Ladataan...
The Good Morning

Hoi helsinkiläiset ja lähiseutujen treenaajat! Mikäli kesä on tehnyt teillekin sellaiset tepposet, ettei kuntosalille meno pahemmin houkuttele, suosittelen lämpimästi mieskolmikko Liftedin ulkona pidettäviä energisiä kesätreenejä! Treenejä pidetään Töölönlahdella pitkin kesää ja uusista treeneistä ilmoitetaan aina Liftedin Facebook-sivuilla.

Treeneissä ei hypitä X-hyppyjä tai tehdä vatsarutistuksia verenmaku suussa, vaan kyseessä on hieman omalaatuinen kehonpainotreeni, jossa käytetään paljon hyväksi luonnollista liikkumista. Siis kaikkea sitä, mitä teimme ennen kuin meistä tuli sivistyneitä homo sapienseja, jotka istuvat päivät töissä ja menevät sen jälkeen salille nostelemaan painavia asioita. Jos diggaat eläimellisestä menosta, oman kehon monipuolisesta käyttämisestä ja rennosta mutta tehokkaasta treenaamisesta, treenit voivat olla sinulle elämyksellinen kokemus.

Liftedin kesätreeneissä löytyy kovallekin salitreenaajalle uutta haastetta, sillä lisko- ja sammakkokävelyt kaivavat taatusti uusia lihaksia esille. Kehon liikkuvuus paranee, voimaa tulee lisää ja rasva palaa. Kaikki siis sivutuotteena, sillä ennen kaikkea treeneissä on hauskaa! Nappaa kamu kainaloon, kymppi taskuun, ja tule kokeilemaan itse!

Omasta mielestäni treeneissä kivointa on käsillä- ja päälläseisonnat ja muut temput, sekä se, kun huomaa oman kehityksensä. Kehitys on nopeasti havaittavissa, sillä liikkeet ovat kehollemme alunperin niin luontaisia. Alkukankeutta voi toki olla havaittavissa, sillä harva nykyään arjessaan tarvitsee muita etenemiskeinoja kuin kävelyä tai juoksua ;) Käy tsekkaamassa lisää Liftedin FB-sivuilta!

Share

Ladataan...
The Good Morning

Vielä opiskeluvuosien jälkeenkin saattaa tulla aikoja, jolloin villilohen ja luomu naudan sisäfileen sijaan täytyy syystä tai toisesta nautiskella purkkisapuskaa. Olipa kyse sitten säästämisestä, tai yksinkertaisesti siitä, että kotonta ei sillä hetkellä löydy mitään tuoretta, purkkiruoka on mielestäni ihan jees safkavaihtoehto! Itse säilön purkkiruokia sekä pakasteita keittiööni hätävaraksi ja niitä on kaapeissa aina.

Vaikka suolainen tonnikala maistuukin nälkäisenä suoraan purkista syötynä joskus lähes taivaalliselta, voi siitä ja sen kaukaisesta purkkisukulaisesta, kikherneistä, vääntää jotain hieman gourmeenpaa, nimittäin pihvejä tai kalapullia!

Tonnikala-kikherne-pihvit

puolikas GoGreen-purkki kikherneitä (valutettu paino n. 90g)
1 tölkki tonnikalaa (valutettu paino n. 150g)
1 pienen pieni sipuli
3 rkl oliiviöljyä
3 rkl vettä
1 tl psylliumkuitua (voi skipata, lue hieman alempaa kuinka)
pari rkl siemeniä (ei välttämätön)
mustapippuria
oreganoa
chiliä
valkosipulijauhetta

Valuta ja huuhtele kikherneet. Muussaa/sauvasekoita ne melkein tasaiseksi muussiksi. Itse muussailin herneet lyttyyn haarukan kanssa, sillä kämppikseni nukkui ja niin aamutuimaan kukko ei ollut vielä edes laulanut. Kuitenkin mitä tasaisempi muussi/tahna, sen paremmin pihvit pysyvät kasassa.

Valuta tonnikalasta öljy pois (mikäli se on auringonkukkaöljyä tai muuta vastaavaa) ja lisää tonnikala kikherneiden joukkoon. Kuori ja pilko sipuli pieneksi silpuksi ja lisää se, sekä loput aineet pihvitaikinaan ja sekoita hyvin. Tarkista maku! Tölkkisäilykkeissä on sen verran hyvin suolaa, ettei sitä mielestäni tarvitse erikseen taikinaan lisätä. Voit maustaa pihvit myös lempimausteillasi tai lisätä joukkoon tuoreita yrttejä.

By the way, jos epäilet paistotaitojasi (pihvit hajoavat todella helposti), korvaa psylliumkuitu ja vesi kananmunalla, joka sitoo taikinaa. En ole tätä itse kokeillut, mutta järjen ja kokemuksen äänellä se onnistunee.

Pyöritä taikinasta kalapalloja, tai litistä ne pihveiksi ja paista oliiviöljyssä/luomuvoissa pannulla. Nam nam nam, mikä tirinä! Kyseiset raaka-aineethan ovat sipulia lukuunottamatta jo täysin kypsiä, eli paistamisen idea on vain saada rapsakka ja ruokaisa kuori ja tuotokset pysymään kasassa. Paistele fiiliksen mukaan, kunnes näyttää tarpeeksi herkulta. Mikäli paistat yli, lopputulos saattaa olla kuivahko.

Koska tonnikala-kikherne-pihveissä on hyvin proteiinia sekä rasvoja ja kevyesti myös hiilihydraatteja, tarjoiluehdotukseni niiden kaveriksi on jotain kevyttä ja tuoretta! Freesi salaatinlehti, tomaatti, paprika, tai mikä vaan rouskuva tasapainottaa hieman tölkkiruuan "tunkkaisuutta".

Taioit juuri ruuan kahdesta tölkistä, onneksi olkoon! Hyvää ruokahalua. ;)

Share

Pages