Treenipäiväkirja: Typerä penkkipunnerrus...

Elämäni Kunnossa

Kova keskittyminen, peiliin tuijotus ja hyvän tsemppikohdan odottaminen ennen pystypunnerrusta.. Joo, tänään oli mun inhokkipäivä - työntöpäivä. Typerä työntöpäivä... 

Oon syönyt koko päivän esimerkillisesti, ja fiilis oli salille tullessa hyvä! Ensimmäisen penasarjan jälkeen olisin kuitenkin voinut heittää typerät tangot päin typeriä seiniä ja lähteä koko typerältä salilta... No, en lähtenyt ja hyvä niin! Ensi kerralla 30kg nousee varmaan jo 6 kertaa ;)

 

Mä en ymmärrä, mikä siinä penassa oikein mättää! Tässä teen kapeaa penkkiä, koska tarvitsen "lisää jerkkua" ojentajiin. Kai sekin sitten aikanaan auttaa siihen penaan, mutta SAAKELI!! :D Tänään tuskastelin näiden kanssa:

Lämmittely kuntopyörällä 20min

Penkkipunnerrus 20kg x 8 , 27,5kg  1 x 8 , 30kg 1 x 6  ja 1 x 5 

Kapea penkkipunnerrus 22,5kg 3 x 8 

Pystypunnerrus tangolla 25kg 3 x 8

Vipunostot sivulle 6kg / käsi 1 x 10, 7kg / käsi 2 x 8 

Vinopenkki käsipainoilla 10kg / käsi 1 x 8, 9kg / käsi 2 x 8

Ojentajat köydellä 21kg 3 x 8 

 

Huoh. Penkin lisäksi 10kg painot ei vaan nousseet ensimmäisen sarjan jälkeen vinopenkissä, mutta tämä olikin vasta toinen kerta, kun yritin ko. painoja uhmata. Ensi kerralla, ensi kerralla.. 

Tämä päivä ei mennyt ihan kuten leffoissa, mutta ei se haittaa. Tulipahan tehtyä ja kädet on aivan piipussa. Huomisesta työpäivästä tulee todella kiva, kun pitää raahata kaikki maskitavarat hyvin hankalakulkuiseen kuvauslokaatioon :D

 

p.s. Hei onpa IHANAN paljon kommentteja! En olisi ikinä voinut kuvitella, että tää homma saa viikossa aikaan tällaisen kävijä- ja keskusteluvyöryn!

Tän palstan ja täällä julkaistavien juttujen suunta on mun päässä äärimmäisen selvä ja tässä alussa tulee varmasti vielä monta hyvin "yleispätevää" postausta treenaamisesta, että saadaan jonkinlainen pohja palstan seuraamista varten. Jatkossa tullaan sitten tarttumaan yksityiskohtaisemmin ja perusteellisemmin eri osa-alueisiin :)

Jos joku mun kirjoittama juttu tuntuu epäloogiselta, kysykää ihmeessä, vastaan parhaan tietämykseni mukaan! Ja jos taas olen jonkun asian suhteen aivan hakoteillä ja tiedätte parempia faktoja, niistä pitää kertoa. Muutenhan kukaan meistä ei ikinä opi mitään :B

Treenaaminen ja kaikki siihen liittyvä on ihmisille todella henkilökohtainen juttu ja mun mielipide onkin: Antaa kaikkien kukkien kukkia!

 

Nyt palaan takaisin maan pinnalle ja pakkaamaan, että pääsen pian pyörimään sänkyyn ja odottamaan klo 05:00 herätystä.....

 

p.p.s. Näkyykö teilläkin osa liikkeiden nimistä normaalilla tekstillä, vaikka niiden pitäisi olla boldattuja? Editorissa kaikki näyttää olevan ok, mutta julkaistuna jokin mättää :< Tekniikan pojat HALP!

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Saara oon niin onnellinen tästä sun blogista, tää on ihana! Samoin oon niiiiin ilonen että oot löytänyt innon liikuntaan. Oon ite aktiiviliikkunut nyt kolmen vuoden ajan, ja koukkuunhan siihen jää - välipäiviä osuu viikkoa kohden hyvässä lykyssä yks ja kiinnostus liikuntaa ja terveellisiä elämäntapoja kohtaan on ihan huima. Ihan mahtavaa, kuinka hyvän fiiliksen liikkumisesta ja hyvin syömisestä voi saada.

Alotin tänä keväänä crossfitin ja Suomeen palatessa olis mahdollisuuksien mukaan tarkotus jatkaa. Ite nautin eniten vaihtelevasta liikunnasta; mulla menee innostus eri lajeja kohtaan aika kausittain. Mut eipä se haittaa, kuhan inspis liikkumiseen säilyy, eikä se oo hiipumista osottanut missään vaiheessa :P

Ootko pakkotoistoa käynyt lueskelemassa? Niitä treenivinkkejä ja väittelyitä lukiessa saan kulutettua tunnin jos toisenkin (suositeltavaa erityisesti nyt kun pitäs lukee tenttiin)

pusuja sulle! Ja sun ruokavaliosta olis kiva kuulla enemmän. Millasia palkkareita käytät?

Opiskelublogi

Oon lueskellut ahkerana sua jo Tiptoesin ajoista, ja mahtavaa että oot perustanu treenibloginkin! Tykkään superisti lukea liikunta-aiheisia blogeja, mut tuntuu et omaan makuun sopivia on aivan liian vähän. Tää sun palsta kuitenkin vaikuttaa tähän mennessä eeeerittäin lupaavalta. Jes :-)

katrielli (Ei varmistettu)

"Mä en ymmärrä, mikä siinä penassa oikein mättää! Tässä teen kapeaa penkkiä, koska tarvitsen "lisää jerkkua" ojentajiin." &lt;- Tosta mä en kyllä tajunnu ku ojentajan. :D Hehe.

Ihana uusi blogi ja kivaa kuulla sulta muutakin kun meikkijuttuja vaikka en nyt liikuntablogeja ookaan aikasemmin lukenut. Ehkä tästä alkaa omakin liikkuminen... Oot vaan niin kiva. :) Luin aikoinaan Tiptoesia ja olin niin murtunu kun lopetit hetkeksi, kivaa kun oot palannu!

Roosa
Mangomalen

PPS: Joo, yhä ihan boldeja pari!

Vierailija (Ei varmistettu)

&lt;3

Vierailija (Ei varmistettu)

Moi Saara!
Olis tosi kiva nähdä jotain kuvasarjaa/videoo siitä, miten nuo liikkeet oikeaoppisesti tulee suorittaa. Itselleni ainakin ihan hepreaa joku vinopenkki ja vipunostot sivulle :D Toki aina voi googlettaa, mutta sulla on niin hauska ote tähän hommaan että olis ihan mukava lukea noista suoritustekniikoista täältä blogistakin!

PS. Aivan mahtava blogi, meikän reeni-inspiraatio on nyt katossa! :)

gisu (Ei varmistettu)

Tää sun palsta ei ois kyl parempaan aikaan voinu tulla! Just päätin että alotan treenaamisen kun pitää tässä tulevana välivuotena olla jokin projekti ettei ihan tylsäksi venähdä. Tää tulee antamaan mulle tooodella paljon motivaatiota, vaikkei mun varsinaisesti mitään laihtua tartte mutta pylly roikkuu jo kohta nilkoissa mikäli asialle ei tee jotakin ja pian! :D kiitos!

Vierailija (Ei varmistettu)

Mahtava blogi! :&gt; En oo itse mikään aktiiviurheilija, enkä ole ikävä kyllä jäänyt liikuntakoukkuun. Käyn kuitenkin epäsäännöllisesti salilla ja tänään muistelin sun neuvoja ja tein sen verran isommilla painoilla että jaksoin tehä kymmenen toistoa sen viidentoista/kahdenkymmenen sijaan. Innolla odotan seuraavia postauksia! :&gt;

Sanna P (Ei varmistettu)

Mahtavaa, että oon saanu taas yhden uuden ja mielenkiintoisen liikuntablogin seurattavaks :) tätä on ilo lukee, jatka samaan malliin :)
Pakko kertoo, et oon "seurannu" sua jo irc-galleria ajoilta puoliaktiivisesti tähän päivään saakka ja vaikutat tosi mahtavalta tyypiltä :)

ps. poikkea mun liikuntablogissa http://fuelforthebody-s.blogspot.com :)

Vierailija (Ei varmistettu)

hauska blogi, mutta tosi ärsyttäviä noi boldatut sanat.. tuntuu lukijoiden aliarvioimiselta tuollainen korostaminen - kyllä kai jokainen tekstiä lukeva sieltä olennaisen löytää. jos pointti ei ole löydettävissä ilman boldausta, kannattaa kirjoittajan pohtia enemmän ilmaisun selkeyttä. toivottavasti et loukkaannu tällaisesta kritiikistä :)

Vierailija (Ei varmistettu)

niin ja tarkoitin erityisesti edellisiä postauksia, liikkeiden nimet nyt vielä jotenkin menee.

Vierailija (Ei varmistettu)

jeee päivän pelastus tää blogi!! luin sillon jo tiptoesia ja olin niin harmissani kun lopetit sen. sun kirjotustyyli iskee muhun ihan täysillä. luen myös tota sun meikki/kauneusblogia, mutta tässä pohtiessani tajusin, että en kyllä lukis sitä ellei se olis sun kirjottama. mitään muita kauneusblogeja en lue.
itsekin aloitin helmikuussa salilla käymisen mutta vieläKÄÄN en oo ihan hirveen hyvin päässyt rytmiin. yleensä käy niin että ma-ke jaksan käydä ja sitten ajattelen että nyt täytyy pitää välipäivä ja sille tielle sitten jäänkin. ehkäpä tästä blogistasi saisi vähän lisämotivaatiota :) ihanaa kesän alkua Saara &lt;3

eva-erica (Ei varmistettu)

mahtavuutta saara.
oon seurannu sua tiptoesista asti, ja pitänyt alusta lähtien sun persoonasta, sekä siitä omistautumisesta millä suhtaudut sulle tärkeisiin juttuihin. tää on nyt taas yks niistä hetkistä, kun voin rehellisesti sanoa että ihailen sua paljon enemmän kuin ketään muuta seuraamaani bloggaajaa (sekä itseasiassa ylipäätään ihmistä).
ensinnäkin voidaan olla hyvin erilaisia ihmisiä, mutta mä näen sussa niin paljon samaa kuin itsessäni. ja just sen takia olin lähellä tirauttaa onnen kyyneleitä tätä uutta blogia lukiessani; määki haluan! mä pidän itseäni paljon laiskempana kun sua, mutta silti wau, pelkästään lukemalla sun tekstiä mun motivaatio, sekä erityisesti itsetunto tuntu nousseen 200%.
oon tehny vuosikausia salitreeniä, joka on vuosien saatossa muuttunu vaan enemmän ja enemmän _tylsäksi_ ja päämäärättömäksi. mun urheilijatausta on aina sotinu ryhmäliikuntatunteja vastaan, mutta tänä keväänä uskaltauduin bodypumpiin ensimmäistä kertaa, ja nyt kevät on tahkottu parhaimmillaan 3krt viikossa pumppia + muut liikunnat. salille on kaipuu, mutta en halua jäädä taas liian pienten painojen, liian pitkien sarjojen&amp;palautusten, sekä liian ykspuolisen treenin 'musertamaksi'.

KIITOS tästä uudesta, ihanan sapemaisesta blogista; seuraan varmasti tätä matkaasi tunnollisesti, samalla toivottavasti parantaen omia suorituksiani ja liikkumistottumuksiani..
toivon sulle onnistumisen kokemuksia, kovaa tsemppiä sekä nautinnollisia (ja helvetillisiä) treenejä! ...eyes on the prize hon'! &lt;3

Vierailija (Ei varmistettu)

IHANAA SAARA! olen vuosia ihastellut maskeeraus taitojasi ja muutenkin ihanaa elämänasennettasi tiptoessista ja nyt sitten täällä lilyssä :) Tämä palsta on mahtava!!! annat hyvän mallin muille naisille myös reenaamisesta :) itseä ärsyttää suunnattomasti muutamat blogit joiden neitoset ovat erittäin hoikkia,vatsalihakset näkyy jne ja he kirjoittelevat kuinka reenaavat 1,5-2h päivässä ja ruokapäiväkirjat heittää hevonpyllyä! :(( sitten kommenttiboksit pullistelee viestejä joissa heidän kroppaa kehutaan ja ihmetellään miten voi syödä niin vähän ja olisipa mullakin tuommonen itsekuri jne..terveydentila kun näillä blogittarilla kun varmasti on aivan muuta kuin hyvä :( sinä kyllä vaikutat oikeinalaiseen reenaamiseen perehtyneeltä :) paljon tsemppiä reeneihin! :))

Terv.Lisensoitu Kuntosalivalmentaja Marie Rosenqvist

ps. Ihana aamupala vinkki : 4kpl kananmunanvalkuaisia + 1dl kaurahiutaleita + 1rkl leseitä
nämä sekasin ja paistetaan kookosrasvassa tai uunissa
päälle marjoja ja mums &lt;3

kriti (Ei varmistettu)

Saara, toivoisin omaa postausta tuosta ruokavaliostasi esimerkkien kera. Sali-intoa nimittäin löytyy ja onkin, mutta tuskailen itse eniten juuri bodailuun sopivan ruokavalion ja ruokarytmin kanssa. Lähdin eilen puolen vuoden salitreenailun jälkeen kunnon lenkille ja ai että kun kulki nätisti, että kyllähän se kunto siellä salilla huhkiessa on vain kasvanut! Kohtahan sitä uskaltaa ihan jo jumppiinkin.

nupu (Ei varmistettu)

HUippupalsta, kiitos Saara ja tosi kiva että perustit tämän vastapainoksi tolle kauneusblogille! Samoilla linjoilla mennään kritin kanssa, toivoisin postausta siitä esimerkillisestä ruokavaliosta! Mitä, ja miten, kannattaa syödä jotta treeni kulkee? Mullakin tulee treenattua useita kertoja viikossa ja usein myös tuntuu siltä ettei ruokavalio ole tähän tahtiin mikään optimaalinen..

Jokatapauksessa, kiitos ja keep up the good work! Innolla seuraan mitä tuleman pitää ;)

Vierailija (Ei varmistettu)

Kiva blogi ja sainkin heti pari muistutusta mitä voisi lisätä omaan saliohjelmaan...niitä samoja liikkeitä kun tulee aina höylättyä...

dollyann (Ei varmistettu)

Kumma juttu tuo sun pena ongelma! Itselläni penkki on oikeastaan ainoa, jossa kehitystä painoissa tapahtuu selkeästi ja tunnen tekeväni liikkeen oikein ja tehokkaasti. Olisko kyse vaan jotenkin väärästä tekniikasta?

Kommentoi