Work hard, play harder!

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Instagramia seuraavat sen varmaan jo tiesivätkin, maanantaina Vetosalin ovet eivät mulle auenneet.. En tiedä, mikä kortissa on vikana, mutta seuraavina päivinä olen vain hakannut ovea ponnekkaasti, kunnes joku ärsyyntyy ja tulee avaamaan oven :D

Treenit ovat koko heinäkuun ajan olleet liian satunnaisia, ja olen kaivannut tavallista treenirytmiä ja -rutiinia. Tänään oli pitkästä aikaa sellainen fiilis, että HELLO WORLD, I'M HERE, I'M READY!!!

Lähdin ensin vain 45min voima-tunnille, jonka sisältö oli:

Mave x 8 + Jännehyppy x 6

Hyvää huomenta -liike x 8

Askelkyykky joustoilla x 6 / jalka

Hip Thrust tangolla x 8

Jokainen liike tehtiin alkavalla minuutilla (maven seuraksi nuo jännehypyt heti liikkeen perään), ja kierroksia tehtiin yhteensä neljä parin minuutin tauoilla. Treeni oli mukavan jalkapainotteinen ja mulla oli maailman vahvin olo! Mavet ja Hip Thrustit vetelin lopulta 72,5kg painoilla, jotka noilla palautuksilla tuntuivat melkoisen napakoilta, askelkyykyissä käsissä roikkui 10kg käsipainot. HH-liikkettä tein ensimmäistä kertaa ja iskin tankoon yhteensä vain 25kg.

En tiedä onko Vedon ilmastointikin remontissa, mutta mulla oli ihan käsittämätön soija kyynärvarsia ja nilkkoja myöten. Se on mun mielestä hyvän treenin merkki!


Olin jo Voimatunnin jälkeen melko poikki, mutta joku pieni masokisti mun sisällä päätti kurkata, mitä metkuja Jari oli keksinyt kestävyystreeniin. Huokaisin todella kovaa, kun viimeiseen patteriin lisättiin burpee.. Uhkasin, etten jää treenaamaan jos sitä ei muuteta johonkin hieman inhimillisempään liikkeeseen. Hetken mietittyään Jari suttasikin sen listalta ja tilalle ilmestyi jotain mulle aivan yhtä inhottavaa :D

Mun lisäksi treenaajia oli vain yksi, mutta se ei menoa haitannut! Vähän oli tosin ikävä Nataa, Jennyä, Santtua ja kaikkia muita mun pieniä hikimurmeleita... <3

Kestävyystreenissä tehtiin kolmen liikkeen kiertoa 5min ajan, ja eri pattereita oli kolme. Liikkeet olivat:

Punnerrus x 10

Pystypunnerrus x 10

Russian twist kuntopallolla x 10

 

Kulmasoutu renkaista x 10

Ball Slam x 10

Se saakelin liike, missä punnerrusasennosta nostetaan toinen käsi kohti kattoa x 10

 

Penkkipunnerrus x 10

Etuheilautus x 10

Vartalonkierto kuntopallolla x 10

Saakeli, että hapotti..... Kotiin päästessäni söin kuin hevonen, ja nyt makaan onnellisena ja raukeana sohvalla.

Kyllä se vaan niin on, että hyvästä treenistä on tuloksena sitäkin parempi mieli! Huomenna muuten pääsen muhimaan kuumakivihierontaan. Siitä lisää sitten huomenna ;)

Share

Kommentit

Onko noi painonnostokengät mitkä sulla on jalassa? Tosi kivan näköiset, mutta pakko kysyä miksi käytät niitä tuollaisessa treenissä jossa ei painonnostoa ole? Esim. maastavetoa ei suositella tehtävän painonnostokengillä.

Saara S.
Saara Sarvas

Onhan ne! Ei sattunut muita kenkiä mukaan, kun ajattelin että voimatreenissä tehtäisiin varmasti jotain, missä uutukaiset nostokengät olisivat hyödyksi ;) 

En ole muuten koskaan kuullut, että mavea ei suositeltaisi tehtäväksi nostokengillä! Mikä siinä on taustalla? Itselläni näin nopealla testailulla nostokengät (vrt. todella löysäpohjaiset perustreenikengät) toimivat mm. mavessa hurjasti paremmin. 

tiiti
ite puin

Ei siinä mun mielestä ole muuta kuin että nostomatka pitenee, kun kengässä on paksu pohja. Siksi matalapohjaiset kengät on paremmat, mulla itsellä on esim. painitossut.

Toki jotkut ilmatyynyjumppakengät on kaikkein huonoimmat, kun ne tosiaan joustaa alta.

Saara S.
Saara Sarvas

No mä kelasinkin, että pakko olla jotain tommosta. Meitsi vetää kyllä isot nostot monesti ihan paljasvarpain. Oon varmaan vieläkin vaan niin liikkumaton juntti, että se korotus parantaa sitä ala-asentoa ja stanssia :P

Painonnostokenkien tarkoitus on auttaa saavuttamaan olympianostoissa ja kyykyissä tukeva ja hieman enemmän pysty asento kuin korottomissa kengissä. Maastavedossa tälle ei ole mitään tarvetta, vaan korko saattaa haitata tukevan vetoasennon saamisessa. Mavessa paras tuntuma alustaan ja lisäksi lyhyempi nostomatka saavutetaan mahdollisimman ohut- ja tasapohjaisilla kengillä tai jopa ilman kenkiä.

Mutta noi sun kengät näyttää kyllä hienoilta oikeasti! Aika harvoin nostokengät on kovin siistejä... Mulla on Reebokin Oly Lifterit ja niistä kyllä tykkään kanssa. Itse käytän niitä tempaus- ja työntöharjoituksissa, joskus myös kyykyissä, mutta en oikeastaan missään muussa.

Voin kyllä kuvitella että löysäpohjaiset kengät ei ole kovin hyvät maveen, ehkä ei crossfit-tyyppiseen treeniin muutenkaan... Ootko harkinnut ihan crossfitiin tarkoitettuja kenkiä? Reebokilla on sellaisia, ja myös esim. Inov-8 on suosittu merkki crossfittaajilla.

Saara S.
Saara Sarvas

Hmm, jea, arvelinkin että jotain tollasta! Niinku tiitillekin tuossa sanoin, ykköset ja isot kuormat yritän vetää lopuksi ilman kenkiä. Jotenkin se ala-asento ja kokonaisuus tuntuu varsinkin treenissä ja kovemmassa tahdissa tukevammalta kengillä. 

Mutta joo, enemmän toivoin noista kengistä tukea ja turvaa kyykkyjen kehittämiseen ^_^

Meitsillä on muuten justiinsa yhdet Reebokin crossfittikengät, mutta niistä meitsi ei niin tykkää.. Pitää vähän tutkailla muita malleja! 

Näistä popoista on muuten pari postausta taaksepäin ihan oma juttunsa. Kyseessähän on Adidas Powerliftit, ja väri on pähein ever.

Oho, mites olikin mennyt juuri tuo postaus ohi vaikka tää sun blogisi on seurauksessa... :) Väri tekee kyllä paljon, en edes ekaksi tajunnut että toi on sama malli mikä näyttää aika tylsältä muissa väreissä. :D

Makuasioitahan noi kenkävalinnat loppujen lopuksi on. Olympianostojen lisäksi noista on varmasti etua kyykyissä. Aloin vielä vähän googlettelemaan asiaa ja kyllä jotkut tosiaan käyttävät painonnostokenkiä mavessakin. Mikäs siinä sitten jos se ei omaa asentoa haittaa. Yleisempi mielipide taitaa kuitenkin olla että mieluummin jotkut muut kengät. Meidän salilla valmentaja heti tuli kyselemään syytä painonnostokenkien käytölle, kun kaveri oli erehtynyt laittamaan ne mave-treeniin jalkaansa. :D

Ne Reebokin crossfit-kengät (Nano 2.0 on yleisin malli) jakaa mielipiteitä. Itse sovitin kaupassa enkä ihan heti ihastunut. Nyt on tullut uusi Nano 3.0 mutta siitä en ole kuullut käyttökokemuksia, ulkonäkö on kyllä kiva.

Mutta olis kyllä kiva jos kirjoittelisit noista kengistä tarkemmin kun on enemmän käyttökokemusta! Mä oon ihan rakastunut mun Oly Liftereihin. :D Tuntuu että tempaus, joka on ollut vaikea liike oppia, alkoi heti sujua paremmin kun sai kunnon kengät.

Kommentoi

Ladataan...