TPK: Lisää liikkuvuutta

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Hei hoi! Nyt se on tämä ensimmäinen kevyen kevyt treeniviikko saatu päätökseen. Siihen kuului kolme 30-50min alle 140 BPM -lenkkiä ja pari salitreeniä.

Olo vaihteli treenin intensiteetin mukaan, mutta ennen kaikkea odotan oikeiden treenien jatkumista ja upouuden ohjelman suunnittelua.

Ensimmäisestä perjantaina tehdystä koko kropan treenistä on edelleen oikea etureisi ihan tuhottoman hellänä, vaikka tein kaiken rauhallistakin rauhallisemmin. Koko muu kroppa tuntuu hyvältä, joten ties mitä tuolle oikealle koivelle on sattunut  :D 

 

Perjantai - Kropan herättelyä

Lämmittelyä ja liikkuvuutta 10min

Syviä kyykkyjä 10kg tangolla 2 x 10

SJMV 20kg 2 x 15

Hauiskäännöt 5kg 2 x 10 / käsi

Vinot linkkarit 2 x 10 / kylki

Penkkipunnerrus 17,5kg 1 x 10, 20kg 1 x 10, 25kg 1 x 6

Ranskalaiset punnerrukset 5kg käsipainoilla 2 x 10 / käsi

Pystypunnerrus 5kg käsipainoilla 2 x 10

Olkapään vipunostoja 5kg käsipainoilla 2 x 10 / käsi

Rintalihakset 5kg käsipainoilla 2 x 10 / käsi

Selkä taljassa 20kg 2 x 10

Ylätalja leveällä myötäotteella 30kg 2 x 10

No huh... Näyttääpä pitkältä tuolla tavalla auki kirjoitettuna! Ei se kuitenkaan rankalta tuntunut, kun vastukset olivat noin kevyitä, tauot pitkiä ja sarjoja niin vähän :)

 

Lauantai - Kehonhuoltoa ja liikkuvuutta

Lauantaina lähdin hyvällä fiiliksellä PT-henkilön seuraan tekemään liikkuvuustreenejä! 

Hyvä fiilis loppui kuin seinään, kun alettiin tehdä liikkuvuustreenin liikkeitä läpi ja kaikki paikat tuntuivat älyttömän jäykiltä ja oikealla kyljellä makaaminenkin sattui, kipeän etureiden takia. 

Mun vastaus jokaisen uuden liikkeen kuulemisen kohdalla oli poikkeuksetta äänekäs tuhahdus tai hiljainen: "kuulostaa ankealta.."

Liikkuvuusharjoitukset ovat kivempia, kuin venyttely, mutta turhauttavia, koska niitä tehdessä on ikävä olo, kun liikeratoja yritetään hiljalleen ja tietoisesti sekä hyvällä ja turvallisella tavalla "pakottamalla" laajentaa..

 

Tuntuu tavallaan siltä, että mitään ei tapahdu, vaikka sinnikkäästi ja säännöllisesti liikkeitä toistamalla liikkuvuus paranee aivan varmasti. Jo tuon yhden perusteellisesti tehdyn treenin jälkeen sain kämmenet helposti lattiaan.

Tuota yhtä riemun hetkeä lukuun ottamatta, mä olin surkein ja mäkättävin ja yhteistyöhaluttomin asiakas ikinä :D.

Tein kyllä aivan kaiken ja keskityinkin vielä! Mutta muutaman kerran kyyneleet olivat silti lähellä, kun alaselkä vaan on niin hiton jäykkä ja esim. se kyykky ei vaan pysy kasassa matalalle mennessä. 

Olen kuitenkin aina mieluummin tyttö joka raivostuu, puree  hammasta ja kaatuu  yrittäessään, kuin tyttö, joka alkaa hihittää ja lopettaa tai alkaa pelleillä.

Kyyneleitä teki mieli myös tirauttaa lopuksi, kun venyteltiin kroppa läpi niin, että jokaista lihasryhmää venytettiin 3 x 30sec.. 

Buu. Mun täytyy vain pyhittää yksi päivä viikosta pelkkään kehonhuoltoon.

En tiedä/muista suurimman osan tekemieni liikkeiden nimiä, eikä niitä tullut nyt kuvattuakaan. Lupaan kuitenkin tehdä tästä aiheesta kunnon juttua, kunhan otan siitä vielä enemmän selvää!

Tässä vielä loppukevennyksenä yksi kyykkyharjoituksistani! Alaspäin on tultu tässäkin ^_^

 

Share

Kommentit

tiiti
ite puin

Hei saisko tuosta sun liikkuvuustreenistä tarkempaa juttua? (vai oonko ollut puusilmä ja vain missannut, jos on jo ollut enemmän puhetta :D)

Saara S.
Saara Sarvas

Kyllä siitä saa, kunhan perehdyn koko touhuun vähän syvällisemmin, enkä höpötä ihan hulluja :D

Perusperiaatteena on toistaiseksi, että tekee liikkeitä toistaessa mieli huutaa: "ÄRSYTTÄVÄÄÄ!!!!" ja hakata sitä kohtaa, missä tuntuu kireältä.

Inka / alternatiiviurheilija.net (Ei varmistettu) http://www.alternatiiviurheilija.net

Liikkuvuusharjoitukset kuulostaa mielenkiintoisilta. Toivottavasti kirjoitat niistä pian lisää! :)

Nina Enroth
Ninan verkkareissa

Joo mä kans haluun lukea sun liikkuvuustreeneistä!

Vierailija (Ei varmistettu)

Jos ei tee mieli lähteä lenkille tai salille, haen täältä inspiraatiota. Ja jopas kulkee ja jalka nousee. Kiitos siis siitä, että pidät minut kunnossa ja hyvinvoivana :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Oon ihan tahvo ja en tajuuu mitä toi lyhenne TPK tarkoittaa. Selittäisitkö :D

Vierailija (Ei varmistettu)

Taitaa olla TreeniPäiväKirja :)

Iina-Maria (Ei varmistettu) http://hellostranger-maria.blogspot.com

Jeee, tästä ehdottomasti lisää juttua! Oon aivan liian kankea ja jäykkä tanssijaksi, ja se on aina ärsyttänyt mua suunnattomasti. Oonkin nyt yrittänyt venytellä enemmän, mutta tollasia liikkuvuusharjoituksiakin pitäisi tehdä!

Kommentoi

Ladataan...