Urban training 2

Etkaisäänymuavarte

Muistaakseni kirjoitin joskus jutun Urban Training. Siksi tämä on numero kaksi. Mutta koska olen niin laiska etten jaksa tarkistaa asiaa, niin voitte kuvitella että kirjoitin jo ensimmäisen osan. Niin.

Urbaanitreenari aloittaa harjoitukset aamulla liukastelemalla korkoisissa tyttökengissä bussista ulos. Siihen bussin ovelle kun kerääntyy metrinen jäävalli, johon aina pelkään kaatuvansa.

Seuraavaksi jatketaan kulkemista ja tasapainoharjoittelun perusteita liukkaan katukivetyksen päällä olevalla irtonaisella lumialustalla. Tämä jos mikä on coretreeniä. Jatkuva pito, töpöttävä kävely ja mummovauhti vain kertovat, että treeni on tiukkaa.

Seuraava treeniosio onkin valintatilanne. Kierrätkö lumivuoret (ja teet samalla aamucardion) vai kiipeätkö reteästi yli?

Nämä talviset harjoitukset ovat siitä kivoja, että ulkoilman lisäksi myös sisätiloissa voi tehdä tuttuja asioita ihan uudella tavalla. Esimerkiksi kävely. Paljon jännempää kun kenkien pohjiin jää kiinni lunta ja jäätä. Nopeat käännökset saattavat aiheuttaa kaatumisen, joten tasapainon kehittämisestä tämäkin menee.

Lisäharjoituksia voi tähän aikaan vuodesta suorittaa kaupassa. Hengitysharjoituksia kun yrität syöksyä hajuvesiosaston läpi, taisteluharjoituksia kun luovit tuulikaapissa pönöttävien mummojen läpi kassajonomummoihin, väistöharjoituksia kun niiden lastenvaunujen kanssa on pakko tulla kauppaan silloin kun juuri sinäkin olet siellä ja kaupan päälle vielä meditointiharjoittelua, kun jonotat. Jonottamiselta ei voi välttyä, jonotat sitten kassalle tai sovituskoppiin, jonotat silti. Ota ilo irti ja meditoi! 

Tai vedä treenivaatteet päälle ja lähde treeneihin, on muuten rauhallista ollut salillakin tällä viikolla.

Ja jäälläkin oli tilaa, juuri sopivasti! 

Koko jutun pointtihan oli siinä että "katsokaa, en vaan hiihdä töppösissä IHAN joka päivä" ja "katsokaa, eikö oo hauskat luistimistrikoot!". Hyvempää joulunodotusta vaan kaikille, nähdään lumivuoren huipulla!

Share

Kommentoi