiseen.

Mä jatkan siis toistaiseksi raakaproteiinin kanssa, koska haluan nähdä minkälaisia tuloksia saan entiseen verrattuna :)

GreenStreetiltä saa muuten marraskuun loppuun asti koodilla SAARA -15% kaikesta.  Niin ja tästä pääset vielä tsekkaamaan testaamani jauheen. 

Taidankin tehdä ihan oman postauksensa siitä, mitä kaikkea aion itse näpyttää ostoskorin kautta ruokavaliotani ja elämääni monipuolistamaan.

 

Onko joku muu testannut Warrior Blendiä?

Mua kiinnostaisi, miltä esim. suklaa maistui?

p.s. Se, kuka palautusjuomia haluaa käyttää, onko niistä jotain hyötyä, ynnä muut kysymykset ovatkin aivan oman postauksensa arvoisia juttuja ^_^

p.p.s. Jaksaiskohan sitä kaivaa blenderin ja testata tuota smoothien yhteydessä??

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Mun aika vakkari palkkariks on muodostunut tämä setti: kauhallinen suklaa sun warrioria, 1 rkl sokeroimatonta kaakaojauhetta, 1 rkl maapähkinävoita ja alpro soya hasselpähkinäjuoma/ oatly kaurajuoma. Kuskaan siis salikassissa noita yksittäispakattuja kasvijuomia, ja laitan kotona valmiiksi maapähkinövoin ja jauheet sheikkeriin. Kyllä on paras palkinto kunnon puntin jälkeen! Ja palauttava vaikutus on erinomainen :) Vaatii tietenkin vähän enemmän säätöä ja todella raivokasta ravistelua maapähkinän takia mutta suosittelen kokeilemaan. Välipalana toimii myös hienosti kun sekaan lisää vielä vähän banskua ja pyöräyttää pirtelöksi!

Jee (Ei varmistettu)

Moi Saara!

Alkuun ensinnäkin iso kiitos mahtavasta blogista. Olen lukenut palstaasi jo pidemmän aikaa, ja tykkään, että sulla on hemmetin hyvä asenne treenaamiseen.

Itse olen käyttänyt Warrioria nyt muutaman kuukauden ajan. Aluksi kauhistelin minäkin tuota makua, kun veteen sekoitettuna jauhetta vetelin. Maidon kanssa se on huomattavasti parempaa! Kipaisen yleensä ennen treeniä (tai sen jälkeen) hakemassa kaupasta 2,5 dl maitotetran, jonka kippaan treenin päätteeksi shakeriin. Hyvin säilyy maito kassissa sen ajan, kun salilla treenailee. Itse tykkään lisätä joukkoon myös lusikallisen raakakaakaojauhetta ja kyllä maistuu! Ja hätätapauksessa jauhe uppoaa kyllä vedenkin kanssa, kun makuun tottuu :)

Miia_pau
Kolmas linja

Kiitos tästä. Oon lukuisia kertoja hipelöinyt Warrior Blendiä ekopuodeissa ja käynyt katselemassa mm. iherbissä, mutta hinta on vaan niin kovin suolainen, että harkinnan asteelle on jääty, vaikka periaatteessa söisinkin mieluummin vegaanista raakaprodea kuin heraa (olkookin, että vaihdon sen stevialla makeutettuun). Maustamattomat hamppu- ja soijaprodet taas on aika, öö, karun makuisia. Ehkä vielä jonain päivänä raaskin sijoittaa sunwarrioriin!

Vierailija (Ei varmistettu)

Sun Warriorin riisiprode on eka josta oon vilpittömästi tykännyt. Kannattaa kokeilla sitä, jos muiden maut tökkii niin kuin täällä. (iHerbistä sen saa 35€ ;) )

Vierailija (Ei varmistettu)

Ois tosi kiva jos kirjottelisit palautusjuomista, niiden merkityksestä ja eri vaihtoehdoista. Palautusjuomat on mulle tosi epämääränen käsite, vaikka salilla käynkin ja liikun tosi paljon. En oo oikeen päässy perille niistä... kuinka paljon ja kuinka raskaasti täytyy treenata, että palautusjuomia "tarvitsee"? :D Kiitos jo etukäteen!

ei palautusjuomia (Ei varmistettu)

Olen ollut kilpailutasolla, tyttöjen maantietempoajaja. Harjoitteluni oli nousujohteista, olen urheiluvalmentajakoulutettu, siis lajivalmentaja. Minun on nyt oikaistava yleinen harhaluulo, jonka mukaan aktiiviharrastaja tarvitsee nk. palautusjuomia. Ankara saliharjoittelu ja suunitelmallinen maantieajo, jolloin normaaliharjoitus on noin 21 km ei vaadi mitään lisäravinteita. Peruskuntoharjoittelukaan ei edellytä muuta, kuin talonpoikaisjärkeä. Juokaapa lasillinen hanavettä urheilusuorituksen jälkeen. Kokomaito, piimä, mikä tahansa sokeroimaton mehu on hyvä. Unohtakaa heti smoothiet ja valmiiden proteiinisekoitusten kanssa lutraaminen. Muistan nuoruudestani, että nk. ikämiehet aloittivat elvistelyn nk. Urheilujuomien kanssa. Ne ovat pelkkää rahastusta sillä niiden raaka-aineet ovat hyvin halpoja. MAINONTA JA MYYNNINEDISTÄMINEN ei auta kehoa toipumaan harjoitusten jälkeen. Kulutan tuskin 70 e koko kuukauden kaikkiin ruoka-aineisiin. Sokerin pelko on mennyt liiallisuuteen, sitä voi toki välttää mutta tasapainoinen kokonaisuus on tärkeintä. Älkää tarkkailko joka asiaa itsessänne, se ei johda hyvään. Lihasmassa kasvaa, jos se on kasvaakseen mutta vain suorituksilla. Harjoitelkaa vauhtileikittelyä, vaihdelkaa ravintoaineita. Pussin pohjalla se oikea urheilijan ravitsemus ei ainakaan ole. Nämä merkiliset jutut helposta sekoittuvuudesta ovat uskomattomia. Hyviä harjoitusjaksoja ja iloista mieltä!

Hannakatariina (Ei varmistettu)

Enpä ole ollutkaan tuollaisesta vaihtoehdosta tietoinen! Loistavaa. Olen koittanut yhä enemmän vähentää prosessoitujen tuotteiden käyttöä, mutta palkkari (tai protsku+malto) on edelleen pysynyt ruokavaliossa, koska tutuu että omaan palautumiseen siitä on melko suuri hyöty. Leaderin kaakao on ollut suosikki pitkän aikaa, vaikka olenkin pitkään ja hartaasti harkinnut vaihtamista stevialla makeutettuun (vielä en ole uskaltanut, miksei noista ole jotain kokeilupakkauksia saatavilla, kaapeissa pyörii ihan liikaa vajaita oksupahoja prodepusseja). Työttömän budjetille tuo Warrior blend on aivan liian kallis, haaveeksi jää siis senkin kokeilu toistaiseksi, mutta ihana tietää että vaihtoehtoja todellakin on, jos joskus saa ihan mielensä mukaan valita!

Vierailija (Ei varmistettu)

Minäkin toivoisin postausta palautusjuomista treenin jälkeen. Itse vetäisin n. 30 g proteiinia napaan treenin jälkeen maitorahkan muodossa, mutta minua mietityttää että mitenkähän se eroaa sitten varsinaisista palautusjuomista saatavasta proteiinista. Syy, miksi en ole varsinaisia palautusjuomia treenin jälkeen nauttinut on useimpien niiden suuri lisä- ja makeutusaineiden määrä/jäätävä maku. Tosin siinä mielessähän tämä Sun Warrior vaikuttaa ihan kiinnostavalta tapaukselta, hintaa lukuunottamatta :) Mutta jonkinlainen yleiskatsaus palkkareihin olisi mielenkiintoista lukea!

Mia-Elina

Täällä on käyty keskustelua palkkarin itsetekemisestä ja FitnessFührer on raottanut hiukan myös treeninjälkeisen ravinnon (mm. proteiinien ja hiilihydraattien) tarvetta: http://www.lily.fi/juttu/tee-itse-palautumis-ja-proteiinijuomat

Tieteellisempää juttua: http://lihastohtori.wordpress.com/2012/04/26/ravinnon-proteiinit-lihaskasvussa-mika-on-tieteellinen-naytto/ (Joskaan ei juuri mitään kovin relevanttia/käytäntöä auttavaa tietoa maitotuotteita välttelevälle :P)

Sain itse juuri FitnessFirst.fi:ltä -30 % alennuksen projektini ajaksi, joten seuraavaksi lähtee tilaukseen juuri jotain riisiproteiinipohjaista proteiinijauhetta, jota SunWarriorkin taitaa olla. :)

Suositeltu proteiini-hiilihydraatti-suhde palkkarissa on yleensä 1:2. Ja treenaavan ihmisen suositellaan pistävän proteiinia napaan n. 1,5-2 g/painokilo, varsinkin mikäli lihaskasvu on tavoitteena.

Notes of Lala

Moikka Saara!

Sun Warrioria löytyy myös Natural versiona, mutta sen mausta minulla ei ole vielä kokemuksia. Itsellänikin tuon vanilla maku tökkii, mutta smootheissa sitä on tullut testattua jä tässä ehdoton lempparini:

-soija-/mantelimaitoa parisen desiä, riippuen miten nestemäistä haluaa

-jäitä n. 8 isoa

-puolukoita iso kourallinen (taittavat hyvin jauheen makeutta)

(+mustaherukoita)

Lisäksi olen usein laittanut psylliumia kuitua antamaan. Jos smoothien antaa jonkin aikaa vetäytyä jääkaapissa, turpoaa se ja tekee smoothiesta ihanan täyteläisen ja "kermaisen" :-)

Linn (Ei varmistettu)

Warrior blend on mun suosikki! Ehdottomasti markkinoiden laadukkain ja lunnollisin proteiinilisä. Tykkään siitä maustamattomasta eniten ja laitan sitä salaatin päälle, keittoihin, smoothiehen, puuroon jne. Suklaakin on aivan hyvä, mutta maustamaton on monikäyttöisin ja siitä saa suklaista esim. lisäämällä steviaa ja kaakaojauhetta. Tilailen itse (kuten moni muukin) Warrior blendin iHerbistä, koska hinta on yksinkertaisesti huomattavasti halvempi kuin missään muualla.

Carita (Ei varmistettu)

Me siskon kanssa tilattiin täältä: http://perfectfitprotein.com/ tota proteiinijauhetta ja ei oo välttämättä hinnalla pilattu, jos tilaa tuolla alekoodilla. Hyvin onnistui tilaus rapakon takaa ja jauhe miellyttää ainakin meitä. On myös raw ja vegan ja kaikenlaista. Sanoisin että bonuksena on tuo rasvattomuus. Vaikka me kaikki sitäkin tarvitaan. Maidon kanssa menee kivasti ja smoothieissa.

Vierailija (Ei varmistettu)

Kannattaa tutkia iherbin sivuilta riisiproteiinit, löytyy edullisempiakin vaihtoehtoja yhtä hyvillä ellei jopa paremmilla arvoilla.
http://www.iherb.com/Search?kw=rice+protein&x=0&y=0#none

Täältä löytyy ihan hyviä vinkkejä ja reseptejä
http://halo-anne.blogspot.fi/

Vierailija (Ei varmistettu)

Kampin Ruohonjuuressa oleva Cocovibar käyttää tuota protskua smoothieissaan ja sen saa myös halutessaan lisäkkeenä! Maustamaton on aika karun makuista mutta tottumiskysymys varmasti :)

Suppu (Ei varmistettu)

Jos mukanasi on vain jauhe, niin sekoitappa seuraavan kerran jo vesi ja jauhe sheikkerissä ennen treeniä pukkarissa. Se kerkee treenin aikana "sulaa" ihanan kermaiseksi :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Suklaanmakuinen Sunwarrior-proteiini on ihan järkyttävän hyvää. :D Ja yhdessä scoopissa taitaa olla 80kcal, yleensä blendaan tuon siihen 2,5-3,5dl kauramaitoa. Aijai :D herkkuna menee nykyään! ;)

Mia-Elina

Nyt komppaan kyllä edellä kommentoinutta. :)

Tilasin sitä suklaanmakuista SunWarrior-riisiproteiinia (ei tuota blendia), ja menee jopa pelkällä vedellä hyvin alas. Nam, nam! :)

Terv. Onnellinen välineurheilutreenaaja

mauton on parasta (Ei varmistettu)

Olen aina ihmetellyt miksi ravintoaineiden mausta puhutaan. Urheilu ja anaerobinen suoritus on tuskatila, se on koettava itse, siitä joko pitää tai ei. Minulle on tärkeää, että elimistö saa tarpeellisen päivittäisen ravinnon. Aktiiviurheilun on oltava lähes ammattilaistasoa, ennen kuin lisäravinteita edes tarvitaan jos ruoka on tavallista, sitä syö riittävästi joka päivä. Suklaan maku proteiinituotteessa on oire rappeutuvista elämäntavoista. Syökää välillä soijalastuja kermaviilin kanssa, juokaa maustamatonta soijajauhejuomaa. Ne eivät maksa juuri mitään. En edes vahingossa maksaisi elintarvikkeesta 70 euroa, olkoonpa sen käyttö kuinka helppoa tahansa. Olen kasvissyöjä, herajuustokin maksaa eikä sitä viitsi syödä joka päivä. Monet vanhemmat kasvissyöjät tankkaavat mustikkasoppaa, perunoita, piimää, ruisleipää, tomaatteja ja hyvin on suksi luistanut pakkasellakin. Lopettakaa napostelukulttuuri ja makujen perässä juokseminen.

Migmogmag3 (Ei varmistettu)

Olen käyttänyt Sun Warrior Blend Natural- jauhetta ja maku paistaa smoothiessa aikalailla läpi. Raakasuklaajauheella ja banaanilla saa makua vähän taittumaan, mutta vaatii kuitenkin totuttelua. Fitnesfirst -nettikaupan sivuilla Blendistä kerrotaan seuraavaa "Raakaa herneproteiinia, karpaloproteiinia ja hamppuproteiinia sekä keskipitkiä rasvahappoja kookoksesta, mitkä tarjoavat runsaasti synergiaetuja." Suosittelen kokeilemaan, mutta ehkä kannattaa valita Blendinkin suhteen joko suklaan tai vaniljan makuinen.

Sharon Fit for 2015 (Ei varmistettu)

Siskoni osti juuri JOKKA-nettikaupasta herne- ja hamppuproteiinia. www.jokka.fi
Nyt olemme kokeilleet eri reseptejä ja aion itsekin tilata näitä tuotteita JOKKA-nettikaupasta. Niitä ei ole maustettu ja ne ovat luomuja. Mausteita voi itsekin lisätä. Haluan olla kesään mennessä fit. :)

Jokke (Ei varmistettu)

Vähän läpinäkyvää Jokka nettikaupan mainontaa ;)
Ei sillä, kauppa näytti ihan hyvältä joten tästä vielä minun korteni kekoon

Kommentoi

Ladataan...