tpk: Tiistain työntöpäivä ja keskiviikon Combat!

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Huhhuh mikä FIILIS on juuri nyt! Tässä tulee nyt kahden päivän treenit putkeen ja väärässä järjestyksessä :D 

Kävin tänään elämäni toista kertaa bodycombat-tunnilla, koska ystäväni Juulia vannoo niiden nimeen. Mä en tosiaan ole mikään jumppahenkilö, mutta combat oli niin rankkaa tykitystä, että alan varmaan upottaa sen ohjelmaan aina parin viikon välein.

Viimeksi kävin Combat -tunnilla reilu vuosi sitten ja muistan toivoneeni kuolemaa. Oli oikeasti upea fiilis huomata, että samalla kun olo tuntuu kamalalta rankan treenin takia voimat, jaksaminen ja tsemppi ei ole alkuunkaan lopussa. Jaksoin vetää koko tunnin niin täysillä, kuin itselleni oli mahdollista.

Combat on siis löyhästi taistelulajeihin pohjautuva rankka LesMills -konsepticardiotunti.. Kaloreita palaa 55min tunnin aikana keskimäärin 730, lupaa LesMillsin nettisivu! Se tarkoittaa siis sitä, että tänään syödään 1kpl Classicin kermatoffeinen -jätskejä kesän kunniaksi - proteiiniakin siitä saa muistaakseni melkein 4g ;)

 

Tiistaina oli pitkästä aikaa työntöpäivä. PT käski tunnustaa, että yritin venkoilla sen tekemisestä ehdottamalla uuden treeniohjelman tekemistä asap.. Pettymyksekseni sekin olisi kuulemma sitten alkanut työntöpäivällä :D Ehkä treenaan suosiolla vielä pari viikkoa tämän vanhan ohjelman voimin. Tällä kertaa meillä tuli aikamoinen kiire sirkukseen, eli viparit ja toinen ojentajaliike jäivät tekemättä.. Sori PT, teen ne huomenna koipien kera ;)

Lämmittely crosstrainerilla juosten 5min

Pystypunnerrus tangolla 25kg 3 x 8 toistoa

Vinopenkki käsipainoilla 12kg / käsi 1 x 7, 10kg /käsi 2 x 8 toistoa

Penkkipunnerrus 25kg 1 x 8, 30kg 1 x 4, 25kg 1 x 6 toistoa

Kapea penkkipunnerrus 3 x 8 toistoa

 

Treenin jälkeen juostiin hirveällä kiireellä kodin kautta sirkukseen, missä siis päätin pyörtyä kaikkien lasten edessä astuttuani teltan "ovista" sisään :D Sain onneksi nopeasti kokista ja hetken pomppulinnan päällä itseäni keräiltyäni sirkusnautinto jatkui.

Huomenna on muuten jalkapäivä! En malta odottaa :))).

 

ps. Juulia ja Imppa on nyt laskeutuneet kesäksi tänne. Nekin on ahkeria treenaajia ja mä aion leipoa Juuliasta bodarin tän kesän aikana.

Meidän kommuunin laiskin jäsen taitaa olla pieni Espanjasta pelastettu mopsi Lola. Lola heräilee yleensä aikaisintaan puolenpäivän aikaan ja eilen Juulia joutuikin lenkillä kaappaamaan tuon mopsulan syliinsä, kun koiran jalka ei oikein noussut juoksun tahtiin :D

 

Hän on Lola.

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Hei ihana Saara! Aloin käymään salilla noin kuukausi sitten ja samoihin aikoihin huomasin tämän liikuntablogisi. Tää on ihan huippu! Sinä ja blogisi tsemppaatte mua liikkumaan (joka on tällaiselle sohvaperunalle ihan outo juttu:D). Olen tehnyt sitä kaksijakoista treeniohjelmaa, mutta nyt multa löytyisi ihan uudenlaista energiaa salilla käymiseen, joten olen harkinnut treenin lisäämistä 3-4 kertaan viikossa. Tuleekohan sulta uutta postausta, jossa sinä tai PT:si neuvotte hyvän kolmijakoisen ohjelman? Googlailin jotain treeniohjelmia ja ne oli ihan kökköjä :(

Vierailija (Ei varmistettu)

Ihana lukea tätä sun blogia! Saa itellekin hurjan paljon tsemppiä ja intoa urheiluun! :) Keep going Saara!

Vierailija (Ei varmistettu)

Hitto, näitä sun postauksia lukiessa tulee aina hirvee hinku lähtee treenaamaan :D Bodycombat on kyl ihan parasta ja sitä tuleekin tehtyä pari kertaa viikossa salin ohella. Ootko kenties kokeillut muita les millsejä? Bodyattackia suosittelen ja jos sun salilla on mahdollista, niin testaa Cxworx, törkeen hyvä core tunti.

meikkis! (Ei varmistettu)

Hei Saara!

Monesti viikossa sä treenaat? :)

Mua askarruttaa yks juttu.. Mä oon tottunu treenaamaan jopa kuutena päivänä viikossa, lähinnä pidempiä juoksulenkkejä. Nyt oon alkanu taas käymään salilla, ja mietin että riittääkö laihtumiseen/kiinteytymiseen 4-5 parin tunnin liikuntakertaa viikossa? jalkapäivä, käsipäivä, vatsapäivä+jumppa, jumppapäivä ja mahdollinen lenkki... Yritän tässä tosiaan tehä muutoksia, jotka pysyy koko loppuelämän ja on alkanut tunnostaa että laihtumisen kannalta nuo välipäivät vois olla aika tärkeitä sen joka päiväisen puskemisen sijaan...

ps. otin sun work out planista noita liikeitä, ja jalat on jo toista päivää tuhannen paskana :D innostuin ehkä vähän aloittamaan liian suurilla painoilla........

mut joo, toivon että vastaisit :) oot symppis Saara!

Banzaaii (Ei varmistettu)

Hei, puhuithan tässä BodyCombatissa, eli les millsin versiosta?? Kun sun salipostaukset näyttäisivät olevan Elixialta, ja siellähän ei les millsiä tietääkseni ole..? Jos puhut les millsin combatista niin yhdyn hehkutuskuoroon!! Mutta kehoitan myös, että jos siellä haluat käydä niin kävisit kerran viikossa ainakin, koska tekniikan löytäminen(ja sitä kautta lajista kaiken irti saaminen) vaatii oikeesti monia kertoja. Ymmärrän, että käyt salilla ja se vie aikaasi, mutta combatfanina haluaisin, että saisit kaiken siitä irti :D Tai siis, mielestäni kerran parissa viikossa ei riitä, että lajiin pääsee ns. kunnolla sisään!

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, Kyllä sellainen on tulossa! :) Mä kyllä uskaltaisin siihen asti tehdä tuota kaksijakoistakin pari kertaa viikkoon, kunhan ekana päivänä treenatut lihakset ehtii levätä sen 3 päivää välissä.

 

Vierailija, Lupaan pysyä liikkeellä ;)

 

Vierailija, Meillä on Elixian omat versiot lesmillseistä, enkä tosiaan käy jumpissa juurikaan. Alan varmaan testata yhden hikijumpan sieltä täältä ihan vaan vaihtelun vuoksi :)

 

meikkis!, Hmm.. Se vähän riippuu viikosta. Yleensä 6 päivänä ja joinain päivinä aamuaerobista treeniä salitreenin lisäksi :) Tuollainen sun mainitsema treenimäärä riittää aivan varmasti, olettaen että treenaat saillakin kovaa! Tärkeämmässä osassa aktiivisen treenaamisen yhteydessä on se ruokavalio. Kun sen viilaa kuntoon, tulokset näkyvät nopeasti :)

 

Banzaaii, Saatoin käydä vieraissa tämän yhden kerran ;) Elixialla tosin on omat versionsa tutuista lesmillseistä, eikä mulla ole niistä pahaa sanottavaa!

Katsotaan miten esim. combat tuohon treeniaikatauluun sujahtaa - ei ole mitenkään poissuljettu ajatus, että siellä tulisi piipahdettua useamminkin ^_^

meikkis!: muista, että mikään treenimäärä ei kompensoi huonoa ruokavalioa - olettaen, että tavoitteenasi on siis muokata kehoa :)

meikkis! (Ei varmistettu)

kiitti vastauksista :)

ja joo, ruokavaliokin on pistetty parempaan kondikseen! 5-6 pienempää, terveellistä ateriaa päivässä, ns. hyväkarppausta sallien siis puuron ja hedelmät :) ja paskaa.. siis herkkuja :D syön kerran kuussa. Mulla on ollu pienoisena ongelmana energianpuutteen aiheuttama väsymys, joka johtaa parin tehopäivän jälkeen aina ylimääräiseen syöntiin (normaalia ruokaa tosin, mutta silti..)

Uskon siis että välipäivät tekee hyvää ja pysyn paremmin tiukassa ruokavaliossani :) nyt ei muutaku nokka kohti tavoitetta!

Henssi (Ei varmistettu)

Lola on aina yhtä suloinen ♥ Näinkin hänet kerran Haukiputaalla :') niin ihana neiti!

Vierailija (Ei varmistettu)

Itse hurahdin Combat lajiin reilu pari-kolme vuotta sitten ja olen siitä saakka tykännyt siitä. Tunnin jälkeen murheet saat kyllä kyytiä, eikä oo enää huolia huomisesta. Aivan törkeän hyvä fiilis on ollut joka treenin jälkeen :).

Kommentoi

Ladataan...