Mitä nappaan juuri ennen treeniä?

The Good Morning

Maailman kliseisin treenausaiheinen otsikko, mutta kyllä se vain kummasti tuntuu ihmisiä kiinnostavan, millä muut lataavat itsensä treenikuntoon. Tapoja on monia, eikä sama toimi kaikille. Siksi kannattaa kokeilla erilaisia tankkausmetodeja ja tarkastella energiatasoja treenin aikana.

Itselläni on tapana syödä kunnolla pari tuntia ennen treeniä, sekä napata vielä jotain pientä juuri ennen kuin lähden. Se on sellainen viimeinen tsemppienergia, joka sisältää usein kofeiinia. Esimerkiksi kuppi kahvia tai vihreää teetä.

Joskus vedän jotain nopeaa hiilihydraattia, kuten kuivattuja marjoja ja hedelmiä, mutta oikeastaan vielä pidempikestoisempaa ja päräyttävämpää energiaa saa rasvoista. Kun hitaiden hiilareiden tankkauksen on tehnyt jo aiemmin ja verensokeri ehtinyt tasaantua, rasva takaa sen ettei energia lopu kesken treenin.

Viime aikoina olen fiilistellyt raakasuklaata ennen treeniä. Tässä levyssä extrana on reilusti macaa, spirulinaa, lucumaa, gojimarjoja, hampunsiemeniä ja kaakaonibsejä. Todella buustaavaa kamaa!

Muuten, tuo Pentikin pieni puutarjotin on ihan täydellinen suklaalevyjen tekemiseen! Ja levy on paljon nopeampi tehdä kuin konvehdit, jotka tosin ovat hieman juhlavamman näköisiä tarjottavia. Onneksi tässä kyseessä on pre-workout suklaa, joka vedetään suoraan jääkaapista suuhun trikoot jalassa. Raffille ulkonäölle voi siis antaa anteeksi.

Muita toimivia rasvanlähteitä ennen treeniä voisi vaikkapa olla kahvi parilla teelusikallisella kookosöljyä, pala kaakaomassaa, maapähkinävoita banaanin kanssa, lusikallinen kookossosetta tai vaikka ihan perus pähkinät ja siemenet.

Joidenkin tutkimusten mukaan proteiini olisi omiaan juuri ennen treeniä. Siispä haluaisin kysyä, millä te herkuttelette, vai pystyykö ennen treeniä enää syömään mitään ilman että se nousee ylös?

Share

Kommentit

Tarina (Ei varmistettu)

Voi miten hyvältä näyttää, tekee nyt niin mieli!

hehei (Ei varmistettu)

Käsitin että oot tehny raakasuklaata käytten vaan kaakaomassaa, ei voita ja jauhoja niinku yleensä. Millanen koostumus tuli ja oliko maku hyvä eli ajoiko saman asian? Pihiys iskee niin kaakaomassa houkuttelisi:)

Sanni (Ei varmistettu)

Hyvältä näyttää! Minulla on kotona sellainen raakasuklaanvalmistuspaketti ja haluaisin tietää, pystyykö raakasuklaata pakastamaan. Onko sinulla kokemusta asiasta? Kiitos!

Saana (Ei varmistettu) http://www.saanam.wordpress.com

Välipalat ennen treeniä on vaihtuneet jonkun verran. Joskus söin aina pelkän banaanin (nykyään tuntuu etten enää pärjää pelkällä banskulla, ellen sitten oo syöny tuhtia lounasta), sitten oli vuorossa rahkat+myslit ja nyt taas nakerran pari näkkäriä, päällä usein kananmunaa ja avokadoa, lisäksi muutama pähkinä ja kuivattu hedelmä ja kuppi kahvia. Jaksan vetää treenit tosi hyvin läpi tuolla kombolla eikä heti treenin päätteeksi tuu vedettyä ämpäritolkulla ruokaa:)

Johanna (Ei varmistettu) http://www.fittomorrow.blogspot.fi

Oon miettiny, että kun yleensä puhut postauksissasi vaan salilla olemisesta, niin käytkö lenkeilläkin? Ja jos käyt niin minkälaisilla lenkeillä yleensä? :) Ps. Rakastan sun blogia! Ruokapostaukset saa aina kuolan valumaan ::D

Kommentoi