Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Asiat, joita en ajatellut törmätessäni ensimmäistä kertaa octopushiin, eli underwater hockeyhyn, eli uppolätkään:

  1. Missäköhän tuota voisi kokeilla?
  2. Tämä laji on varmasti jo vuosikymmeniä vanha
  3. Näyttääpä hauskalta

Yleensä olen erikoisia lajeja jakaessani kadehtinut ja fiilistellyt niiden upeutta, mutta nyt on myönnettävä, että vesilätkä ei vetoa muhun tippaakaan. Rakastan vettä, mutta tuossa ihmispaljoudessa adrenaliinipöhnissä sukeltaminen ei houkuttele sitten millään muotoa :D

Wikipedia kertoo, että laji on keksitty jo 50-luvulla, kun brittiläisen sukellusseuran perustajat pohtivat miten harrastajat saataisiin pidettyä lajin parissa myös kylminä kuukausina, jolloin avovesisukellus oli mahdotonta. Niin vaan kävi, että ihmiset innostuivat, ja uppolätkästä on tullut laji joka tavoittelee jopa paikkaa Olympialaisissa! 

Tässä vielä hieman faktapohjaisempi video lajista:

Ja hei, jos uppolätkä kuulosti kreisiltä, niin mitäköhän olette mieltä virallisesta vedenalaisesta jääkiekosta....

 

Jep, Octopushia kutsuttiin Suomessa ennen vedenalaiseksi jääkiekoksi, mutta nyt se nimike on varattu tälle vielä järjettömämmälle lajille, jossa lätkää pelataan jään väärällä puolella.. Tässä vedenalaisessa jääkiekossa on järjestetty ainakin yhdet MM-kilpailut vuonna 2007 itävallassa. Suomi voitti.

Mitäköhän tästä taas ajattelisi.. Ehkä vain sitä, että mä olen puhtaasti kateellinen siitä, että ihmisillä on aikaa kehittää ja keksitä tällaisia asioita.

Ensi talven lajikokeilut ovat ainakin tällä haavaa valittu :D

Share
Ladataan...

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Tuote saatu testikäyttöön PR-toimistolta

Vähintäänkin viikottaisen blenderitarpeeni on vajaan parin vuoden ajan täyttänyt Four Sigma Foodsin Gizmo. Naapurit takuuvarmasti herättävää meteliä pitävä laite on melkoinen tehopakkaus, jossa surauttaa kätevästi kakkutaikinan jos toisenkin. Joskus sitä tosin voisi pärjätä vähän pienemmälläkin säädöllä ja väännöllä... Näitä tarpeita täyttämään sain Electroluxilta testikäyttöön uuden Sports Blenderin, jota kehittäessä ei varmasti ole hetkeäkään mietitty valloillaan olevaa fitness-buumia ;)

 

Sports Blenderin myyntivaltti on selvä - palautusjuoma/väripalaproteiini suoraan pullotettuna! Ylimääräistä tiskiä ei kerry, kun teräosan voi huuhdella nopeasti heti käytön jälkeen, ja pullo kannattaa tietysti huuhdella mahdollisimman nopeasti juomisen jälkeen.

Jokainen meistä on varmasti joskus päässyt nauttimaan treenikassin pohjalle unohtuneen shakerin tuoksusta.... Miten mikään tässä maailmassa voi tuoksua niin kamalalta??

Blenderin mukana toimitettava pullo on 600ml kokoinen, eli ihan sopiva palkkarille - ellei sitten ole tottunut juomaan jotain monsterikokoisia sekoituksia. Pullo on BPA-vapaata muovia, eli lisäpisteet myös siitä.

 

Kun sporttiblenderin kanssa alkaa tehdä smoothieta, pitää ainesosia lisäillessä muistaa miten päin pullo lopulta on! Pehmoiset banaanit ja mahdolliset nesteet kannattaa siis säästää viimeiseksi, ja aloittaa ennemmin jäisistä marjoista, jotka käänteisessä järjestyksessä sinkoutuvat armottomien terien joukkoon viimeisinä.

Tähän asti olen saanut kaikki smoothieni sekaisin vaivattomasti, mutta jos jonkinlaista jumiutumista tapahtuu, on nopein korjausliike pullon laitteesta irrottaminen ja muutama rivakka ravistusliike. Tämän jälkeen homma sujuu taas pehmeästi surraten.

Koska laite on suunniteltu murskaamaan myös jäisiä asioita, voi sitä hyvin käyttää myös raakaherkkujen sekoittamiseen pienemmissä erissä. Näin yksin asuvana pienempien annosten tekeminen on välillä hankalaa, kun blenderin kannu vetää 2l, ja alle kahden desin vetoiset määrät tuntuvat haihtuvan savuna ilmaan kun laitteen pyöräyttää päälle..

 

Tämän laitteen mittoihin sopiva palautusjuoma on viime viikkoina ollut:

  • Puolikas banaani
  • 2 kauhallista mansikan makuista proteiinijauhetta
  • vajaa 0,5dl maltoa
  • 0,5dl tyrnimarjoja
  • 0,5dl mustikoita
  • Psylliumia
  • Vettä

Jos mixissä käyttää jäisiä marjoja ja kylmää vettä, sekoitus pysyy viileänä useamman tunnin ajan. Marjapalkkarin voi siis kätevästi pakata mukaan treenikassiin, ja hörppäistä sopivan viileänä suoraan 30min aminohappoikkunassa ;)

 

Pieni sporttiblenderi on näppärä vehje, mutta mieleeni herää lopuksi pari kysymystä..

  1. Voisiko seuraavaan malliin tehdä hieman isomman suuaukon? Ruokaisat (eli jäykät) smoothiet eivät valahda tästä reiästä vielä tarpeeksi vaivattomasti..
  2. Saakohan näitä yksittäisiä pulloja jostain lisää? Manseboylle kun voi iskeä annoskateus, kun meitsi jatkossa surauttaa marjaisat ja jääkylmät palkkarit suorilta käsin mukaan... :B ;D
  3. Olisiko hieman suurempi pullo vaihtoehtona mahdollinen??  

Kaikenkaikkiaan laite jää pienistä parannustoiveistaan huolimatta plussan puolelle, enkä ole enää pariin viikkoon huudattanut isoa blenderiä aamupalaa ja palkkaria taikoessani.

 

Siellä se saa nököttää, hellan vieressä, kaikkien tapahtumien keskiössä.

Electroluxin Sports blenderin tiimoilta olisi lähiaikoina tiedossa myös yksi hauska kilpailu, joten korvat ja silmät auki kaikki te, jotka totesitte laitteen näppäräksi! ^_^

Share
Ladataan...

Ladataan...
Elämäni Kunnossa

Yleisinä vapaapäivinä treenaaminen on mukavaa. Käyn yleensäkin kuntosalilla aikoihin, jolloin muut treenaajat ovat vielä töissä, tai siirtyneet jo rakastavien perheidensä luokse, mutta vapaapäivän treenit aijai.. On jotenkin ylevää raahata itsensä salille päivänä, jolloin kaikki muuta makaavat kotona ;D

Kaiken rehellisyyden nimissä pääsiäisenä tekemäni treeni oli todella ankea ja saamaton. Pari päivää aiemmin tehty kova jalkatreeni oli kuin olikin löytänyt tiensä pakaroihini ja reisiini, eikä kyykkytreenin tekemistä voinut edes ajatella. Päätin sen sijaan keskittyä liikkuvuuteen, ranteen elvyttämiseen ja yläkropan liikkeiden tunnusteluun.

 

Saatuani paikat lämpimäksi tein erilaisia, rannetta jonkin verran rasittavia, liikkeitä kevyillä painoilla - ilman kipua. Testailuistani rohkaistuneena päätin palata myös penkkipunnerruksen pariin, ja nostin tangon kuormaa varovasti, 2,5kg kerrallaan.

Toisin kuin oletin, voimatasot eivät olleet kadonneet minnekään, vaan tuntui siltä että melkein kuukauden penkkaustauon aikana tekniikkani oli parantunut, jokainen nosto tuntui dynaamiselta ja vanha sarjapainoni nousi ylös vaivatta!!

Uskallan ehkä vetää tästä myös sen päätelmän, että selkäpuolen jumitukset ovat saattaneet hieman vaikuttaa myös etupuolen lihasten toimintaan... Jännä juttu.. Kuka nyt olisi sellaista osannut kuvitella...  :D

 

Viimeisen viikon testitreenien pohjalta olen taas kuin ravihevonen lähtöporteilla! Uskallan taas rasittaa rannetta järkeä ja varovaisuutta käyttäen ja tehdä Lian minulle suunnittelemaa tappo-ohjelmaa täydellä intensiteetillä, enkä malta odottaa sen aloittamista ^_^

Share
Ladataan...

Pages