TPK: Takaisin salilla!

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Aahh miten mahtava tää viikko onkaan ollut! Elämä miinuskaloreilla on ollut ihan pelottavan helppoa ja kun hiilareiden napsimisen on ajoittanut oikein, ovat treenitkin kulkeneet hyvin. Ja treenit ovat palautuneet aikalailla normaaleiksi, paitsi että käsipäivinä varon olkapäätä ja painot ovat hieman kovimpia viikkoja pienemmät.

En tiedä onko syypää kesä vai upouusi treenimotivaatio, mutta hiki on virrannut aikalailla valtoimenaan.

 

 

 

Jalkapäivä:

Lämmittely crosstrainerilla 10min

Jalkaprässi kelkka + 120kg 3 x 9 toistoa

Bulgarian Split Squat 5kg käsipainot käsissä 2 x 8 toistoa / jalka

Reverse hyper extension jumppapallolla 3 x 10 toistoa

Selänojennukset 2 x 10 toistoa

Barbell hip thrust  40kg 3 x 10 toistoa

Takareidet jumppapallolla 2 x 10 toistoa

 

Oli muuten aikamoista vääntöä, vaikka skippasin vikan sarjan bulgarianeita.. Meinasin kaatua ja tein vahingossa oikean jalan kaksi kertaa peräkkäin alle minuutin palautuksella.. Hups :D 

Treenin jälkeen nautin ansaitun palkkarin.

Core: 

Lämmittely crosstrainerilla 30min

Rutistukset ylätaljasta 50kg 3 x 15 toistoa

Kylkitaivutukset smithissä 20kg 3 x 8 toistoa / kylki

Vatsat kuntopallolla 2 x 15 toistoa

Istumaannousu kiertäen 2 x 10 toistoa

 

Jaa.. Venyttelyt muuten taisi jäädä, kun sali meni kiinni. Älkää kertoko PT:lle! Se kun ei näköjään käy tsekkaamassa tätä sivua ja teidän kommentteja n. neljää kertaa päivässä.. :B

Nyt painun nukkumaan, sillä huomenna mua odottaa monen päivän tauon jälkeen ihanainen porrastreeni! Kiinnostaisiko teitä muuten jonkinlainen ohjeistus ko. treenin tarkemmasta sisällöstä?

 

p.s. Lily näköjään sekoilee, eikä taaskaan näytä boldauksia oikein....

Share

Kommentit

Anis
Aniksenmakuinen

Toki kiinnostaa porrastreenin salat :) Ja vielä jos saisi porrasvinkit jakoon Helsingin alueelta, niin olisi mahtava juttu!

Lissukka (Ei varmistettu)

Ehdottomasti! Olen etsinyt mahdollista treenipaikkaa jo, mutta toteuttaminen onkin vähän kinkkisempää... Eli kyllä kiitos, täällä yks ohjeistuksen tarpeessa! :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Hei! Mua kiinnostaisi sun mitat ja niiden kehitys:) Itsekin olen pudottamassa muutamaa kiloa ja haaveilen samalla lihaksista, joten olisi kiva saada tietää millaista vauhtia etenet.

ajoitus (Ei varmistettu)

Kiinnostaisi etenkin tämä syömisten ajoittaminen treenin kanssa. En tiedä mitä avarauustiedettä se oikein on, mutta ei ole vielä mennyt kohdilleen...

Saara S.
Saara Sarvas

Anis, Kääk, helsingin (tai siis espoon :D) päädyssä käytän intervallitreeniin läheistä hiekkamäkeä! 

 

Lissukka, Laitan toiveen siis PT:n suuntaan!

 

Vierailija, Mitat on edelleen siinä 172 ja n. 80kg :) Oon nyt ollut oikeasti jonkinlaisella dieetillä vasta viikon verran, sitä ennen olen keskittynyt lähinnä syömään tarpeeksi proteiinia ja treenaamaan kovaa ;) Mittanauhaa en tällä hetkellä omista, eli niitä en ole seurannut laisinkaan - mikä onkin tyhmää, sillä siitähän sen kehityksen oikeasti huomaa!

 

ajoitus, Hmm.. No mä syön yleensä 3-4h välein ja treeniä edeltävän puhtiaterian syön yleensä 1-2h ennen treeniä, sen koosta ja hiilaripitoisuudesta riippuen :) Jos aikaa on vahingossa kulunut yli pari tuntia, saatan vielä haukata nopean rahkan! Ja treenin jälkeen tietysti sitten palautusjuoma, missä on reilusti lisää proteiinia ja hiilaria, että saadaan anabolia takaisin käyntiin.

 

 

Vierailija (Ei varmistettu)

Ootko maistanu GainoMaxin palkkareita? :) me maistettiin mun miehen kanssa noita Valion suklaata ja mansikkaa ja ei ollu kyllä yhtään mun juttu :D se suklaahan maistui ihan kahville ja se mansikka kananmunalle! :D
Mut kiitos ihanasta blogista, täältä saa hyviä vinkkejä yms, tykkään, jatka samaan malliin Saara! :)

stellanen (Ei varmistettu)

Hei mua kiinnostais kuulla sun venyttelytottumuksista, mitä venytyksiä teet ja kuinka paljon käytät niihin aikaa?:)

Vierailija (Ei varmistettu)

Siis eikö paino ole laskenut ollenkaan? Sähän olet treenannut vaikka kuinka kauan jo, ainakin musta tuntuu et oon seurannut tätä blogia jo hyvän aikaa:D Enkä halua kuulostaa mitenkään inhottavalta, mutta kun itsekin etsiskelen sitä oikeaa laihdutustapaa... Viimeksi tiputin 10kg kolmessa kuukaudessa (liikkumalla ja 1300kcal/vrk), mutta sitten lopetin kaloreiden laskemisen ja 7kg tuli takaisin alta aikayksikön.

Vierailija (Ei varmistettu)

^ Ylemmälle vierailijalle.

Normaaliahan taitaa olla se, että kun aloitetaan kovempi painoharjoittelu, paino jopa nousee vähän, vaikka ruoat olisivatkin samanlaiset kuin aiemmin. Vastaavasti laiskalla kaudella muutaman viikon treenaamattomuuden jälkeen paino laskee parisen kiloa. Rasituksessa lihas täyttyy vedellä (ja muilla kudosnesteillä?) ja tyhjenee laiskotellessa.

Ulkonäöstä ja mittanauhasta sen kehityksen parhaiten näkee.

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, Ootko varma, että kokeilit kaakaota, etkä kahvia? :D Gainomaxia oon tainnut maistaa kerran, herkkua sekin ;)

 

stellanen, Huonoja ja liian vähän :D Eivaan, käyn yleensä ainakin kerran viikossa kaikki alakropan isot lihasryhmät läpi 2 x 30sec venytyksillä. Selkään ja käsiin pitäisi keskittyä vielä enemmän.. Venytyspostaus laitetaan muistiin!!

 

Vierailija, Haa, no ehkä siksi, että enhän mä ole laihduttanut, eikä tää ole mikään laihdutusblogi ;)

Nyt vasta tehotreeniviikon aikana oon ottanut miinuskalorit taas kehiin. Ennen sitä lihasmassa on saanut rauhassa kasvaa! Se, että paino ei ole laskenut ei sinänsä tarkoita yhtään mitään.

Kropan muoto, ryhti ja koostumus on muuttunut aika tavalla ja sen takia kilojen tarkkailu on mun mielestä tiettyyn pisteeseen asti vähän typerää. Vielä typerämpää on se, etten omista sitä mittanauhaa :D

Tuosta 1300kcal päivä pitää vielä sanoa, että aika monta kertaa samanlaisella dieetillä kituuttaneena voin kertoa, että ne kilot tulevat takaisin aina, ellet tee ihan oikeasti muutoksia elämäntapoihisi. :(

Mä opettelen kuuntelemaan kroppaani ja syömään oikein ja siinä sivussa mun fyysinen kunto on kasvanut ihan uskomattoman paljon tässä kuukausien aikana ja siitä mä olen onnellisempi kuin mistään muusta :) 

Nyt sitten kokeillaan sitä rauhallista ja maltillista pelkän rasvan pois polttamista ilman, että kovalla työllä hankitut muodot katoaa. Toivottavasti siis löydät täältä jatkossa tsemppiä ja vinkkejä siihen, miten halutessasi saat ne 7kg ihan pysyvästi pois :)

 

Vierailija, Kyllä, kyllä, juuri näin! Ja jatkona vielä, että kun treenaa ja syö oikein, kropan koostumus ja ulkonäkö saattaa muuttua aluksi aika paljonkin, vaikka kilomäärä olisikin jatkuvasti ärsyttävän samanlainen :)

Vierailija (Ei varmistettu)

Laihduttaja-utelija vastaa: Ok, selvensi asiaa:) kiitos! Itselläni pitää saada taas aineenvaihdunta käyntiin, kun elin jopa kolme vuotta syömällä 1-2 kertaa päivässä, ja vaikka miinuksella olikin, niin lihoin vain. Ton 1300kcal kanssa liikuin todella paljon, mutta heti kun vähän hölläsin ja aloin pitää herkkupäiviä, niin takapakkia tuli... Nojaa... Uuteen nousuun!

Kommentoi

Ladataan...