Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Mm-mmm! Huomenna jutellaan enemmän kaikista treeneistä mutta kattokaa nyt mitä herkkuja oon popsinut suuhuni koko päivän. 

Aamulla olin Nummelassa testaamassa Functional Circuit -treeniä, mutta siitä lisää myöhemmin. Siellä tiristin itsestäni kaikki mehut ja tilalle oli saatava jotain muuta - ja se joku muu oli lohi, avokado ja raejuusto <3__<3.

Kaloreita tästä annoksesta löytyy ihan roppakaupalla, mutta niin löytyy myös hyviä rasvoja ja prodea!

 

Välipalaversio samaisesta annoksesta jalostettuna oli avokado muussattuna paahdetulle ruisleivälle, lohi ja raejuusto ja kunnon satsi sitruunapippuria. NAM NAM NAM! Tätä voisin syödä joka ikinen päivä.

Nyt illalla pitkän pitkästä aikaa mun ystäviä tuli käymään mun luona ja innostuin tästä niin, että kehitin vähän coctail-palasia. Lopputulos oli tämä:

 

Vesimelon-Feta -tikkuja

Punajuuri-vuohenjuusto-päärynä -nappeja

Guakamole-smetana-lohi -paloja

Mimmit toi mukanaan pullollisen valkkaria ja pöydässä on tietysti myös mun lemppareita ahlgrens bilareita ja vähän susu-paloja. Kokonaisuus kuulemma toimii!

 

Ystäväni Juulia ei päässyt paikalle, mutta muistelimme häntä valokuvan kautta. Facebook-mustasukkaisuuden takia pöytään on ilmestynyt illan aikana pari muutakin kuvaa...

Kohta meidän BB-studio on päätöksessä ja lähdetään jatkamaan tätä laadukasta iltaa Aladdiniin Johanna Tukiaisen keikalle. Jos Tapiolassa tapahtuu jotain näin merkittävää, mun on päästävä paikalle.

Ja hei, pakko vielä lopuksi fiilistellä, että mun työpöytä on vihdoin järjestyksessä!! Ruokahuoneen pöytäni on siis nykyään kotioffice ja sain kaikki purkit ja purnukat erillisiin laatikoihin ^_^.

Nyt on taas kiva tehdä hommia!

 

Share
Ladataan...

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Viime viikolle tuli lopulta neljä treenipäivää ja se tuntui todelliselta löysäilyltä :D Miltäköhän viikko pariisissa kuukauden päästä maistuu? Tänään tein comebackin salille jälleen kerran uudistetun ohjelman kera. 

Nyt mulla on kaksi virallista sali/voimapäivää viikossa ja siihen päälle yksi kunnon coretreeni ja pari crossfithenkistä jumppasessiota, joihin voin yhdistää vielä pidempiä aerobisia, jos siltä tuntuu.

Eilen oli  aika pistää kyykynsyventelyt kunnolla vauhtiin! Pistin näköjään jalkaan oikein Elixiamaiset sukat: 

 

 

Penkki-/Kyykkypäivä

Lämmittely crossarilla 5min

Lämmittelyä ja liikkuvuutta erilaisilla liikkeillä 10-15min

Penkkipunnerrus lämmittely + sarjat: 27,5kg 4 x 3 toistoa

Box Squat lämmittely + sarjat 30kg 3 x 6 ja 27,5kg 1 x 6

Pystypunnerrus käsipainoilla 8kg / käsi  3 x 8

Bulgarian Split Squat 7kg / käsi 3 x 8 / jalka

Takaolkapään vipunostot 5kg / käsi 3 x 8

Ylätalja kapealla vastaotteella 33kg 3 x 8

Ylätalja leveällä myötäotteella 36kg 3 x 8

 

Box squatilla lähdetään siis madaltamaan mun kyykkyä ja nytpä nappasin niin matalan penkin, että meinasi aluksi tulla tuska :D Core vaan tiukkana ja rauhallinen keskittyminen, niin hyvä tulee. 

Mä onnistuin lopulta kuluttamaan salilla vähän vajaan 2h, koska tein niin paljon lämmittelysarjoja ja liikkuvuustreenejä ennen oikeita sarjoja. Hyvä niin ja onneksi tänään oli rauhallinen päivä!

Kohta sitten kunnon hikijumppaa, kun pääsen iltapäivällä tekemään kolmatta kertaa mun kiertoharjoitteluleikkicrossfitjumpat läpi! Alkaiskohan ne burpeetkin hiljalleen sujua pupumaisen kevyesti?

 

Share
Ladataan...

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Moikka ja sorit hiljaiselosta! Tästä viikosta tulikin tällainen lässyttelyviikko ja se homma varmistui viimeistään, kun tänne Tampereen residenssiin saapui 1kpl lainakoiria ystäväni Maj:n luota, kun perhe lähti Saariselälle lomailemaan. Teppo sopeutui tähän meidän meininkiin vallan mainiosti ja tähysti ikkunasta vilkasta Itsenäisyydenkatua ja nukkui yönsä mun kainalossa. 

Mä tykkään kaiken kokoisista ja rotuisista ja roduttomista rakeista ihan älyttömästi, mutta omaa sellaista en voi hankkia vielä vuosiin, kun tämä elämä on vähän tällaista. Lainakoirat kuitenkin sopivat enemmän kuin hyvin!

Vaikka tää nassikka on chihuksi todella rohkea ja epächihumainen, en viitsinyt jättää tyyppiä tuntikausiksi yksin kämpille, kun olisin itse lähtenyt treenaamaan. Sen sijaan käytiin vähän pidemmillä lenkeillä ja pidettiin armottomia leikkisessioita.

 

Koiruuksien lisäksi kävin eilen siellä InBody-mittauksessa! Tulokset olivat oikein positiivisia.

Muutaman kuukauden takaisesta mittauksesta sisäelinrasvat olivat tippuneet koholla olevista normaalien rajojen sisään (jes!) ja reilu 4kg palanut muutenkin puhdasta rasvaa. Kaikki lihasmassa, jonka määrä on onneksi siellä taulukon yläpäässä ja jaloissa jopa normaalista yli, on onneksi tallella - success

Ja ennen kuin joku alkaa viisastella, niin kyllä, olisihan sitä rasvaa voinut palaa tässä parissa kuussa enemmänkin, mutta hitto että se jumitti jossain välissä. Nyt tuntuu löytyneen taas aika hyvät kalorimäärät ja makroravinnejakaumat seuraavia kuukausia varten :).

 

Hitaasti ja varmasti jatkuu matkani eteenpäin ja ensi kesänä ollaan varmaan jo aika hyvässä biitsikunnossa. Eikös sellaista pidä aina tavoitella?

Biitsikuntoa tavoittelen salin puolella yhdistelle noita normaalia rauhallisempia voimapäiviä korkeasykkeisiin "crossfit" -treeneihin, eli tiukkatempoiseen kiertoharjoitteluun, jota testailin viime viikolla.

Tehokkaalta tuntuu ja kiva tehdä jotain ihan uudenlaista!

 

Tänään onkin sitten cheat-päivä, jonka olen uudelleennimennyt vapaapäiväksi. Cheattailua on tästä lähtien vain suunnittelemattomat lipsumiset normaalista ruokavaliosta.

Tänään olenkin syönyt onnellisena reilusti mansikkarahkaa, näkkäriä reikäpuolelle voideltuna, intialaista ihan riisin kera ja puoli pussia ahlgrens bilareita, joista loppuja säästelen leffailtaa varten. 

Kaiken tämän lisäksi sää on loistava, eli lähdenkin nyt vähän hengittelemään ulkoilmaa ja suljen koneen loppupäiväksi! Ihanaa viikonloppua ja palaillaan huomenna tai ehkä vasta sunnuntaina ^_^.

p.s. Lenkillä tuli vastaan tällainen:

 

 

 

p.p.s. Hyvää kyykkychattia edellisen postauksen kommenteissa! Sain paljon hyviä vinkkejä ja linkkejä ja niitä, kuten myös rakentavaa kritiikkiä saa jakaa aina. Tietoa ei koskaan ole liikaa, vaikka yleensä sen määrästä meneekin vaan entistä enemmän sekaisin!

Mun kyykkäilyt jatkuu hyvillä mielin ja erilaisia liikkuvuusharjoituksia tehden ja hei, ne mun sarjapainot on 30-40kg, ei 85kg, kuten jotkut tuntuivat ymmärtäneen :) 

Syväkyykkyyn en tässä elämäni vaiheessa tähtää, vaikka tämä jonkun mielestä varmaan tekeekin musta aivan luuserin. Haters gonna hate ja squatters gonna squat, vai miten se meni ;)

Share

Pages