Täydellinen pannukakku

Ladataan...

Hah - tuon otsikon voisi tulkita monella tapaa. Aikeissa ei ole kuitenkaan kirjoittaa postausta mistään täydellisestä mokastani, vaan ihan siitä itsestään eli asiaa pannukakusta. Edellisen postauksen lopussa pohdiskelin, pystyisikö tekemääni aamiaispancakea valmistamaan ilman reseptissä ollutta kookosjauhoa. Kokeilukeittiö suoritti testinsä tänään ja voi kuinka olenkaan tyytyväinen. Tuli nimittäin tehtyä täydellinen pannari. Kuohkea, sopivan makea ja täyttävä. Onnistuin jopa kääntämään pannukakun yhtenä kappaleena kahden lastan avulla. Resepti sopii omaan kokkailuideologiaani täydellisesti. Minimaalinen määrä raaka-aineita, ei jauhoja eikä sokeria. 

Tämä on sitä paisi varsinainen hyvän mielen pancake, sillä banaanin sisältämä B6-vitamiini edistää hyvää oloa antavan dopamiini-välittäjäaineen tuotantoa aivoissa. Baanaania ei tosin kannata nauttia kovin usein tai suuria määriä, koska se sisältää kohtalaisen paljon fruktoosia ja hiilihydraatteja. Parhain aika syödä banaania on treenin jälkeen. Ennen treeniä banaanin syömistä on ehkä järkevää välttää. Tämä johtuu siitä, että banaani lisää kehon serotoniinin tuotantoa. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos vetäisee banaanin ennen treeniä, voi raukea hyvänolontunne viedä parhaimman potkun harjoituksesta. Lähde/mielenkiintoinen artikkeli, jossa kumotaan monta treenaajan ravintomyyttiä: www.poliquingroup.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/953/Blast_From_The_Past_My_Take_On_The_Top_Ten_Foods_F.aspx

Banaani-pancake Vol. 2 (1 iso tai 2 pientä pannaria)

puolikas banaani

1 kananmuna

1/2tl leivinjauhetta

ripaus kanelia

-> Muussaa banaani haarukalla. Sekoita joukkoon kananmuna, leivinjauhe ja kaneli. Paista pannulla kookosöljyssä molemmin puolin 1 iso tai 2 pientä pannukakkua (pancake hajoaa helposti käännettäessä, joten pienemmät kakut on helpompi käsitellä). Nauti vaikkapa marjojen kera. 

 

 

 

Share

Kommentoi

Ladataan...