The Good Food

The Good Morning

Viime aikoina on tullut syötyä paljon ulkona. Parhaimmillaan ravintoloissa ja kahviloissa on tullut itseasiassa nautittua kaikki päivän ateriat, heh.

Minkäs teet. Se on helppoa, rentouttavaa ja nautinnollista. Elämyksellistä. Koukuttavaa ellen sanoisi. Sitten kun laitan ruokaa himassa vain itselleni, ateria valmistuu yleensä ilman suurempaa kikkailua eli kaikki hyvänmakuinen vain samalle lautaselle.

Tänään treenin jälkeisellä lautasella oli jotain poikkeuksellisen herkkua: lohkoperunoita, uuniporkkanoita, salaattia, avocadoa, paistettu muna (raa'aksi jätetty keltuainen, jotta se sotketuu herkulliseksi kastikkeeksi), sekä tonnikalatahnaa, joka syntyy sekoittamalla tölkillinen tonnikalaa muutamaan ruokalusikalliseen turkkilaista jugurttia ja pilkkomalla sekaan yksi tuore tomaatti sekä pari aurinkokuivattua tomaattia. Jos ihmettelitte, kuinka pystyin treeninälissäni odottamaan juuresten kypsymisen uunissa, niin en pystynytkään. Siksi paistoin juurekset etukäteen. Ei ole mitään vaarallisempaa kuin nälkäinen nainen ja uuni.

Suihkepullossa oleva oliiviöljy on muuten yhtä kätevä keksintö kuin pumppupullossa oleva vartalovoide. Uunijuuresten valmistaminen ei juuri helpommaksi muutu tällä putilolla. Sillä saa myös öljyttyä paistinpannun kevyesti ja tasaisesti. Tai oliiviöljyä voi suihkia suoraan ruuan/salaatin päälle. As you please.

Kotiruokaa siis vaihteeksi. Olen nostanut kesän rentoilun jälkeen nyt treenitehoja ja sen huomaa ruokahalussakin. Itseasiassa tämän kuun Demi-lehdessä on juttu bloggaajien hyvinvointivinkeistä, ja siellä julistan kovaan ääneen että kova treeni vaatii asianmukaiset mätöt. Käykää tsekkaamassa, jos jostain Demin käsiinne saatte! Itse en ole vielä saanut, mutta odotan, että vetovoiman laki tuo sen eteeni lähipäivinä.

Siihen asti ja sen jälkeen, varokaamme sudennälkää!

Share

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.