TPK: Loppu- ja alkuviikon fantastiset treenit

Elämäni Kunnossa

Keskiviikko - Työntöpäivä

Lämmittely Crosstrainerilla 10min

Kapea penkkipunnerrus 20kg 3 x 12

Rinta taljassa 10kg / käsi 3 x 8

Vinopenkki käsipainoilla 10kg / käsi 3 x 8

Pystypunnerrus tangolla 20kg 3 x 10

Ranskalainen punnerrus 11,5kg 3 x 8

Crosstrainer 30min

Päätin PT-henkilön saarnan jälkeen testata pidemmän cardion siirtämistä treenin loppuun. Ärsyttää myöntää, mutta se taisi taas olla ihan oikeassa... Treeni kulti todella mukavasti, mutta mun ojentajat on surkeat.  Mä yritin tehdä ranskalaista punnerrusta 13kg painoilla, mutta jouduin luovuttamaan jo ensimmäisen toiston puolivälissä :D 

Mua vähän mietityttää, olenko mä vain heikko, vai onko mulla kyynärpäässä jotain fuulaa.. Kevyemmillä painoilla kolmannen sarjan kohdalla hetkittäin töissä vihlova kyynärpää nimittäin ilmaisi ärsyyntyneisyyttään, kun laskin tangon aivan kiinni otsaan.

Seuraan tilannetta varovaisesti!

 

Muistakaa juoda! Millon noi kainaloläskit muuten vihdoin sulaa pois? Just askin'...

 

Torstai - Core

Crosstrainer 30min

Jalannostot riipunnasta 3 x 10

Kylkitaivutukset kahvakuulalla 20kg 3 x 10 / kylki

Erilaisia heittoja 8kg medballilla 

Rutistukset ylätaljasta '50kg 3 x 15

Crosstrainer 30min

Päätin vähän sooloilla ja lisätä perinteisen coretreenin sekaan pari pidempää sarjaa medballin kanssa, että saisin vatsaan kunnon poltteen. Se toimi, sillä seuraavan kolmen päivän ajan jokainen naurahdus sai mut vinkaisemaan tuskasta :D

 

Sama kysymys, kuin ylemmässä kuvassa.. :D

 

Perjantai - Lenkki 

Maisemalenkki pitkin Otaniemen, Keilaniemen ja Tapiolan rantoja.

 

Lauantai - Vetopäivä

Lämmittely crosstrainerilla 10min

Kulmasoutu renkaista 3 x 10 

Ylätalja myötäotteella 45kg 3 x 8

Cable pulldown 25kg 3 x 8

Olkapään vipunostot 7kg / käsi 3 x 10

Hauiskäännöt 8kg 2 x 10

Vasarakäännöt 8kg 2 x 10

Facepulls 15kg 2 x 10

Treenaamisesta biletyspäivinä on aika paljon ristiriitaista tietoa.. Onko siellä joku fiksu, joka osaisi kertoa teinkö mä täysin turhaa työtä LA-aamuna, kun illalla pistettiin ranttaliksi? 

Treeni kuitenkin kulki mukavasti ja tuntui olevan ohi aivan ennen aikojaan, vaikka aikaa tuli kulutettua reippaasti yli tunti.

Cable pulldown kesken. Ilme oli sen mukainen, joten ryhdyin supersankariksi.

 

Maanantai - Koivet

Lämmittely crosstrainerilla 17min (telkkarissa oli hyvä jakso I used to be Fatia :D)

Jalkaprässi 53kg 1 x 10, 153kg 1 x 8, 163kg 2 x 8

Bulgarian Split Squat 9kg käsipainot käsissä, 3 x 8 / jalka

Barbell hip thrust 40kg 2 x 12, 45kg 1 x 12

SJMV 60kg 1 x 8, 70kg 2 x 8

Pakarapotku taljassa 10kg 2 x 10 / jalka

Takareidet jumppapallolla 2 x 10

Reverse hyper extension jumppapallolla 3 x 12

Tänään oli jotenkin maaginen treenipäivä <3___<3. Mä muistelen sitä lämmöllä varmasti pitkään - tai kiroten, kun istun huomenna lentokoneessa takapuoli tulessa.. Alkulämmittelyssä tuntui siltä, että tänään on virtaa tehdä ihan mitä tahansa.

Päätinkin kokeilla vähän rajojani ja nostaa viikkoja tuskaiselta tuntuneita painoja reippaasti ylöspäin! Se kannatti ja olen entistä vakuuttuneempi siitä, että tankkaan jatkossakin jalkapäivää edeltävänä iltana reilusti kunnon sapuskaa!

Eilisen menyyssä oli aamun darrasipsien ja suklaan mutustelun vastapainoksi runsas salaatti avokadolla ja kirsikkatomaateilla, 200g uunissa paistettua kirjolohta sekä todella iso kauhallinen elämäni ensimmäistä itse valmistettua kanttarellimuhennosta.

Viimeiseksi mainitusta tuli niin hyvää, että saatan haastaa äitini kokkikilpailuun. Toisaalta, ei välttämättä ole eettisesti oikein haastaa ihmistä tämän omalla reseptillä... No se oli joka tapauksessa aivan törkeän hyvää!

Huomenna.. Tai siis tänään herätyskello soi klo 5:20, sillä mä lähden piipahtamaan Latviassa. Sen reissun sisällöstä voi lukea myöhemmin kauneuspalstan puolelta :)

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Mä oon kuullu että reeni "ranttalipäivinä" on +-0 hommaa :(

Vierailija (Ei varmistettu)

Sinä oot kyllä erittäin motivoiva tapaus ! Kun lukee näitä postauksia tekisi mieli samantien kirmata salille. Olisiko mahdollista saada joskus kuvia näistä tekemistäsi liikkeistä? Se havainnollistaisi paremmin tällaiselle alkutekijöissä olevalle salikävijälle!

Vierailija (Ei varmistettu)

Kyynäpääsi fuulaaminen johtuu kireistä ojentajista. Toivon että käyt hyvällä urheiluhierojalla ja venyttelet paljon, sillä noilla treenimäärillä se on jo välttämättömyys.

Vierailija (Ei varmistettu)

Hei, mua kiinnostaisi kovasti mistä mahtaa olla peräisin tuo sun käsivarsinauha? Itse oon tähän mennessä löytänyt vaan tylsiä mustia vastaavia, joten kiitos kaunis jos ehdit tähän vastata!

Vierailija (Ei varmistettu)

7kg vipareissa?! EI HUHHU! Itse en pysty seisomaan suorassa jos käytän isoja painoja.... liian isoja ne siis on..

Vierailija (Ei varmistettu)

Paljonko on paino tippunut nyt?:) olisi kivä lisä jos voisit vaikka viikon välein päivittää mitat.

mara (Ei varmistettu)

Heii mua kiinnostaa sun kantarellisoossin ohje! Oon tässä suunnitellut sen tekemistä, mutten osaa valita sitä parasta ohjetta. Voitko jakaa omasi? :)

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, No niin mäkin, mutta oon myös kuullut toisensuuntaisia arvioita, vähän riippuen muusta päivän ravinnosta ja treenin ajasta jne :D Kertokaa joku!

 

Vierailija, Kurkkaapa treeniohjelmia, joita PT-henkilö on tänne tehnyt! Niissä on suorat linkit sivuille, joissa on hyvät kuvat ja videot liikkeisiin! :)

 

Vierailija, Lupaatko ja vannotko, kautta kiven ja kannon, että se on ehdottoman varmasti tämän takana? ;) Hierojalla pitäisi käydä useammin, mistä sitä saisikaan lisää aikaa ja rahaa? :/ Venyttelyä en enää laiminlyö - ainakaan niin pahasti, kuin ennen :D

 

Vierailija, Clas Ohlsonilta löytyi! :)

 

Vierailija, Mä teen viparit siis kyynärpäät taitettuna, että saan paremman tuntuman. Eli ei oo ihan niin rankka, kuin kädet suoraan sivulle ojennettuina! :D

 

Vierailija, Hehe, sori, mutta tuota ei tule tapahtumaan ikinä :D Paino on vain numeroita ja varsinkin tällaisella treenillä mulla muuttuu kropan koostumus vielä aika pitkään vähän kummallisesti. Paino siis ei välttämättä muutu useita kiloja, sillä lihas kehittyy koko ajan, vaikka rasvaa sulaakin :) Inbodymittauksen jälkeen varmaan infoilen enemmän, miten kroppa on muuttunut!

 

mara, No se tulee tässä:

Pilko 1 sipuli ja kuullota ne 1rkl voissa miedolla lämmöllä. Paista keskilämmöllä 1l puhdistettuja ja palasiksi revittyjä kanttarelleja niin, ettei niissä ole enää nestettä. Lisää sipulit ja kerma ja kiehauta koko hässäkkää hieman kasaan. Lisää ripaus sitruunapippuria tai mustapippuria ja 3rkl sherryä. Keitä kasaan hieman lisää ja maista. Jos kaipaat lisää makua ja väriä, lisää varovasti 0,5-1tl soijakastiketta. 

Toivottavasti sait selkoa ^_^

 

 

 

 

Vierailija (Ei varmistettu)

Omnom kuulostaa herkulta tuo kanttarellihärdelli. Mut siis yks purkki ruokakermaa vai ?

Suurenmoiset kiitokset hyvistä blogeista, oot melkoinen päivän piristys 8)

-Roosa

Anniina (Ei varmistettu)

Sun treeneistä on mukava lukea, tulee itsellekin motivaatiota :) Melkoiset painot jalkapäivänä!

Noita kylkitaivutuksia vaan ihmettelen; nehän leventävät vyötäröä eivätkä siis edistä ihanteellista X-mallia.. Onko sun pt-henkilöllä joku hyvä syy pitää ne ohjelmassa? Olen valmis vaihtamaan mielipidettäni ko. liikkeestä jos löytyy hyviä perusteluja :D

Teoriassa mahdollisesti.. mutta käytännössä (varsinkin miinuskaloreilla treenatessa) lihasten kasvu on naisilla niin hidasta, että varsinaista riskiä ei pitäisi vyötärön leviämiseen olla :) Reidet, takapuoli, selkä ja olkapäät ovat kuitenkin ne, jotka luovat sen tiimalasimuodon, ja kaikki nämä kyseiset lihakset kasvavat suhteessa enemmän kuin kylkilihakset.

Toki coren treenaamiseen on paljon muitakin kiertoliikkeitä, eikä tuota kylkitaivutustakaan ole ohjelmassa tarkoitusta loputtomiin pitää. Vastauksena siis kysymykseesi sanon, että ei ole yhtään hyvää syytä pitää niitä ohjelmassa, muttei myöskään yhtään niin vakavaa haittaa etteikö kylkitaivutuksiakin voisi välillä tehdä :)

 

Vierailija (Ei varmistettu)

Paljon sä syöt päivän aikana? Tarkkoiletko kaloreita vai makroja? Mietin vaan, kun perustelit ettei paino ala välttämättä tuolla treenillä laskemaan. Kyllä sen minusta pitäisi jo, jos syöt max. 1500kcal päivässä, kun kyse ei ole vain 2-3 kilon pudotuksesta ja treenaat paljon. Tietenkin on asia erikseen, jos et edes pyri painonpudotukseen.

Saara S.
Saara Sarvas

Roosa, Joo, 2dl! :)

 

Anniina, Hmmm... Ite oon ehkä huomannut tähän mennessä lähinnä vaan koko coren kiristymistä ja kylkien kiinteytymistä, minkä mukana on tullut enemmän sitä tiimalasia.. Katsellaan miten tilanne kehittyy ^_^

 

PT-Henkilö, Pitääkö mun kirjottaa sulle vastaus, kun et kommentoi mulle? Kiva kun käyt vaklaa.

 

Vierailija, Mä tarkkailen sekä kaloreita että makroja! :) Kyllä se paino on tippunut, mutta mä en näe mitään syytä raportoida siitä, kun vähän pelkään että jengi alkaa venata jotain maagisia "LAIHDUIN 20KG KUUKAUDESSA TÄLLÄ TREENILLÄ JA RUOKAVALIOLLA" -settejä ja jumittaa siinä ajatuksessa, että se paino merkkaa jotain :D U feel me? 

Mulle kertoo todella paljon enemmän se, mitä inbody-mittaus kertoo parin viikon päästä verrattuna ennen kesää tehtyyn mittaukseen! :)

Kalorimääriä en lähtisi spekuttamaan, niillä ei ole väliä, kun ne ovat niin yksilöllinen juttu. Mutta voin kyllä kertoa, että syön reippaasti yli 1500kcal / vrk! 

Kommentoi