TPK: Voimat kasvaa vaan!

Elämäni Kunnossa

Onpas mulla ollut ihan törkee writets block! Treenipäiväkirja ei ole kyllä päivittynyt yhtään siihen tahtiin kuin kuuluisi, vaikka treenit on kulkeneet ihan hyvin :)

Olen vähän totutellut tuohon uuteen treenisysteemiin ja aloitin eilen kolmatta kunnollista voimaviikkoa.

Pienten pähkäilyiden jälkeen päädyttiin siihen, että teen kaksi voimasalitreeniä / viikko ja siihen päälle sitten aerobisia treenejä ja niitä "crossfit" -treenipattereita.

 

Maanantai - Mave

Liikkuvuuslämmittely 15min

Maastaveto 65kg 3 x 8

Kapea penkki 22,5kg 4 x 6

Hip Thrusts 50kg 3 x 8

Skullcrushers 11,5kg 3 x 8

Kulmasoutu renkaista 4 x 8

Hauikset suora + vasarakääntö 8kg 4 x 8 / käsi

Selänojennus tempausotteella 10kg 2 x 20

Musta tuntuu, että ainoa mikä tökki vähän, on mave ja alaselästä tulikin mieleeni toi saakelin selänojennus. Miten voikin tuntua niin raskaalta toi 20 toistoa? 

Huoh. Onneksi tiedän, että selkä tuntuu vahvistuvan ihanan nopeasti, eli taidanpa ensi treenissä tehdä 3 x 20 toistoa ;)

 

Tiistai - Aerobinen intervalli

Tiistaina sade ja harmaa sää kuritti Espoota, joten hyppäsin inspiraation puutteessa ja jalat jumissa crosstrainerille ja vedin tunnin intervallitreenin, jossa sykkeet vaihtelivat 130 ja 170 välillä.

Crossarin jälkeen tein vielä muutamat lankkupidot ja lähdin kotiin katsomaan BB:tä!

Keskiviikkona oli lepopäivä, jollaisia yritän pitää aina ennen voimatreenipäiviä.

 

Torstai - Kyykky + Pena

Crosstrainer 10min

Box Squat 20kg lämmittely 2 sarjaa, 27,5kg 5 x 4

Penkkipunnerrus 20kg lämmittely 2 sarjaa, 27,5kg 4 x 4

Bulgarian Split Squat 7kg käsipainot 3 x 8 / jalka

Pystypunnerrus 20kg 3 x 8

Ylätalja leveällä otteella 37kg 3 x 8

Ylätalja kapealla vastaotteella 33kg 3 x 8

Takaolkapään vipunostot 5kg käsipainot 3 x 10

Torstaina vietin salilla melkein kolme tuntia! Tein treenin todella rauhassa ja lämmittelin kaikkeen tunnollisesti ja treenin jälkeen hyppäsin vielä reiluksi 30 minuutiksi infrapunasaunaan. Bulgarian split squatit tuntuivat tällä kertaa.. Siedettäviltä :B

Siellä infrapunasaunassa pitäisi kyllä käydä useammin. Niitä löytyy ainakin Helsingissä Salmisaaren ja Tampereella Onkiniemen Elixiasta.

Sauna tuntuu mulla auttavan ainakin lihasten nopeampaan palautumiseen ja se hikoilun määrä on jotain naurettavaa! Olo on saunareissun jälkeen todella puhdistunut ja virkeän rento.

Mietin kyllä aina, kuinkakohan moni saunassa tuskastuneena kelloa vilkuileva toivoo sen polttavan kaloreita, kuten mainoslauseet kertovat :D

 

 

Perjantai - Kiertoharjoittelua

Vedin perjantaina 40min aerobisen jumpan ja muutamia kiertoharjoittelupattereita. 

Niissä oli liikkeinä mm. kahvakuulaheilautus, burpee, boxihyppy ja kulmasoudut. Näitä on hieman ankeaa selittää tässä yhteydessä, eli pyhitän niille ihkaoman postauksensa!

La + Su oli lepoa ja vähän urheilun katsomista. Niin ja kreisibailausta selvin päin, eli kulutetut kalorit varmaan lenteli hikikarpaloina pitkin Vuosaaren paikallista menomestaa.

Tälläkin viikolla olen ehtinyt treenata jo kahdesti, mutta nyt mä pistän tälle postaukselle pisteen ja jutellaan huomenna lisää, kun tää jää on nyt kerran murrettu ^_^.

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Hei, mikä olis ihanteellinen sykehaarukka noissa intervallitreeneissä? :) Ite oon rakastunut intervallijuoksuun, mutta vedänköhän sen liian kovaa kun syke on maksimissaan 190 ja vähimmillään 140? Vai onko tuolla suurta merkitystä?

Vierailija (Ei varmistettu)

Maksimisyke sekä aerobisen ja anaerobisen sykerajat on perskohtasia juttuja. Sykealue, jolla henkilö A esimerkiksi juoksee vahtikestävyyslenkkinsä voi olla henkilölle B pk-aluetta. On olemassa kaikensorttisia laskukaavoja maksimisykkeen sekä aerobisen ja anaerobisen kynnyksen määrittämiseen (esim. Karvosen kaava), mutta ne on lähinnä suuntaa antavia. Jos asia kiinnostaa, niin suosittelen ammattilaisen suorittamaa kuntotestiä.

Kommentoi