tpk: Ärsyttävää kipua ja treenitulva

Elämäni Kunnossa

MOI!

Hengissä ollaan ja reenattukin on.. Mun oikea olkapää vaan on kipuillut viimeisen pari päivää ja nyt vähän ärsyttää ja pelottaa, että eikai siellä ole mitään oikeasti pielessä.. Tutkailen tilannetta ja jos kipu ja oikean käden voimaton olo eivät katoa juhannuksen jälkeen, kipaisen jossain lekurin pakeilla! 

Ärsyttyneenä ei ole myöskään tehnyt mieli jakaa treenituntemuksia, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Tässä siis treenipäivitys kuluneelta treeniviikolta ja huomenna käsitellään sitten jotain oikeasti mielenkiintoista ;)

Tässä vielä kuva kädestä ja minusta, kun se oli vielä täysin toimintakykyinen..

 

Torstai - Jalat

Muutettiin ohjelmaa yhden liikkeen verran.. Tai no poistettiin yksi ja muutettiin toista. Ensi viikolla entinen hyper extension saa uuden muodon!

Ensimmäinen ja viimeinen kerta tällä ohjelmalla sujui näin:

 Lämmittely crosstrainerilla 15min

Jalkaprässi kelkka + 90kg 1 x 8 toistoa, kelkka + 130kg 3 x 8 toistoa

Bulgarian Split Squat 8kg painot käsissä 3 x 8 toistoa / jalka

Barbell Hip Thrust tanko + 10kg 3 x 10 toistoa

Maastaveto 50kg 3 x 8 toistoa

Takareidet jumppapallolla 2 x 10 toistoa

 

Mä unohdan treenisukat jalkaan aina.. Melkein yhtä paha, kuin fivefingersit stockalla!

 

Maanantai - Vetopäivä

Pitkän ja rauhallisen viikonlopun jälkeen hinku salille oli kova! Nyt jälkeenpäin vähän mietityttää, tulikohan jotain kiskottua turhan suurella innolla ja hajotettua tätä kättä.. 

Lämmittely crosstrainerilla 10min

Kulmasoutu renkaista 3 x 6 toistoa

Ylätalja leveällä otteella 47kg 3 x 6 toistoa

Kulmasoutu kahvakuulalla 3 x 8 toistoa / käsi

Cable pulldowns 28kg 3 x 8 toistoa

Facepulls 15kg 2 x 10 toistoa

 

+ Aamucardio mäkijuoksua intervalleina 25min

 

 

Tiistai - Core

Koska sain viime viikon treenistä silmieni ympärystön täyteen verenpurkaumia, päätettiin coretreeniäkin vähän muokata. Täysin uudistetut ohjelmat saataneen käyttöön ensi kuun alussa, kun starttaa tamtamtaa... Tehokuukausi! Tämän viikon core jumitti vatsalihakseni näiden liikeiden voimin:

Lämmittely kuntopyörällä 20min

Jalkojennostot riipunnasta 3 x 10 toistoa

Kylkitaivutukset 18kg 3 x 10 toistoa / kylki

Vartalonkierrot palloa heittäen 6kg pallo 3 x 15 toistoa / puoli

Rutistukset ylätaljasta 50kg 3 x 10 toistoa

Saksaukset selinmakuulla 2 sarjaa

+ Venyttelyt alavartalon lihaksille

 

Huomenna pitäisi tosiaan mennä tekemään työntöpäivän treeni, mutta taidan sen sijaan käydä pitkällä lenkillä, syödä ketorinia ja kylmettää tätä kättä pari kertaa päivässä :( Toivon tosiaan, että meikkikassien raahaaminen ja painojen nostelu eivät ole rasittaneet olkapäätä ja -vartta mitenkään kamalasti. Peukut pystyyn siellä!

Palataan tosiaan asiaan huomenna kunnollisemman postauksen kera ^_^ 

 

Share

Kommentit

Tsili (Ei varmistettu)

Kiertäjäkalvosin on herkkä tulehtumaan, varsinkin kun olet "aloittanut" treenaamisen pitkästä aikaa oikein tosissaan. Voi hyvinkin olla, että tuo olkapään pikku pirulainen on ottanut nokkiinsa. Kylmähoito on parasta, mutta kylmää pitää pitää vähintään neljästi päivässä, jotta sillä on tulehdusta lievittävää vaikutusta. Eli kylmää mukaan, ja pidät sitä aina kun voit!

Nimim. yhden kiertäjäkalvosinrepeämän kuntouttanut :)

Saara S.
Saara Sarvas

Jee! Hyvä saada lisädiagnoosia. Mä pidän nyt juhannuksen yli ketorinkuuria ja pidän kylmää :) Veikkaan että tän viikon hiustenlaittoruuhka ei auttanut tätä hommaa tippaakaan!

Vierailija (Ei varmistettu)

Lohu lohu lohikäärme.
-Äippä

Vierailija (Ei varmistettu)

Jos lääkäri vaikuttaa vähänkään epävarmalta kätesi diagnosoinnin kanssa, suosittelen ehdottomasti fysioterapeutilla käyntiä. Lääkäristä saa ikävä kyllä usein vain hoitoa siihen seuraukseen eli kipuun ja unohdetaan kokonaan selvittää syy eikä anneta kuntouttamisohjeita.

Innolla odottelen lisää juttuja fivefingerseistä!

Kommentoi