TPK: Erinäisiä vetoja

Elämäni Kunnossa

Mä alan sopeutua Poltteelle. Enää ei pelota, että joku osoitta sormella ja huutaa että mene takaisin sinne Elixialle!!! (Onko edes olemassa paikkaa, missä tällainen pelko olisi relevantti? :D)

Hauskinta salilla on muuten vaan fantastisten tilojen ja kamojen lisäksi ehkä se, että suurin osa ryhmätunneista pidetään ronskisti salin puolella, eli niiden sisältöä voi vakoilla ja miettiä, josko uskaltaisi itsekin mukaan.

Alkuillan ruuhkakaan ei tunnu valtavan tilan vuoksi yhtään niin ahdistavalta. Laitteita ei oikeastaan muutamaa taljaa lukuun ottamatta ole, eli ruuhkaa saattaa syntyä lähinnä penkkipaikoille tai peilin eteen sijoitettuun kyykkyhäkkiin.

Eilen oli loistavaa katsella sarjatauolla, kuinka vierekkäin on ryhmissä ihmisiä tekemässä nostoharjoituksia, jotain hämmentäviä nopeusjuttuja, funktionaalisia harjoituksia ja kirsikkana kakun päällä taustalla tasapainoilemassa joku yksipyöräisen selässä :D

 

Tiistai - Mave

Liikkuvuuslämmittelyä 10min

Mave lämmittelyt + 82,5kg 6 x 2 toistoa

Kapea penkki lankulle lämmittely + 30kg 5 x 3 toistoa

Barbell hip thrust 67,5kg 3 x 5 toistoa

Skullcrushers 15kg 4 x 4 toistoa

Kulmasoutu renkaista 4 x 6 toistoa

Hauiskäännöt + vasarakäännöt 2 x 8 toistoa / käsi

Selänojennukset tempausotteella 15kg 2 x 20 toistoa

Maanantaina kävin lyhyehköllä lenkillä, sillä koivet olivat vielä lauantain reippailun jälkeen aivan katastrofijumituksessa. Tiistainakin vähän jännitti lähteä tekemään tuota mavea noinkin kovilla painoilla (itselleni kovilla ;)), mutta kunnon lämmittelyjen jälkeen kaikki nostot sujuivat ilman sen kummempia ongelmia.

Oikeastaan, ne sujuivat melkolailla loistavasti ja nostivat fiilistä siitä, että uusia maksimeita nostellessa maaginen 100kg ei ole mahdottomuus..

Maveakin suurempi yllätys oli tuo hip thrustin paino. Mä aloitin ensin 57,5 painoilla, mutta hitto kun ne tuntuivat kevyiltä.. Ei kait siinä, kohta meitsillä on varmaan jonkinsortin buns of steel, joita voinkin esitellä pitkin maita ja mantuja!

 

Keskiviikko - Yleisjumppaa + Core

Liikkuvuuslämmittelyä 10min

Crossipatteri 1 (pystypunnerrus, kulmasoutu, boxihyppy, linkkari)

Leukoja vastaotteella kuminauhojen avulla 3 x 8 

Crossipatteri 2 (kahvakuulaheilautus, burpee, kulmasoutu renkaista, vinolinkkari)

Vatsarutistuksia kahvakuulan kanssa 3 x 10

Linkkareita 4 x 10

Tänään oli vähän sellainen "tee mitä lystää" -tyyppinen treeni, mutta fiilis oli lopulta ihan hyvä. Nyt kun pääsen treenailemaan poltteella enemmän, voin myös potkaista käyntiin projektin leuanveto. Tavoitteena on, että ensi kesänä menisi edes yksi kunnollinen veto ilman apuvälineitä.

Huomenna mun pitääkin olla hereillä klo 6 aamulla ja se on noin 5h aiemmin, kuin normaalisti.. Pitää kohta jo kömpiä peiton alle, että saa unta kuulaan!

Share

Kommentit

tiiti
ite puin

Eikä, yksipyöräinen? Siis semmoinen tämmöinen:

136273.gif

Jos siellä on tommonen, TUO ON SIISTEIN SALI IKINÄ!

(keskityin nyt ehkä siihen olennaisimpaan, mutta jotkut asiat nyt on vaan niiiiin hienoja :D)

Vierailija (Ei varmistettu)

Mäkin tartuin heti tohon yksipyöräiseen, eikä!!!!!!!!! :D:D

Kyselen tätä nyt sultakin, kun ei kukaan aiemmin ole oikein vastausta osannut antaa; mikäköhän olisi hyvä liike "kainalolihaksen" treenaamiseen? Että jos noita sivutissejä saisi vähän häivytettyä, you know...

Vierailija (Ei varmistettu)
Vierailija (Ei varmistettu)

Heippa! Olis kiva tietää, minkälaisia liikkuvuusharjoitteita teet. Olisin siis superonnellinen, jos kuvaisit vähän tarkemmin jossain postauksessa.

Vierailija (Ei varmistettu)

Mullakin tavoitteena leuanveto! Kokeilin tota kumpparihässäkkää, mutta joko oon niin surkea leuanvedossa ettei sekään auta tai sit oon tajunnut niiden käytön jotenkin väärin... Olis kiva jos kertoisit tarkemmin sun metodeista kohti sitä yhtä leukaa!

Vierailija (Ei varmistettu)

Hei kaikki leuanvetäjät, tätä kannattaa testata! Oon itse tehnyt (hieman soveltaen) ja kyllä on kehitystä tapahtunut!

http://www.huippukuntoon.fi/liikunta/n%C3%A4-opit-vet%C3%A4m%C3%A4%C3%A4...

Vierailija (Ei varmistettu)

Sanon tämän ilman pitään pervoja vivahteita: Kyllä tuosta pepusta huomaa, että on käyty treenaamassa. :) Olet tosi upea ja nainen! Kadehdin, terveisin rimppakinttu ja löllöpeppu. :D

vakkarilukija (Ei varmistettu)

Mikämikä tää sali on? Ihana! Jotain on menny ohi!

Kommentoi