Treenipäivitystä

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Mä olen ihan kokonaan unohtanut päivittää, mitä kaikkea mun treeneihin nykyään kuuluu! Tässä tällainen karkea viikkoarvio:

Maanantai

Aamulenkki / intervalliharjoitus n. 30min + illalla toiminnallinen harjoittelu 45min

Tiistai 

Aamulenkki n. 30min + illalla kahvakuula balance 45min

Keskiviikko

Kevyt palauttava lenkki n. 1h

Torstai

Aamulenkki / intervalliharjoitus n. 30min + illalla kahvakuula balance / crosstraining

Perjantai

Aamulenkki n. 30min + illalla toiminnallinen harjoittelu

Lauantai

Uinti / Sulkis / Juoksulenkki / urheilulaji X, jota tekee mieli tehdä

Sunnuntai

Lepo / superkevyt lenkki jos tekee mieli

 

Tuossa on aika klassinen perusrunko. Aamulenkin teen aina jos aamulla on aikaa ja se tuntuu hyvältä idealta. Olen nykyään hieman koukuttunut niihin, sillä päivä lähtee pienen reippailun kautta kivasti käyntiin! Syön yleensä ennen lenkkiä pienen proteiini- ja rasvapitoisen aamiaisen, enkä siis kirmaa henkihieverissä vaan ilon kautta :)

Täällä Tampereella majaillessa mä olen NIIN onnellinen siitä, että pääsen Poltteelle melkein joka päivä. 

Parasta treeneissä on kehittymisen lisäksi se, että pystyn kehittämään tuntien harjoituksista tehokkaita itsenäisiä treenejä, mitä voin toteuttaa Espoossa. Jokaisen tunnin sisältö on erilainen, vaikka tietyt perusliikkeet ja rungot toistuvat. Teen tunneista hieman tarkemmat esittelyt myöhemmin.

Kuntokeskusten tunnit tuntuvat nykyään lähinnä hassulta pomppimiselta.. Vaikka Poltteella pompitaankin kyllä kahta kauheammin erinäisinä eläiminä :D

 

Herkkusalaatti Sokoksen alakerrasta.

Kerran viikosta korvaan jonkun iltatreenin omalla jalka-peppu-treenillä ja corea ja tiettyjä yläkropan harjoituksia saatan jäädä tekemään ohjattujen tuntien jälkeen. Jatkossa yritä vielä kerran viikkoon ehtiä pulahtamaan avannon kautta iltaunille.

Treenimäärä voi näyttää jonkun silmään äkkiseltään isolta, mutta kun otetaan huomioon mun pääasiallisesti rauhallinen istumatyö, ei pari tuntia aktiivista liikkumista ole vielä paljon mitään :)

Tänään aamulenkki jäi välistä, sillä istuin lekurissa muutamassa verikokeessa! Oli muuten huomaamattomimmat verikokeet koskaan. 

Ai niin ja viime perjantaina piipahdettiin kavereiden luona istumassa iltaa. Tiedossa oli siipiä ja muuta mukavaa rasvakeittimen kautta käytettyä herkkua, joten mä söin tukevasti jo kotona. Lopputuloksena oli ulkopuolisen silmään melko huolestuttava tilanne:

Illan tarjoilut! Ja minun lautaseni:

 

Omsnomsnoms! Maistoin raakaa varsiselleriä ensimmäistä kertaa ala-asteen jälkeen, enkä meinannut edes oksentaa. Josko sitä joku päivä ostaisi muutaman varren kotiin totuttelemista varten?

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Onko sulla paljon paino tippunut tähän mennessä? Vai seuraatko ennemmin peilikuvaa yms.

Täällä yks laihduttaja joka saa itkupotkuraivarin jokaisesta gramman noususta ja iloitsee kun mikäkin riemuidiootti jokaisesta pudotetusta grammasta : D 2,5kg tippunut vuoden alusta ja 3,5kg vielä jäljellä!

ebeth (Ei varmistettu)

Meinaatko jatkaa vielä noin "rankalla" reenillä tän sun laihdutusproggiksen jälkeen? Ite käyn kans salilla/jumpassa 5-6 kertaa viikossa ja kyllähän se verottaa paljon kavereiden näkemistä jne kun ei illalla vaan yksinkertaisesti jaksa enää lähteä mihinkään! Toisaalta oon nyt niin koukuttunu liikuntaan, että jo pari välipäivää tekee pahaa! En olisi ikimaailmassa uskonut sanovani näin... :D

ps. Selleri on mielettömän hyvää! Mä napsin sitä iltaisin tv:tä katsellessa, sen pitäisi auttaa myös unensaannissa :)

Saara S.
Saara Sarvas

Vierailija, No täällä paino sahaa kolmatta viikkoa aikalailla +-0....... :D Mutta peilikuva parantuu ja se mittanauhakin on ostoslistan kärjessä! Ei siis saa heittää pyyhettä kehään vaan mennä hyvä fiilis edellä ^_^ Mikään treeni tai hyvinvoinnin puolesta tehty valinta ei mene hukkaan, vaikka grammat ei heilahtaisi alas toivottuun tahtiin! :)

 

ebeth, Haha, kuulostaa tutulta. Mä sanoisin että mun ideaalitilanne projektin jälkeen olisi 4-5 salikertaa viikossa ja parit lenkit siihen päälle :) Mun työ onneksi mahdollistaa sen, että mä voin ajoittaa ne treenit aamupäiviin ja valita muutkin menoni todella rauhassa oman mielen mukaan. Jatkossa toivon kivan tekemisen ja illanvieton menevän treenin edelle.. Tosin kaikista parhaassa tilanteessa ne olisivat yksi ja sama ;)

Fanni80 (Ei varmistettu)

Oi, mun on NIIIIIN ikävä Poltteelle! Kieli pitkällä katoin sun toiminnallisia ja ct:itä tossa viikko-ohjelmassa. Ja kyseessä ei oo kuin 1,5 viikon poissaolo (lasten kanssa mummulassa). ;)
Oli vaan pakko laittaa kommenttia, kun niin kolahti tuo "Kuntokeskusten tunnit tuntuvat nykyään lähinnä hassulta pomppimiselta.. Vaikka Poltteella pompitaankin kyllä kahta kauheammin erinäisinä eläiminä :D" AAMEN!
Mun elämäntaparemppa on ilmeisen hyvällä mallilla, koska kolme vapaapäivää sai menee pitkin seiniä ja oli etittävä salitekemistä! Mä löysin onneks lähikaupungista loistosalin, jossa menee paljon LessMills-tunteja ja ostinki sinne kymppikortin. Tehokasta on, mut tuntuuhan ne painot jne aika naurettavilta Poltteen treeneihin tottuneena! ;) Tosin toistoja onki sit "jonki verta enempi". Ja kivaa vaihtelua sekä pitkästä aikaa päässy bodypumppiinki, joka oli Elixia-aikoina mun lemppari. Enkä väheksy muiden paikkojen tunteja, ohjausta tms, kyllä oon saanu tehot irti tuollakin ja ollut tyytyväinen, kunhan olen tajunnut eron Poltteeseen. Mutta outoa on ollu yrittää tehdä esim. kyykkyjä musiikin tahtiin...ei siinä kerkee mitää puhdasta suoritusta miettiä!

Ja ilmeisesti pumpissa tai kahvakuulassa ei kuulu hiota, murista, ähistä, puhista tms, koska oon saanu TODELLA kummaksuvia katseita viimesiä toistoja painaessani em. eleitä tehdessäni! =D

Kommentoi

Ladataan...