TPK: When my coach says jump I say how high!

Elämäni Kunnossa

Tänään sitä taas hypittiin ja pompittiin käskytettyinä - ja mukavaa oli! Vetosali oli taas täynnä porukkaa ja 45min MIX-tunti tehtiin pareittain tai kolmen hengen ryhmissä. Kukaan ei varmaan ylläty kun kerron, että Nata liihotteli taas kerran paikalle ennen tunnin alkua ja totesi tyytyväisenä, että "sähän oletkin jo pistänyt meille painot, kiva!". 

Mun pitäisi ottaa Natalta vähän oppia treenipainojen latomisessa. Mä alan aina aluksi vähän nössöillä, ja pistän painot joilla tiedän pärjääväni kaikkien kierrosten ajan. Mutta miksi? Miksen vaan pistä niitä itselle isoja rautoja heti alkuun, ja vähennä kuormaa sitten kun voimat alkaa ehtyä?

Pitäisi vaan rohkeasti mennä enemmän pois mukavuusalueelta!

No, kävihän se onneksi näinkin päin että lisäsin painoja pitkin treeniä. Voimaosuudessa tehtiin alkavalla minuutilla kiertoa: etukyykky - mave - leuanveto. Jokaista liikettä 8 toistoa, kierroksia viisi ja kierrosten välissä n. 1min palautukset. Painot olivat jotakuinkin:

  1. 27,5kg - 50kg - paksu kuminauha
  2. 32,5kg - 55kg - paksu kuminauha
  3. 38,5kg - 60kg - paksu kuminauha
  4. sama kuin edellinen
  5. sama kuin edellinen

Voimaosuus sujui oikein mukavasti, ja mua vastapäätä kyykännyt tyttö piti mun kyykkäysvauhdin hyvänä. En vieläkään uskalla kyykätä ihan syvälle ampiaispepun takia, mutta vähintään parallel oli päivän sana!

Myös mave kulki mukavasti, ja viimeisillä kierroksilla sain siihen jonkun ihan älyttömän puhdin. Kasi nousi kevyttäkin kevyemmin ja hyvällä formilla. Taidan jopa taputtaa itseäni selkään tämän johdosta! Tosin, tämä tarkoittanee sitä, että ensi kerralla pitää ottaa isommat painot..

 

Leuanveto se vaan on aina yhtä paha heikko lenkki.. Tekemällähän se tosin vain kehittyy, ja mitä muuta mulla muka olisi kuin aikaa? Totuus: oon kade, kun Nata saa jo 3....

 

Kestävyys-osiossa tehtiin viiden liikkeen kiertoa 1min / liike ja 30sec siirtyminen seuraavaan liikkeeseen. Tämä tuntui viime viikon 20min kestävyystreenin jälkeen lastenleikiltä ja taidettiin vähän naurahtaa, kun kuultiin että kierroksia on vain yksi. Liikkeet olivat:

  • burpee
  • abmat-vatsat
  • etuheilautus kahvakuulalla (16kg kuula)
  • wallball (6kg pallo)
  • soutu

Treeni oli kertakaikkisen mukava, ja hyvässä seurassa tekeminen aina sitäkin mukavampaa! Kestävyys-osuus oli ihan oikeasti aika iisi, vaikka wallballit eivät tuntuneet koskaan loppuvan.

Olen jotenkin superiloinen tuonne salille muodostuneesta jengistä. Treenin jälkeen kiusattiin taas Santtu-parkaa ja käskytettiin se elävöittämään näitä kuvituksena näkyviä treenikuvia. Kaikista hajottavin oli jonkinsorttisena sarkastisena neronleimauksena tullut: "SYNKRONOITU HAUISKÄÄNTÖ!!"

Tätä kuvaahan ei pitänyt julkaista missään, mutta meininki on liian täydellinen:

Santtua hävettää ja se huutaa jo tässä vaiheessa että "nää ei sitten mee mihinkään", meitsi yrittää tosissaan ja Nata ei vaan enää kestä. Teidän kanssa on parasta reenaa!

Kuvaussessioiden jälkeen jäätiin vielä soutamaan pari kilsaa ja tekemään kevyttä kehonhuoltoa. Pitäisi ehkä haastaa tyypit pari kertaa viikossa Polte-henkisiin pitkiin kehonhuoltotunteihin.. Muistaisinkohan mä vielä kaikkia huippuja liikkeitä? Jätän asian hautumaan ;)

Nyt kiskaisen viimeiset palkkarin jämät naamaan ja lähden suihkuun. Fiilis oli jotenkin niin kohdillaan, että oli pakko tulla näpyttämään raporttia HETI!

Fiilis on siis tosiaan parantunut, ja olen siitä äärimmäisen onnellinen :)

Share

Kommentit

Sabina (Ei varmistettu)

Mikä ihme on ampiaispeppu? :D

Saara S.
Saara Sarvas

Kyykätessä alle parallelin mun selkä ei pysy suorassa, vaan lähtee kääntymään vähä kuin ampiaisella :D Sen takia kyykkään vain siihen asti, missä asento pysyy hyvänä ^_^

Lallanen (Ei varmistettu)

Vaik kuinka kiva lukea tälläistä asiantuntevaa crosstreenarin läpyskää! Ja hyvä treenifiilis kans huokuu kyllä tekstistä. Kiva ku oot saanu motivaation taas kohdilleen!

Sellainen kyssäri, et teettekö voimaoduudessa kaikki kolme liikettä alkavalla minuutilla vai yhden per minuutti? Kiinnostaa kaikki tällaset yksityiskohdat, hehheh. Terveisin yksi crossfittailuun hurahtanut. :D

Nata - White Trash Disease

siis yksi liike per alkava minuutti --> mitä nopeammin teet, sen enemmän jää aikaa palautumiseen ennen seuraavaa liikettä (mutta syke nouseekin sit korkeammalle...)

Nata - White Trash Disease

nää on iha huikeita kuvia :DD

JennyPenny (Ei varmistettu)

Ihania kuvia :D en kestä! Tulee oikein ikävä Vetosalille, ja tietty mitä mahtavinta treeniseuraa (näin lomallakin)!
Kyllä säkin ihan kohta saat sen leuan, elä stressaa :)

Kommentoi