Juomaharjoitus eli Terässian viimeistelytreenit

Fitness Führer

Koska en kuulu niiden onnekkaiden (???) joukkoon, jotka kiersivät opiskeluaikoina kaikenmaailman kaljaralleissa, ajattelin että olisi hyvä testata miten se litran oluen ryystö nopeasti sujuu. Tämä tehtävähän on viimeisenä rastina lauantain Terässiassa.

Näin arkipäivänä ja lapset vastuullani ostin alkoholitonta olutta. Kylmensin sen pakkasessa, mikä oli tyhmää, tuli melkoisen kylmäksi nimittäin.

Kyseessä on kisasuoritukseen valmistautuminen, niin otin tietysti aikaa.

Minulla on vaikeuksia saada noita rinkuloita ylös, joten avasin tölkit valmiiksi veitsellä. Luulen, että Terässiassa on valmiiksi avattu tölkki, muuten turhaantuu hyvää aikaa siinä.

Ei kun hörppimään. Aluksi meinasin, että mitäs tässä ritari ässä, sen kun kulauttelen menemään.

No ei se nyt ihan niin mennyt. Alkoholiton olut on varmaan aika helppoa juotavaa, mutta melkoinen karvaus sieltä silti hiipi.

Jatkoin kuitenkin urhoollisesti ensimmäisen tölkin loppuun.

Tölkkiä vaihdettaessa oli mennyt aikaa 1:15. Ilmeisesti se on tolkuttoman paljon, jos on puoliammattimainen oluenhöräisijä.

Toisen tölkin kanssa alkoi olla jo vaikeaa.

Aina taukoa pitäessä joutui maistamaan kunnolla sen maun.

Valitin antaumuksella, mikä johti siihen, että turvallisuusvalvoja/ valokuvaaja vei oluen kun sitä oli vielä pari desiä jäljellä. Aikaa oli kulunut 2:35.

Olo oli huono. Kammotti ajatellakin, että olisin tehnyt saman alkoholia sisältävällä oluella.

Kuvotus kesti pitkään ja röyhtäily vielä pidempään.

Lisäksi tiedän, mistä se "kaljamaha"-termi oikein tulee.

***

I'm preparing for Terässika triathlon. The last task is to drink one litre of beer as fast as possible. I can say it won't be easy!

Share

Kommentit

Vierailija (Ei varmistettu)

Lämpötila on vähän kaksipiippuinen juttu jos meinaa nopeasti juoda. Hiilihappo lähtee vähän nopeammin pois jos olut ei ole ihan kylmää, joten ei tule aivan niin valtaisaa röyhtäytystä, lisäksi hiukan lämmintä nestettä on miellyttävämpi juoda. Kylmänä taas ei se oluen perusmaku tule niin esille, jos ei siitä tykkää. Tietysti kisaolosuhteita ei voi ennakoida, joten kannattaa varautua kaikkeen!

FFFifi
Fitness Führer

Ei tässä nyt enää ehdi varautua :D Enkä pysty toistamaan tuota, sen verran pahaa teki!

Toivon mukaan siellä on mahdollisimman helponlämpöistä olutta, mitä se sitten tarkoittaakaan :P

Suvi K.
Sisunainen

Kaljaralleista puheen ollen, mä en uskalla edes yrittää 8-appron seuraavaa eli tokaa vaikeusastetta, koska siinä pitää juoda 9. :x Mutta joo tsemppiä kisoihin!

Suvi K.
Sisunainen

Ps. Juokset vaan kovempaa niin jää enemmän aikaa juomiseen. ;)

FFFifi
Fitness Führer

Vielä kun pystyisi juoksemaan kovaa :D Mä jotekin ajattelin, että juominen olisi se helpoin osuus....

FFFifi
Fitness Führer

Siis mitä? 9 pulloa/tölkkiä? Litraa?

Olis kuule hengenlähtö lähellä :D

Suvi K.
Sisunainen

Leimaa korttiin eli alkoholiannoksia tai yhden saaa vaihtaa karaokeen ja yhden ruokaan (tää siis suoritetaan rastiratana eri baareissa). Mutta joo olen samaa mieltä. Jotkut on kuitenkin selvinny hengissä kertomaan vaikeimmasta tasostakin (naisille muistaakseni 14 leimaa).

FFFifi
Fitness Führer

14 alkoholiannosta??????? No, olen minäkin joskus ollut nuori loppasuu...

Suvi K.
Sisunainen

Leimaa korttiin eli alkoholiannoksia tai yhden saaa vaihtaa karaokeen ja yhden ruokaan (tää siis suoritetaan rastiratana eri baareissa). Mutta joo olen samaa mieltä. Jotkut on kuitenkin selvinny hengissä kertomaan vaikeimmasta tasostakin (naisille muistaakseni 14 leimaa).

Kommentoi