CLASSICS

JEPSUKKA





Lanseerattu helmikuussa 1955 ja still going strong. 

Jokaisen naisen must have.







kuvat: stockholmstreetstyle, jak&jil

Share

Kommentit

2pintaa

Tuo vihreä on suosikki!

adaellen (Ei varmistettu)

musta kultaisella ketjulla sen olla pitää ;)

Punavuoren insinööri

Mulla on ko. laukku sekä mustana hopeisilla ketjuilla, että punaisena kultaisilla ketjuilla.  Hymyilyttää joka kerta kun laukun laittaa olalle. Ikuista rakkautta. <3

häkkilintu

Miksi ostaa laukku jonka hinnalla tekee 5 ulkomaan matkaa tai tankkaa autoa puolitoista vuotta?

Vierailija (Ei varmistettu)

iiiiihana! haluan mustan ja punaisen. kiitos!

Vierailija (Ei varmistettu)

Miksi tehdä 5 ulkomaanmatkaa tai tankata autoa jos mielummin haluaa sillä rahalla esim. tuollaisen laukun? Niin yksinkertaista. Halpislaukkujen käyttäjät aina jaksaa ihmetellä mitä järkeä on ostaa kallis laukku. Onko autolla ajaminen ja ulkomaanmatkailu jotenkin hyväksyttävämpää ja viisaampaa kuin laukun ostaminen? Autolla en aja, mutta ulkomailla kyllä matkustelen ja kalliita laukkuja on komero pullollaan!

häkkilintu

Eipä ole minulla varaa Chaneliin, eikä autoon ja ulkomaanmatkoja en viitsi rahoittaa opintolainalla. Enkä käytä halpislaukkujakaan, kun teen tarvitsemani laukut itse tai ostan kirpputorilta. Mua ei erityisesti huvita maksaa laukusta vaikka 2000€ sen takia, että siinä on jo edesmennen tädin suunnittelema logo ja sen perusteella tuotteesta voi pyytää 95% enemmän kuin sen tuottamis- ja markkinointikulut yhteensä ovat. Lisäksi Chanelin alihankkija jäi vuonna 2005 kiinni lapsityövoiman käytöstä. Tuskin laukulla myöskään on onnellisen lehmän nahan takuuta tai lupausta reiluista valmistusolosuhteista. Koko luksuslaukkuhärdelli on iso kupla.

Laadukkaan ja kestävän ison nahkalaukun saa kyllä jo 300 eurolla. Turha heittää nollaan perään, se on ilmaa eikä tee laukusta tippaakaan parempaa.

Vierailija (Ei varmistettu)

Turha tulla väittämään muoti- ja luxus aiheiseen blogiin, että merkki ei tee tuotteesta parempaa. Ikävä kyllä joidenkin mielestä se tekee, vaikka sinulla ei olisikaan siihen varaa.

häkkilintu

Miten niin turha tulla väittämään, mielestäni argumenttini oli ihan asiallinen ja asioista on kyettävä keskustelemaan. Markkinatalouden tuotearvomarkkinoilla liikuttaessa ei ole kiveenhakattuja totuuksia, väittelyä sen sijaan on hyvinkin paljon. 

Yksi lempiesimerkkini: Kiinassa on farkkutehdas jossa kaksi linjastoa. Toisella tehdään H&M:n 30€:n farkkuja, toisella Dieselin 350€:n farkkuja. Kangas on samaa, leikkaukset ovat vähän erilaisia, Dieselin vetoketju on jämerämpi ja tikkauksissa Diesel on ehdottomasti viimeistellymmän näköinen. Jep, kyllä ne Dieselin farkut ovat "laadukkaammat", mutta vahvempi vetoketju ja istuvampi leikkaus eivät luo 10 kertaista hintaa. Kyse on arvonlisän luonnista. Diesel on profiloitunut tekemään ylemmälle keskiluokalle pintatrendikästä ja pikkutuhmaa jännää, H&M on profiloitunut halpaan hintaan ja suureen volyymiin. Farkkuja valmistetaan samalla 3$:n päiväpalkalla. Merkki ei tässä tapauksessa paranna tuotetta kuin vetoketjun verran.

Pradan laukut valmistetaan päivävuorossa Etelä-Italiassa samassa tehtaassa jossa pimeä yövuoro vääntää samoilla koneilla pimeänä piraattilaukkuja samoista materiaaleista. Parda voi siis olla ihan yhtä hyvä kuin Prada, miten sen nyt näkee. 

Eikä tässä ole kyse siitä, mihin mulla on varaa. Jos voittaisin lotossa, niin aika EVVK nämä luksusbrändit siitä huolimatta, kun useimmat ovat täynnä pelkkää höpöhöpöä.

Vierailija (Ei varmistettu)

Tarkoitin lähinnä sitä, että merkkifriikkejä ja luxustuotteiden ihailijoita tuskin kiinnostaa nuo argumenttisi. Jotkut haluavat maksaa merkistä varsinkin, kun kyseessä on todellinen klassikkotuote, vaikka sillä hinnalla saisi todellisuudessa vaan paremman vetoketjun.

Kommentoi