Breakfast

Essi's

Aamupala herättää päivään, ja on itselläni yksi päivän tärkeimmistä aterioista. Tänään jaossa olisi aamupalavinkki! Tai en nyt tiedä voiko tätä kokonaisuutena vinkiksi kutsua, sillä hyvin perusaamiainen kyseessä, mutta jos kaipaa pientä vaihtelua, voi tämä olla oikea juttu juuri sinulle.

Pitkään vierastin aamupalalla puuroa, sillä tuntui, että se ei pitänyt nälkää ei sitten lainkaan. Nyt olen kuitenkin löytänyt muutaman itselleni toimivan vinkin, jotka halusin jakaa myös teillekin.

Aamupuuroni teen pääasiassa veteen. Joinain aamuna saatan lisätä nesteen joukkoon tilkan kaura- tai soijamaitoa tuomaan puuroon täyteläisyyttä. Kun puuro on hiljalleen keittynyt, lisään sekaan pellavansiemenrouhetta sekä chian siemeniä. Chian siemeniä pidän usein yön yli nesteessä, ja lisään nesteseoksen sitten puuroon. Tai välillä olen hieman laiska, ja lisään chian siemenet sellaisenaan. Tuolloin laitan puuroon tilkan enemmän nestettä, jotta siemenet pääsevät turpoamaan. Viimeisimpänä, muttei suinkaan vähäisempänä, lisään lämpimään puuroon lusikallisen kookosöljyä! Ei ehkä ensimmäisenä tulisi mieleen lisätä puuron sekaan öljyä, mutta mielestäni tämä on loistava tapa tuoda puuroon ravitsevuutta sekä saada samalla hyviä rasvoja. Ja makukin paranee samalla, jos kookoksen mausta tykkää.

Näiden vaiheiden jälkeen siirrän puuron lautaselle, ja laitan päälle joko marjoja, hedelmiä tai raejuustoa kunkin aamun mieliteon mukaan. Jos haluan puurosta hieman suolaisempaa, lisään ripauksen suolaa jo keitinvaiheessa. Tänään mieleni teki mustikoita, joten niitä siis. Puuron lisäksi tähän aikaan vuodesta huomaan mussuttavani vesimelonia kaksin käsin. Tähän aikaan vuodesta tuntuu olevan vesimelonien sesonkiaikaa. Niin raikasta ja virkistävää!

Nautinnollista aamua <3

/

Breakfast is the most important meal of the day. That's what people always say, and I honestly think so too. Breakfast wakens up my body, gives me energy and makes sure I will be in a good mood at least the whole afternoon before lunch. Today I will share a breakfast tip I've been using for a while now myself.

For a long time I thought porridge is not good for me as a breakfast because I always felt I was hungry after an hour while eating porridge on the mornings. But now I've found couple of great tips you can make porridge more filling and tasty. 

I always make my porridge to water. Sometimes I might add some soya milk if I want the porridge to become more filling. After I've cooked the porridge I add some flaxseed and chia seeds. Those give your breakfast more protein, fibers and good fats. And then, the last but not the least, I add a tablespoon of coconut oil! Maybe not the first thing that comes to your mind while thinking what to mix with porridge, but this way you can easily make the porridge more rich. And plus the porridge tastes so much better this way, in my opinion at least!

For toppings I use either fruits or berries, depends on my mood. And sometimes I love to add some gottage cheese if I want my breakfast to be more salty instead of sweet.

All in all porridge is great for breakfast because you can variate it with how ever you want to. No matter if you feel like eating something sweet or salty, porridge is a great base for everything.

Hope you found these tips helpful. Have a tasty morning <3

x E

Share

Kommentit

byrachel
BY RACHEL

Siis mä oon puurotyttö henkeen ja vereen! Kokeile keittää kokonaan mantelimaitoon ja lisää keitinvaiheessa tarpeeksi suolaa - on niin herkullista että menee ainaki mulla monta kulhollista ihan ilman lisukkeitakin :D Mutta täytyy kokeilla tuota kookosöljyä, kiitos vinkistä:)

Essi's
Essi's

No täähän täytyy laittaa testiin! 

Kommentoi