Talvipäivän lenkkeilijä

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Puhelinkameran tarkennus oli näköjään melkoisen jäässä, eikä ihme, sillä pakkanen paukkui -10 asteen tuntumassa, kun suuntasin aamupäivästä lenkille. Ajatuksissani oli ensin tehdä vain kepeä 30min pyörähdys, mutta sitten tapahtui ihme ja aurinko tuli esiin!

Puolituntinen muuttuikin 1,5h rauhallisesti rullaavaksi ja hymyä pursuavaksi lenkkeilyilotteluksi. 

Viime viikolla heitin PT-henkilön kanssa yläfemmat, koska koen selättäneeni talven! Mä liikun ulkona useita tunteja viikossa ja nähtävästi myös nautin siitä. Lenkin aikana kuuntelin loistavaa musiikkia ja pohdin niin talviliikkumista, kuin tämän vuoden projektiakin.

 

Ensimmäisen talvilenkin jälkeen olin melko varma siitä, ettei niistä tulla lukemaan enää koskaan. Toisin kävi ja tälläkin viikolla olen kiskonut lenkkitossut jalkaan jo neljästi!

Olen ihan kamala vilukissa ja valitan näin talvisin alituisesti, kuinka on niin KYLYYMÄ! Mun salaistakin salaisemmat aseet on: 

  • hyvä lämpökerrasto
  • tuulenpitävä hiihtoasu
  • vuorilliset nahkahanskat
  • buff (mikä unohtui Tampereelle - mummin kutoma huivi toimi hyvänä korvikkeena)
  • talvisukat!!

Talvisukkia suosittelen jokaiselle vilukissalle! Ne näyttivät olevan stadiumissa -50% alessa ja ne tekevät mistä tahansa lenkkareista talvikelpoiset. Mun varpaita ei ole palellut yhdenkään pakkasulkoilun aikana.

Toinen loistava asia on teidänkin suosittelemanne Buff-huivi! Omani on merinovillainen ja ohuen ohut. Se muistuttaa mua jostain Harry Potterin taikaesineestä, koska heppoisesta ulkomuodostaan huolimatta se lämmittää loistavasti ja suojaa viimalta.

 

Niin ja sitten tämä projekti! Voi hitto, miten hyvässä zonessa olenkaan kaiken kanssa.

Tämä kuulostaa varmaan superkornilta, mutta muutamat viime viikon aikana käydyt keskustelut sekä itseni että läheisteni kanssa, sekä Jutta ja puolen vuoden superdieetit -jakson Riitta saivat mut ihan tosissaan unohtamaan vihoviimeisetkin epäilykseni :D

Katsokaa se jakso!! Ihan älytön asenne ja hyvä tekemisen meininki ilman mitään sen kummempia tuskailuja. Niin sen pitäisikin mennä! En malta odottaa ensi viikon jaksoa.

Ruokapuoli on täällä täysin kohdillaan, eikä syömisten tarkkaileminen ja jaksottaminen ole tuntunut kertaakaan ärsyttävältä. Ruokamäärät ovat tarpeeksi suuria, eikä nälkä ole iskenyt kertaakaan ilman, että seuraava ateria on jo valmistumassa.

Herkkuja en ole kaivannut vielä kertaakaan, en suolaisia, enkä makeita.. Enkä edes sokolaatia! Persikkarahka on aivan tarpeeksi makeaa ja hedelmät tarpeeksi mehukkaita. Vihaan muuten sanontaa "luonnon oma karkki" >:D

Lisäravinteet ja muut pillerit olen napsinut kiltisti päivittäin, vaikka yleensä unohdan purkin pölyttymään ensimmäisten päivien jälkeen.

 

Treenien puolellakin kaikki on loistavasti! Otan tällä hetkellä kaiken ilon irti siitä, että mulla on mahdollisuus treenata parikin kertaa päivässä, lepopäiviä lukuun ottamatta. Elkääkä huolestuko siellä! Jos treenejä on kaksi, toinen on poikkeuksetta lyhyt aamutreeni tai matalasykkeinen aerobinen.

Verrattuna aiempaan tekemiseen mun intensiteetti on noussut aivan uudelle tasolle ja sen sijaan, että ns. hoitaisin treenin pois alta, mä keskityn jokaiseen toistoon ja nautin siitä tuskaisesta poltteesta, mitä viimeiset ponnistukset aiheuttavat. 

Tästä treeni-innosta kiitän pääosin Poltetta ja sitä, että mua on taas työnnetty ulos mukavuusalueiltani. Tämän ansiosta mä uskallan oikeasti mennä sinne myös itsenäisesti treenatessa.

Uusi intervalliajastin on muuten aivan loistava itsenäisessä treenissä! Etukäteen Poltteen tuntien pohjalta suunnitellut intervallitreenit saavat hien pintaan aivan eri tavalla, kuin pitkällä kaavalla tehty salitreeni rauhallisine palautuksineen.

Kyllä sitä salitreeniäkin tulee vielä kova ikävä ja teen toki sitäkin, vaikka painotus on nyt erilainen.

Kaameaa ajatuksenvirtaa, mutta olipa pakko saada ajatuksia edes vähän summattua.

Sanoisin siis, että olen valtavan onnellinen ja iloinen kuluneista viikoista, enkä malta odottaa jatkoa!

 

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Toi on muuten hauskaa, että heti jos joku treenaa kunnolla (useampi tuplatreenipäivä ja "vain" yks lepopäivä viikossa) joku on samantien varoittelemassa ylikunnosta ja liiasta pingottamisesta jne. Tärkeitä asioita muistaa, mutta ylikuntoon vaaditaan muutakin kuin kolme tai neljä aamulenkkiä viikossa sekä karkkilakko :) Mullekin on joku jo hymähtänyt että muistathan levätä, vaikka urheilen sen 4-5 kertaa viikossa ja siihen päälle koiralenkit joka päivä. Tosiasiassa en ole lähelläkään ylikuntoa tai edes kovin totista treenaamista :)

tannttu (Ei varmistettu)

Joo se Riitta oli siellä ihan oikealla asenteella! Paljon parempi tuo toka jakso.
Mutta ärsytti vähän miten se Bull(?) kommentoi sitä siinä alussa... Jutta on aina niin kannustava ja ystävällinen, mutta tuon päävalmentajan asenteesta en pitänyt. Ei toimi edes motivoivana. Haha onneksi Riitta näytti sille ja onnistui loistavasti :D

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, Joo, kuinkakohan monessa tilanteessa on kyse oikeasta huolesta ja kuinka monessa pienestä huoleksi puetusta kateudesta ja ärsytyksestä, että itse ei jaksa? >:D 

Mullakin alkaa vihdoin olla ihan ok pohjakunto tosi rankkoihinkin treeneihin ja aion kyllä ottaa siitä ilon irti! ^_^

 

tannttu, Hehe, Bulli on kyllä käsittääkseni aikamoinen hahmo :D Siinä pitää nimenomaan ottaa oikea asenne ja jättää tietyt kommentit omaan arvoonsa, vaikka niissä olisikin totuuden siemen :B

Vierailija (Ei varmistettu)

Inspiroiva teksti :) itekin oon hyvin pysynyt kiinni säännöllisessä elämäntyylissä (hyvää reeniä,lepoa,puhdasta ruokaa l. back to basics) ja olossa kyllä huomaa eron. Ihanaa. :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Hei! Tosi kiva ja inspiroiva blogi sulla :) Oon seuraillu jo jonkin aikaa ja saanut muutamia kivoja vinkkejä omiinkin treeneihin. Mitä lisäravinteita käytät?

Vierailija (Ei varmistettu)

Heti alkoi kiinnostaa vinkkisi talvisukista nimim. aina varpaat jäässä. Muistatko minkä merkin sukat ne oli jotka oot hyviksi havainnut? :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Olisiko sinulla hyviä vinkkejä hiustenhoitoon kun treenejä tulee monta kertaa viikossa, jopa monta kertaa päivässä? Varsinkaan puoliselkään ulottuvia hiuksia ei viitsisi pestä joka treenin jälkeen kun hiusten kuivuminen kestää 2-3 tuntia...

Vierailija (Ei varmistettu)

Pakko kysyä että mitä persikkarahkaa tarkotat! Mun lemppari on nimittäin Rainbown persikkarahka, ihanan makea namm

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, Ihanaa!! Mä yritän joka kerta, kun väsyttää ja ei tekis mieli lähteä salille muistuttaa itseäni siitä, miten paljon parempi fiilis mulla on itsestäni ja kaikesta mun tekemisestä nyt, verrattuna siihen repsahdushetkeen!

 

Vierailija, Jee kiva kuulla! Pitäisikin tehdä lisäravinnepostaus.. Mulla on tällä hetkellä käytössä umm: E-Epa, D-vitamiini, B-vitamiini, vihreä tee -uute, CLA, sinkki ja magnesium :D Olikohan siinä koko lista? Ja kookosöljyä syön myös n. 20g / päivä :)

 

Vierailija, Nämä taisivat olla ihan Stadiumin omaa "mallistoa" :D Turkoosit sukat, missä on tummanharmaat "vahvikkeet" varpaissa ja kantapäässä. Yleensä näitä on näkynyt kassojen lähellä. Ovh ehkä 9.9e/paketti :)

 

Vierailija, Mä olen julmasti vaan antanut esim. aamutreenien jälkeen hien kuivua ja turvautunut kuivashampooseen, jos tarvetta. Hiki kuitenkin on käytännössä vain hajutonta suolaliuosta, eli jos hiukset ja päänahka ovat muuten puhtaat, ei hiki juurikaan niitä likaa. Enemmän kyse on omasta reaktiosta siihen, että olo voi olla likainen :D Voisin kyllä miettiä tähän jotain kikkoja ihan omassa postauksessaan!

 

Vierailija, Mä teen omaa rahkaa reseptillä: flora vanilla 250g, maitorahka 750g ja säilykepersikoita todella pieneksi murskattuna :D 

Vierailija (Ei varmistettu)

Kommentoin pikkuisen myöhässä, mutta siis se Riitta oli aivan mahtava! Mieletön asenne naisella, ja kuinka upeaan kuntoon hän saikaan itsensä. Tuli ihan super fiilis itellekin ja teki mieli samantien salille kyykkäilemään :)

Kommentoi

Ladataan...