Sunnuntaitreeni ja 60cm loikka!

Elämäni Kunnossa

Tampereella on IHANAA!! Olen viettänyt suunnitellun cheat-päivän sijaan cheat-viikonloppua ja otin tankatuista lihaksista mehut irti typötyhjällä Poltteella. Annan kanssa vietetty treeniviikko teki mulle älyttömän hyvää, koska tänään salille mennessä mulla ei ollut aavistustakaan siitä mitä tekisin ja lopputuloksena oli koko viikon paras treeni.

Aloitin päivän parin kilometrin soudulla, liikkuvuusharjoituksilla ja treenin suunnittelulla. Ajattelin hyödyntää Poltteen välineitä ja ottaa mukaan liikkeitä, mitä en Espoossa pysty tekemään. Yksi niistä oli boksihyppy.

Tein ensimmäiset boksihyppyni pari kuukautta sitten ja nostin korkeutta yhden viikon aikana hieman surkeasta 30cm aina 50cm asti. Tänään fiilis oli hyvä ja päätin kokeilla, josko tämä ruho nousisi 60cm laatikon päälle.

Otin kerrankin homman videolle, koska ajattelin lopputuloksen olevan viihdyttävä, kävi siinä sitten hyvin, tai hyvin huonosti >:D

 

Kevyesti nousi! Treenin aikana tein 6 kierrosta hyppyjä tuohon korkeuteen, enkä ollut läheskään niin poikki kuin aiemmin. Parin päivän tankkauksella tosin saattoi olla vaikutusta.

Kerran tosin kompuroin ja melkein kaaduin nenälleni laatikon toiselle puolelle ja heti seuraavalla hypyllä meinasin kellahtaa takaisin tulosuuntaan.. Päätin kuitenkin nousta heti takaisin hevosen selkään ja otin perään pari ylimääräistä, mutta onnistunutta hyppyä.

Tämäkin on niitä lajeja, minkä kohdalla nälkä kasvaa syödessä ja otinkin tavoitteeksi että kesällä boksin korkeus on 70cm! Tämä on muuten kovaa puhetta muijalta, jota pelottaa hypätä pienten ojien ja aitojen yli :D

Itse treenini oli seuraavanlainen:

3min kiertoa:

60cm boksihyppy x 8

Rinnalleveto 10kg kahvakuulilla x 8

Vauhtipunnerrus 10kg kahvakuulilla x 8

Hyppynaruhyppy x 30

Ab-Mat -vatsat x 10

+

2min reipas soutu

 

x 5

Homma kulki älyttömän mukavasti, vaikka yritin pitää koko ajan mahdollisimman kovan tahdin, enkä pitänyt juomataukoja. Treenin jälkeen huomasin, että hikeä pukkasi ihan kunnolla, kummitytön synttäreitä varten levitetyt meikkivoiteet valuivat norona pitkin kaulaa ja vesi maistui todella hyvältä.

 

Otin loppuun pienen hengityksen tasauksen, taputin itseäni selkään ja lähdin kohti pukkaria ja palkkaria. Matkalla oli kuitenkin pakko tarkastella, kuinka älyttömän korkean boksikasan päälle eräs kanssatreenaaja aiemmin loikki:

 

Tuon 120cm vieressä oma 60cm ei enää ollutkaan niin hieno saavutus.... Parin vuoden päästä munkin kasa näyttää tuolta!

p.s. Ihania vesitarinoita! Huomenna julkistetaan kisan voittaja ^_^

Share

Kommentit

mr (Ei varmistettu)

Heis! Mitäs tarkoittaa 3min kiertoa? Ei kai sentään kierroksen pituutta tms, sillä jos olet jo kirjannnut ylös toistot ja kierrosten määrät. Uteliaana nyt, koska joskus aiemminkaan en ole ymmärtänyt tuota merkintää:)) Mainiolta treenilt vaikuttaaa

Saara S.
Saara Sarvas

mr, Se tarkoittaa sitä, että noita liikkeitä toistetaan järjestyksessä 3min ajan mahdollisimman monta kierrosta! Noilla liikkeillä yhteen kolmeminuuttiseen mahtui n. 1,5 kierrosta ja 2min soutamisen jälkeen uutta kierrosta jatketaan sitten siitä, mihin viimeksi jäätiin :) Selvittikö tämä?

tipu (Ei varmistettu)

onko tuolla jotain positiivista vaikutusta treeniin, jos ei pidä juomataukoja? itteä kun miettii, niin olisin aikamoisen pahoinvoiva, jos vetäisin tuommosta settiä ilman veden pisaraakaan :D

Saara S.
Saara Sarvas

tipu, Jos on kropassa tarpeeksi nestettä jo valmiiksi ja hyvä boogie, jaksaa tuollaisen 20-25min ihan hyvin ilmankin! Yleensä kyllä juon treenin tiimellyksessä ja suositus taitaa olla, että litra / kova treenitunti ^_^

Vierailija (Ei varmistettu)

Moi!

Mullakin oli aluksi hieman hankaluuksia boksien kanssa sen suhteen että aina meinasin vaappua sieltä yli laidan tai boksi meinasi kaatua. Meidän ohjaajat neuvoi yksinkertaisesti tuijottamaan siihen boksin keskelle johon aiot hypätä ja keskittyä siihen että paino jakautuu tasapuolisesti koko jalan pituudelle. Toinen oli että ei riitä että jalat suoristuu, vaan koko kropan on suoristuttava lonkankoukistajia myöten. Jos vaan jalat suoristuu mutta oletkin vielä etukumarassa niin se on tervemenoa ylilentoa boksin yli:)

Saara S.
Saara Sarvas

Apua, miksi mä olen vieläkin hereillä?? No, tuleepahan vastattua kommentteihin!! Kiitos vinkeistä, hyviä pointteja ja pitääkin miettiä noita seuraavilla hyppykerroilla! ^_^

Analysoituani kaatumisyrityksiäni, ne johtuivat tällä kertaa eniten hieman väsähtäneistä viimeisistä toistoista ja siitä että ensin hyppäsin hieman liian läheltä, jolloin oikea jalkani "kompastui" boksin reunaan ja kroppa ei tosiaan laskeutunut tasapainossa..... Toisella kerralla ilmeisesti sitten siitä, että yritin kompensoida edellistä kompurointia ja hypätä kunnolla ylöspäin, enkä niinkään sinne eteenpäin boksin päälle >:D

Liv
Päiväuniaika

En jaksa ymmärtää, että joku hyppää noin korkean boksipinon päälle (tuo alin kuva. Onhan siis 60cmkin hieno saavutus toki!). Siis mitä?! 

Vierailija (Ei varmistettu)

siis onko joku oikeasti pystynyt hypäämääntolle 120cm kasalle?? miten se on mahdollista!!!++???

Vierailija (Ei varmistettu)

Tässä myös vähän motivaatiota boxihyppyyn :D https://www.youtube.com/watch?v=ctNRVJLphOs

iidami
Bambino

^ Toi video, siis mitä ihmettä :D yhdellä jalalla hyppää metriin?!

Saara S.
Saara Sarvas

Liv, No nii-in... Ihan älytöntä. Youtubesta sitten löytyy hyvä kokoelma vielä tuotakin korkeampia loikkia >:D

 

Vierailija, Useaan otteeseen ja jopa ilman vauhtia!! 

 

Vierailija, JUUU että yhdellä jalalla... Selvä selvä....

 

iidami, Niinpä :D

Vierailija (Ei varmistettu)

Huhhuh toi video, wtf!!
Ite en oo uskaltanut hypätä kun vasta 40cm ja sekin pelotti alkuun ihan hitosti. Kai sitä 50 täytyisi uskaltaa kokeilla, mutta kun oon ihan varma, että päädyn rähmälleni :S
-miffa

ebeth (Ei varmistettu)

Täytyy kyllä nostaa hattua sun boksihyppelylle ja varsinkin jonkun kanssareenaajaan (onko se edes mahdollista hypätä noin korkealle tasajalkaa??) kasalle!
Mä sain aikoinaan steppitunnilla traumat kun kompuroin laudan kanssa yrittäessäni hypätä siihen tasajalkaa; tuloksena mustelmaiset jalat ja häpeä. Siitä lähtien en oo kertaakaan edes koittanu tasahyppyä - edes sille matalimmalle tasolle. Jätän ne hommat suosiolla muille :)

Joem (Ei varmistettu) http://getfit-or-cry.blogspot.com

Juu, meidän yhdellä tunnilla otettiin vähän korkeushyppyä boksille, ja sellainen n. 160 sentin taskurakettityttö pompautti muistaakseni jotain 116 cm. Kahden askeleen vauhdilla. Mulla iski 95 sentin jälkeen "rimakauhu" eikä vaan uskaltanut enää. Me siis taiteiltiin n. 3 sentin korotuksilla käyttäen levypainoja.

Toisella kasalla jätkissä n. 170 cm pituinen miekkonen pisti sen rapiat 120 cm tasajalkaa vauhditta.

Vierailija (Ei varmistettu)

hups. toho onki pitäny jo vähä harjotella hyppyjä. :O mutta hei, ois kiva jos laittasit joskus kuvia nuista mite teet kahvakuulalle erilaisia liikkeitä. kiitos!

Kommentoi