Treenimotivaatio

Hey girl

Vuoden alussa kuntosalit, uimahallit ja muut liikunnan harrastuspaikat natisevat saumoissaan. Uusia lupauksia uudesta minästä on taas tehty urakalla. Ja se on musta ihan superhienoa.

Henkilökohtaisesti en ole vuosiin tehnyt varsinaisia uuden vuoden lupauksia. Haluan kehittää elämääni jatkuvasti parempaan suuntaan.

Joskus sitä onnistuu pitkään ja kaikki tavoitteet tulee saavutettua helpostikin...joskus taas hommat lähtevät ihan lapasesta. Viikonlopun treenitauko lipsahtaa viikoiksi, tai parit herkuttelut viikkojen mässäilyksi.

Niinhän monelle uuden vuoden lupauksellekin käy...sen pitäminen unohtuu tai muuttuu niin kamalan vaikeaksi. Motivaatio lopahtaa. 

Millä sitä motivaatiota saisi sitten ylläpidettyä? Miten saavuttaisi tavoitteensa? Sokerilakon kestämään ympäri vuoden, tupakanpolton lopetettua, treenattua säännöllisesti?

Itselläni auttavat nämä keinot:

- visualisoi tavoitteet ja mieti miltä tuntuu kun ne saavuttaa. Palaa tähän aina kun tekee mieli lipsua.

- ota joku konkreettinen tavoite. Itselläni on maaliskuussa InBody-mittaus jossa tsekataan onko lihasmassa lisääntynyt, syksyyn sain joululahjaksi osallistumisen Midnight Runiin.

- palaa ruotuun. Vaikka kuinka lipsuisit, jatka treenaamista ja tavoittele haluamiasi asioita. Olet jälleen lähempänä maalia.

- muista ottaa iisisti. Joskus tulee onnistumsia, joskus epäonnistumisia. Tärkeintä on se mitä tekee pitkässä juoksussa.

- usko itseesi sokeasti. Sinä olet juuri se tyyppi joka pystyy mihin tahansa!

 

Kommentoi

You must have Javascript enabled to use this form.