Bodypump 82

Ladataan...

Toinen testikierros uusinta pumppia, ja pakko kyllä sanoa että nyt on pitkästä aikaa sellanen setti missä mikään biisi/sarja ei vituta ihan älyttömästi. Aina siellä on ollut joku sellanen kohta, mikä ottaa päähän ja mikä ei vaan suju. Tai sitten se musa on yltiömäisen paskaa. Tällä kertaa kyllä kaikki vaan toimii. Ja sain tehtyä isoimmilla painoilla ikinä, which is nice! Paitsi kyykyt. Mä oon jumittunut nyt siinä siihen kympin kiekkoihin, kun en saakeli meinaa jaksaa painavampaa tankoa a) nostaa hartioille ja b) pitää hartioilla ilman että se alkaa sattua niskassa. Oonko ainoa joka kärsii näin typerästä ongelmasta?

Nyt tarvis ehkä alkaa tankata kahvia verenkiertoon, ja koittaa tehdä tälle tukan reuhkalle jotain. Mulla on illalla treffit parhausihmisen kanssa, pitää ettiä kaapista jotain parempaa Seppälää päälle :D

Giant hands, parempi ote kahvikupista. Ehkä pari jaksoa Pokka pitää -sarjaa Areenalta kuitenkin ensin. Hyvvää lauantaita vaan kaikille muillekin.

PS. Antakaa vinkkejä tohon pumpongelmaan, jos sellasia on.

PPS. Antakaa mulle blogimainoskäyntikertoja parturiin.

PPS. Tai lähettäkää testiin antipörhöisyystuotteita, testaan mieluusti.

 

Share
Ladataan...

Kommentit

tiiti
ite puin

Koska olen erityisesti juuri bodypumpin suurasiantuntija, sanoisin a)treenaa yläkroppaan lisää voimaa ja b)laske tanko alemmas hartioille, se on väärässä kohtaa, jos sattuu niskaan.

pps. ja mää leikkaan avantgardistisia pottakampauksia ja irokeesejä ilmaiseksi :D

Vierailija (Ei varmistettu)

Mulla oli kans tota tangonnosto-ongelmaa jossain vaiheessa, mutta kävin juutuubissa katsomassa painonnostajien rinnallevetotekniikkaa ja johan selvis! Se tanko pitää a) riuhtaista vauhdilla leuan alle b) käyttää jalkoja eli kyykätä samalla. Sit vähän päätä kenoon ja nopea sujautus niskan taakse.

Hartiaongelmaan en osaa sanoa mitään, koska sitä ei mulla ole onneksi ollut.

sanumaria

Ah, heti löytyy ratkaisuja <3  Mulla jotenkin puutuu hartiat/niska sen tangon kanssa ja rullailen sitä vähän koko ajan sitten enemmän niskan suuntaan tai alemmas sieltä selän suuntaan. Ja siis, käsireeniä vaan lisää. Mahtavaa kun on tavoitteita :D "Miksi sä treenaat" "että saan nostettua pumpin kyykkypainotangon"..

Tiiti, sopisko mulle avantgardistinen pottakampaus?

tiiti
ite puin

Se voi olla, että se tanko on kuitenkin selässä sen verta kevyt, että sillä jaksaa ensin tehdä vaikka se olisi väärässäkin kohdassa (ja sitten on jo kerennyt rasittaa niskaa/hartioita, kun alkaa tuntua), kun taas salillahan huomaa aika nopeasti, jos se on väärässä paikassa, kun painoa on sen verta enemmän.

Totta kai sopisi, kenelle muka (sukupuolesta, iästä tai sosioekonomisesta luokasta riippumatta) ei sovi?

pottatukka.jpg

sanumaria

:D Noi poskille tulevat kiehkurat on kyllä parhasta :D Koska leikataan?

Rva K-M (Ei varmistettu)

Hitto, se kerta kun olisin päässy pätemään jollakin joka etäisesti liittyy BodyPumppiin (K-M !&lt;3 bodypump) niin tiiti ehti tekeen sen ensiks :(

Varmuuden vuoks kuitenkin päden: laske se tanko alemmas yläselän päälle.

sanumaria

Joo, mutta se sattuu siinäkin :D Oon prinsessa.

Sama ongelma (Ei varmistettu)

Mulla ei meinaa rohkeus riittää, että nostaisin seuraavan kehitystason puntit pään yli.. oon salaa haaveillut jonkinlaisesta telineestä, jota saisi käyttää apuna. Ja varsinkin setin jälkeen, kun kädetkin on vähän puuduksissa, takakautta eteen pään yli kauhistuttaa ihan kunnolla..

Oon "ratkaissut" ongelman niin, että teen syvempää, teknisesti tarkempaa ja rankempaa kyykkyä niillä painoilla, joita jaksan käsitellä. Oletan olevani ikuisesti tuomittu 25 kiloon.. ;)

sanumaria

Joo se niskan takaa nostaminen sarjan lopussa on se pahin. Ehkä pitäs kysyy jotain poikaa sieltä että "voitko nostaa nää painot pois mun niskasta :D

Mulla on tasan sama ongelma! Tanko menee kyllä suht helposti niskan taakse, mutta jossain välissä alkaa hartiat puutua ja sattua. Sen vielä kestää, kun vähän siirtää painojen paikkaa, mutta sitten pitäisi nostaa tanko pois niskan takaa - ei onnistu enää isommilla painoilla. Kerran kävi salin puolella tosi nolosti, kun tein kyykkyjä enkä sitten saanutkaan tankoa enää pois - en ihan oikeasti saanut sitä nousemaan vaikka kuinka yritin. Tein sitten pari sarjaa lisää, kunnes jalat ei enää pystyneet ja sitten vaan sisulla se sieltä ylös - en voinut muka pyytää apua, vaikka ihmisiä oli ympärillä :D

SuviH (Ei varmistettu)

Hep! Tuo pumpin kyykkybiisi + painot ongelma on varsin yleinen, etenkin naisille. Olen nähnyt tilanteita, joissa vieruskaveria ihan oikeasti pyydetään nostamaan niitä painoja :D Mut joo, ei ehkä mennä sillä. Tuo painonnosto tyyppinen lähestymistapa on musta hyvä, toimii myös alas ottaessa... Voin demota tarvittaessa :-) (Itsellänihän siis ihan nolon pienet painot, mutta näitä tyylejä nyt on muuten vaan tullut nähtyä).

Yksi usein suositeltu vaihtoehto on tehdä kyykky vähän pienemmillä painoilla ja ladata askelkyykkyyn sitten niin paljon kun pystyy. Jos ei ole polviongelmia, niin askelkyykkyyn kannattaa muutenkin panostaa, keskivartalo tykkää ;-)

Ja mitä tulee siihen, että tanko painaa, niin kääräseppä sen tangon ympärille pikkupyyhe. Tiivisti rullalle vaan, niin ei paina läheskään niin paljoo :-)

sanumaria

Mä oon koittanu tota pyyhettä, mutta mun pyyhkeenkäärintätaktiikassa on joku erhe kun yleensä se pyyhe putoo ku saan tangon harteille :D Sun pitää Suvi näyttää mulle miten nää tehään niin saan nostettua kyykkypainot kolmeenkymppiin ja yli :D

Vierailija (Ei varmistettu)

Sama ongelma Pumpin kyykyissä. Painojen lisäämistä varoo aina sen takia, että pelkää painojen pois saamista niskasta. Itselläni on nyt jumittanut 45kg:ssä kyykkypainot. Nykyinen ohjelma saattaisi sallia noston 50 kg:n. Enempää ei taida meidän tankoihin sopia.

Itse olen useasti käynyt nostamassa naisten tankoja kyykyn jälkee pois selästä. ( itse olen mies )Rohkeasti vain kysymään, jos arveluttaa. Kyllä joku vieruskaveri tulee varmasti auttamaan. Kuitenkin yleinen ongelma, johon moni on törmännyt.

Toinen ongelma kyykyissä on minulla alaselän väsyminen. Syy on kohdentunut pakaroiden ja takareisien liialliseen kireyteen.

Nykyinen ohjelma on mielestäni kyllä kokonaisuutena hyvä. Kerrankin punnerruksia tarpeeksi.

Itse huomasin muuten, että tuo tangon aiheuttama epämukavuus yläselässä katosi, kun kävin hieronnassa. Oli juuri tangon kohdalta muista syistä jumissa selkä, joten kun jumit saatiin avattua, ei tankokaan enää tuntunut miltään - suosittelen siis yläselkähierontaa! :)

Kommentoi

Ladataan...