Treenipäiväkirja: Vetopäivä on paras päivä!

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Aaaahh miten ihanaa raportoida tätä, sillä tänään kaikki sujui salilla kuin vettä vain. Eilisen hyvä tankkaus ja sopivasti pari tuntia lounaan jälkeen ajoitettu treeniaika varmasti boostasivat hyvää meininkiä entisestään! 

Vetopäivät on varmasti mieluisia yläkroppapäiviä, koska joudun duunissa nostelemaan ja "vetämään" raskaita kantamuksia lähes päivittäin. Työntöpäivät taas aiheuttavat mussa lähinnä... No, näette parin päivän päästä.

 

Vetopäivinä tuntuu aina siltä, että tekee mieli haastaa itseään tekemään vähän suuremmilla painoilla.. Onhan se ihan järkevääkin, sillä vetävässä liikkeessä voit aika vaaratta päästää irti ja tipauttaa liian suuren painon, kun taas työntöpäivänä litistyt tangon alle!

Päivän ohjelma tänään oli:

Lämmittely kuntopyörällä  20min

Kulmasoutu renkaista 3 x 8 toistoa

Leveä ylätalja 45kg 3 x 8 toistoa

Kulmasoutu kahvakuulalla 14kg 3 x 8 toistoa / käsi

Cable pulldowns 23kg 3 x 8 toistoa

Hauiskäännöt 7kg 2 x 8 toistoa

Vasarakäännöt käsipainoilla 7kg 2 x 8 toistoa

Facepulls 16kg 3 x 8 toistoa

 

Hauistreeni on ainoa, minkä kohdalla hieman jumpittelen ja vastustelen edelleen... Kyllä mä tiedän, ettei mulle kasva mitkään kamalat muskelit, vaikka kuinka yrittäisin. Jotenkin niitä on vaan ärsyttävä tehdä :D 

Lupaan, että ensi viikolla nostan painot vähintään 8kg

Ylätaljassa vastus taas nousi viime kerrasta 5kg! Kohtahan sitä saa jo vedettyä leukoja, tai vaikka pelastettua itsensä jos roikkuu pakohelikopterin jalaksessa.

 

Aamulla pakoilin siivoilua ja kävin vetäisemässä aamucardioksi intervallitreenin. Ensin kevyt n. 400m lenkki, jonka jälkeen pingoin läheistä mäkeä ylös aivan täysillä, niin pitkälle kuin puhti ja henki riitti. Nostatuksen jälkeen käppäily takaisin alas, sykkeen tasaus ja uusi juoksu ylös!

Kuudennen kerran jälkeen kello näytti aikaa kuluneeksi 24min, joten kipitin kotiin syömään kunnon aamiaisen.

PT-henkilön kanssa Tampereella tehdään tätä eräissä portaissa, mitkä tulette varmasti näkemään ensi viikolla!

 

Kokonaisuudessaan äärimmäisen hyvä treenipäivä! Huomenissa yritän näpytellä vähän syvällisemmin salitreenin ihanuuksista, jotta äitikin alkaisi ymmärtää tätä treenipäiväkirjan koodikieltä ;)

Share

Kommentit

Janet (Ei varmistettu)

Jes, miten ihana blogi! Ihana päästä lukee sulta vähän erilaisempiakin juttuja :) Sun kosmetiikkablogiin olen totaalisen koukuttunut :)

Yksi pyyntö mulla olis, saisikohan sun blogin myös tuonne blogilistalle? :)

tamperelainen (Ei varmistettu)

Taidan tietää mistä ortaista puhut... ;)

toinen tamperelainen (Ei varmistettu)

Et välttämättä, vaihtoehtoja on monia ;) mutta luulen silti tietäväni myös.

J-ess (Ei varmistettu)

Jee Saara, ihan loistavaa että teit myös tälläisen blogin! Oon niin tykännyt sun urheilu-/ruokajutuista toisessa blogissa.
Itse olen myös aika samoilta lähtökohdilta, ensimmäinen laihdutuskuuri oli ala-asteen loppupuolella. En osaa laihduttaa järkevästi, aina se perus "en syö mitään ja lenkkeilen pari tuntia päivässä" ja ei mene korkeintaan kun pari viikkoa, niin johan iskee ahmimisvaihe päälle. Mutta jospa sitä sinun inspiroimana pääsisi vihdoin normaaliin elämään kiinni!

Vierailija (Ei varmistettu)

Tää on ehkä maagista, nimittäin juuri eilen yritin etsiä itseäni miellyttävää liikunta-aiheista blogia ja tänään löysin tieni tänne sun toisen blogin kautta! MAHTAVAA :D

Voisitko joskus tehdä postauksen missä kuvaisit ihan noita liikkeitä mitä teet ? Tässä ja edellisessä postauksessa oli moonta tuntematonta nimeä (kyllähän varmaan googlettamalla löytyisi) mutta musta on kiva jos voisit antaa jotain vinkkejä. Salilla alan nimittäin välillä miettimään, että teenköhän tätä liikettä nyt oikein =D

Mutta hyvä Saara ! =)

VierailijaMOI:) (Ei varmistettu)

Hei! Ihana blogi! Aion nyt seurata tätä ja sitä kauneus/meikki blogias;)

mut osaisikko suositella jotai kotona tehtävää jumppaliiketta mil sais pepun paremmaks tai tiukemmaks tai sillee?:D

Hosuli
Hömppäblogi

Intervalliharjotus kuulostaa hyvältä! Taidan kokeilla samaa jollain tulevalla lenkillä.

Kommentoi

Ladataan...