Painovoima, vanha viholliseni eli fitness bucket list

ite puin

Yleensä vihaan kaikkia bucket list -postauksia, koska ei mua rehellisesti sanottuna kauheasti hotsita hypätä kalliolta (tukka menee sekaisin) tai matkustaa junalla Kiinaan (kuvittelisin, että jaksaisin istua paikoillani n. ekan tunnin ja sen jälkeen kysyn vartin välein:"joko ollaan perillä?"). Tykkään syödä karkkia ja nukkua päiväunia, eikä niiden muistamiseen tarvitse listaa. Living the dream, katsokaas.

Pumpuissa oli kuitenkin ärsyttävän tervehenkinen Fitness Bucket List -postaus. Aluksi mietin, että pfft, eihän mulla mitään tämmöisiä ole. Mutta jos otan ihan piiiikkaisen semmoista  epärealis tervettä uskoa itseen, niin kyllä minäkin muutaman keksin:

  • Yhden käden leuka. Aloin treenata leuanvetoja, koska Sarah Connor näytti niin siistiltä Terminator2:ssa (ei nyt takerruta siihen, että hän oli huumattuna pakkohoidossa tai jotain). Yhden käden leuka olisi siis kaksikertaa Sarah Connor action-leffa -siisteysasteikolla ilmaistuna.
  • Leuanveto oman painon kokoisella lisäpainolla. Onhan se lisäpainovyö nyt niin ruma, että jos sitä kerran käyttää, voisi sitten ainakin laittaa riittävästi painoja. Enkä ala ahneeksi, olisin ihan tyytyväinen vain yhteen pieneen ja säälittävään leuanvetoon tällä setillä, sitä paitsi.

No niin, nyt vain irrotat sen toisen käden ja jatkat samaan malliin. Ai et vai? Nössö.

  • Kyykätä ja mavettaa 2x oma paino. En ymmärrä ihmisiä, joiden mielestä salitreeni on tylsää. Oma painon verran kiekkoja selässä herättää minussa ennemminkin kuolemnapelkoa. Kaksi kertaa oma paino sitten mielestäni kertoo siitä, että ansaitsisin jonkun palkinnon. Ehkä viirin.
  • Nostaa penkistä 1.5x oma paino. Saattaa edellyttää amputaatiota, mutta mitäpä sitä ei tavoitteidensa saavuttamiseksi tekisi. Paitsi treenaisi, siis.
  • Pystyä tekemään dragon flagejä. Ai miten niin tavoitteiden pitäisi perustua tosielämän reaaliteetteihin, eikä siihen, että leffatähdet näyttävät viileiltä niitä tehdessään? Itse olet. Tällä hetkellä mun tekemänä tuo näyttää kyllä jollain tavalla lipulta, sellaiselta, joka liehuu tuulessa joka suuntaan. Ja hikiseltä.

  • Sivuspagaatti. Mielellään niin, että siihen taipuisi missä ja milloin vain, ja aina, jos kadulla/töissä/verovirastossa tapahtuisi jotain hämmentävää, voisi vastareagoida siihen tekemällä spontaanin sivuspagaatin.
  • Osata hämmästytä-ohikulkijoita-tyylin kehonpaino/voimisteluliikkeitä, niinkuin planche ja front lever. Noille on varmaan sanat suomeksikin, onneksi mun bucket listiin ei kuulu niiden opettelu.

Sinänsä "hupaisaa", että näin ihmisenä joka tekee huomattavasti enemmän aerobista jumppakirmailua kuin salitreeniä, yksikään mun tavoitteista ei osu sinnepäinkään. Joku ajattelevaisempi ihminen ehkä miettisi harrasteidensa priorisointia, mutta enhän minä kerkeä, pitää mennää jumppaan.

bruce

Share

Kommentit

Laiska paska (Ei varmistettu) http://www.eiookotisivua.com/sohva

Mä en ymmärtäny sanaakaan O_o

tiiti
ite puin

Ei se siitä O_o

Seregi
Sekaisin Seregistä

Nostaa penkistä 1.5x oma paino

 

Silloin joskus ko treenasin itse paljon, niin mulle oli jo kova juttu saada 30kg penkistä. Et toi kuulostaa aika kovalta haasteelta.

EvaK (Ei varmistettu)

Ei jeesus:D, olet kyllä ihan paras!

Vierailija (Ei varmistettu)

Vastareagointi spontaanilla sivuspagaatilla... :D Mää en kestä

Vierailija (Ei varmistettu)

Hahah, mun back squat tavoite o rikkoa vaatimattomasti 100 kiloa (enne joulua!), siina on vaan jotain niin maagista tuossa satasessa. Jos oisin yhta suuruudenhullu ko sina, niin sitten varmaan ois se kaksi kertaa omapaino! Ja kaheksan repsia pulluppia omapainolisapainolla tietty kans! :D

Mintun oma sivu

Hah! Mun motivaattoi 20 pull ups challengeen oli nimenomaan Sarah Connor Teminator 2:ssa! Mut tosiaan mä nössöilin tavoitteen kanssa Pumpuin tapaan. Oonkin vähän tylsä.

Mut Sarah ei oo. <3

tiiti
ite puin

Nämähän olisi tosiaan kaikki kovia suorituksia tämmöiselle normiharrastajalle, toiset toki enemmän ja toiset vähemmän, mutta kovia kuitenkin (ainakin mun mielestä).

En edes tiedä onko maailmassa kovin monta naista, jotka yhden käden leukaan pystyvät. Kyykky- ja mave -tavoitteet lienevät suhteellisen helposti mahdollisia, samoin sivuspagaatti.

Penkki onkin sitten taas astetta hankalampi, kun pitäisi nostaa reilu 80 kiloa, johon nykyisellä ykkösmaksimilla on kyllä iloisesti vielä matkaa, ja orankikädet eivät varsinaisesti auta asiaa.

Kommentoi