Hyvinvointini aakkoset - osa 3

Ladataan...
Kiitos hyvää

Hyvinvointiaakkosteni kolmas eli viimeinen osio tulee tässä:

 

S
Smoothie. Kuuluu jokapäiväisiin eväisiini. Usein seokseni ovat melkoisia sekametelisoppia, jonne soljahtaa esimerkiksi pari sataa grammaa pakastemarjoja, manteleita, viikunaa tai taatelia, kurpitsansiemeniä, puolikas banaani, omena, hunajaa, chia-siemeniä, spirulinaa, fytoplanktonia ja tocotrienolsia sekä nokare kookosöljyä.

 

T
Toiminta. Vaikka olen melkoinen haaveilija, omistan silti hyvin vahvasti tietynlaisen make it happen -mentaliteetin. Jos asiat ja olosuhteet eivät miellytä, toimin ja muutan niitä. Ja vaikka julistan aina ajatusten voiman ja affirmoinnin puolesta, uskon vähintään yhtä vahvasti myös omaan toimintaan. ”Älä valita vaan tee jotain” on ehkä hieman epäempaattinen mutta mielestäni kohtuullisen tomera lausahdus, joka pääsee helposti suustani, useimmiten kohdistettuna itselleni.

 

U
Unelmat. Tämän päivän unelmat ovat huomisen todellisuutta. Unelmani ovat liikkeelle paneva voima ja merkki siitä että olen elossa ja hereillä.

 

V
Vanhemmat. Olen onnekkaasti saanut vanhemmikseni kaksi harvinaisen järkevää ja hyväsydämistä ihmistä, jotka ovat tarjonneet minulle ehjän kodin, turvallisen lapsuuden (ja aikuisuuden!) ja mainiot eväät elämään. Velvollisuuteni ja etuoikeuteni on siirtää tai edes pyrkiä siirtämään saamani hyvä eteenpäin omille lapsilleni. ”Käsi joka kehtoa keinuttaa, keinuttaa koko maailmaa”, vanhemmista lähtee maailmaa muuttavia voimia.

 

X
X – Tuntematon tekijä. Vaikuttaa kaikkeen ja kaiken aikaa. Kuinka lohdullista onkaan että me emme vain tiedä kaikkea. Ja voi kuinka tylsäksi elämä kävisi jos asiat olisivat vain sitä miltä ne näyttävät ja vaikuttavat. Kuten joskus aiemminkin siteraamani Tuu-Tikki on sanonut: ”Kaikki on hyvin epävarmaa, ja juuri se tekee minut levolliseksi.”

 

Y
Ystävät. Ihanat ja erilaiset pitkänlinjan ystävät ja uudet kaverit ovat elämäni värikyniä. Heidän avullaan tästä seikkailusta muodostuu kirjava taideteos.

 

Y on myös Yoga eli Jooga, joka unohtui mainita tuolla edellisen postauksen J-kohdassa. Jooga on juoksun ohella itselleni tärkein liikuntamuoto, jota harjoitan nykyisin pääasiassa kotona. Tässä vaiheessa raskautta joogani on melko kömpelöä pyllistelyä, mutta tarkoitus on elvyttää kropan notkeus, kunhan aika on sopiva. Tässä muuten yksi hurmaava joogavideo ihasteltavaksi. 

 

Z
Zumo on espanjaa ja tarkoittaa mehua. Itsetehdyt tuorepuristetut mehut ovat mahtava keino tarjota kropalle ravintoaineita hyvin imeytyvässä muodossa. Omaan Cowayn Juicepresso -mehustimeeni päätyy useimmiten porkkanoita appelsiinin ja inkiväärin kera. 

 

Å
Åre Chokladfabrik. Ruotsalaiset käsintehdyt suklaat poimitaan suuhun niin näteistä tötteröistä ja ne sulavat niin ihanasti kielelle, etteivät ne voi tehdä kuin hyvää. Åren suklaat ovat kuitenkin harvinaista herkkua jo melko tyyriin hinnan ja jälleenmyyjien vähyydenkin takia. Omani käyn poimimassa lähikorttelin Kah-Villa-putiikista. Makuhermojani kaikkein eniten hellivä maku on minttusuklaakola.

 

Ä
Ärsytys. Kaiken tämän seesteisen lallatuksen loppumetreillä nostankin esiin kiukkukirjaimen, eli Ä niinkuin Ärsytys. Tuo inhimillinen mutta ärsyttävä ärsytyksen tunne on itselleni tuttu seuralainen, etenkin silloin jos omat pasmat ovat syystä tai toisesta hieman sekaisin ja omissa nahoissa ja omien ajatusten kanssa ei ole niin kauhean kiva olla. Ärsyynnyn helposti ihmisten ahdaskatseisuudesta, umpimielisyydestä, kyynisyydestä ja negatiivisuudesta, älyllisestä hitaudesta ja korostuneesta pinnallisuudesta, siitä kun minut väärin ymmärretään tai kun joku ärsyyntyy minusta, siitä että asiat eivät mene mieleni mukaan kun olen väsynyt ja nälkäinen, jos potkaisen varpaani johonkin tai puraisen kieleeni, jos ulkona on kylmää, märkää ja tuulista ja olo on hankala, ja ennen kaikkea ärsyynnyn siitä jos minua ärsyttää. Hyvinvointiaakkosiini Ärsytys pääsee siksi, että kyseisen tunteen bongatessa joutuu nöyrtymään oman keskenkasvuisuuden ja epätäydellisyyden edessä ja myöntämään itselleen että se oma ärsyyntyminen on pääsääntöisesti itse aiheutettua ja totaalisen turhaa kiukuttelua. Mitä enemmän ärsyttää, sitä enemmän on syytä kysyä itseltään että ”Miksi? Siis ihan oikeesti, Miksi?”. Sillä emmehän me koskaan näe asioita sellaisena kuin ne ovat, vaan sellaisina kuin me itse olemme.

 

Ö
Öljyt. Päivittäisessä käytössä sisäisesti ja ulkoisesti. Hyviä, härskiintymättömiä öljyjä ilman ei kannata edes yrittää tulla toimeen. Suurimmassa käytössä itselläni ovat olleet oliiviöljy, hamppuöljy, kookosöljy, manteliöljy ja Udo´s oil -öljysekoitus.

 

 

♥ Virpi

Share

Kommentit

sanna (Ei varmistettu)

lisäisin öljyosiota hipovan suosikkini sisäiseen ja ulkoiseen käytöön; nimittäin kaakaovoin, ehdottomasti luomuna :)

Emma (Ei varmistettu)

Kiitos näistä aakkosista ,näitä oli mukava lukea ja oli tosi kiva ku postasit kolmena päivänä peräkkäin vieläpä! :) Tossa kun mainitsit noista smoothieista niin jäin miettimään että laitatko sinne ollenkaan lehtivihreää?

mmirr (Ei varmistettu)

Kuinka paljon on ookoo käyttää päivittäin öljyjä?

pops (Ei varmistettu)

Samaa kyselisin, että miten paljon öljyjä päivittäin sisäisesti?Olen pahasti iho-ongelmainen ja olen öljyjä käyttänyt pitempään..ei tosin apua ainakaan vielä, mutta tuskimpa haittaakaan..

moiku (Ei varmistettu)

Hei! ihana blogi ja suloiset aakkoset.
Koitin tässä etsiä juttua maksanpuhdistuksesta, mutta löysin ainoastaan toimimattomia linkkejä ja kokemuksesi omasta puhdistuksesta.. onkohan juttu vielä tallella? haluaisin toistaa viime keväisen puhdistuksen :)
(juttua etsiessä tuli vietettyä tovi blogin vanhojen juttujen äärellä. kiitos ihanista jutuista ja positiivisesta energiasta!)

Virpi Mikkonen
Kiitos hyvää

sanna, jep! itselläkin kaakaovoi käytössä, mutta unohtui tuosta listasta. . Emma, en yleensä laita mikrolevien lisäksi muuta vihreää, kun sitä tulee nautittua niin paljon muutenkin. Mutta erinomaisesti tuonne sekaan sujahtaisi esimerkiksi salaatinlehtiä. . mmirr ja pops, se on niin kovin yksilöllistä. Toiset sietävät/tarvitsevat rasvaa enemmän kuin toiset. Kannattaa aloittaa testailemalla ja tutkailemalla miten oma kroppa reagoi. Ottaa vaikka kolmisen ruokalusikallista päivässä hyvälaatuista öljyä, esimerkiksi ruokalusikallisen kerralla, jos maha reagoi herkästi öljyille. Jos tuntuu hyvältä, niin voihan sitä öljyä lotrailla enemmänkin ruokailujen ohessa, esim salaatteihin, jolloin ravintoaineetkin imeytyvät paremmin. . moiku, kiitos! kirjoittelin maksan puhdistuksessa postauksessa nimeltä "Jäniksen vuosi ja hymyilevä maksa", mutta se jouduttiin laittamaan piiloon kun sinne tuli niin paljon spämmiviestejä, palauttelemme sen asap. :)

moiku (Ei varmistettu)

kiva jos jutun puhdistuksesta saa vielä takaisin :)

mmirr (Ei varmistettu)

Mulla on siis tapana ottaa ainakin se 3 rkl (pellavansiemen, rypsi, kookos) öljyä päivässä ja oon miettinyt onko se jo liikaa, mutta ilmeisesti ei :)

Chikitita (Ei varmistettu)

kirjoitti:These can be great but they must contain the right ioaormftinn and keywords and can be tricky to understand and use, Worth Dying For, Winter Park Ski Area, Dc Vs Heller, The Sacred Heart Of Jesus, Gastonia North Carolina, Nike Air Force Ones, Christmas At Disney World, First Day Of School Printables, Monster Jam Game, What Is Tiff, The Shane Co, Soffit And Fascia, Pitney Bowes Supplies, Prednisone And Blood Pressure, Exercise Ball Workouts, British Airways 777, Beverly Lynne Hardcore, Ac97 Audio Driver Download, John Phillip Law, Boston Marathon 2007, Slanted Door San Francisco, East Meadow Ny, How Does Viagra Work, David Church Deane, Sacred Heart Of Jesus Novena, Union City Michigan, Wood Exterior Door, Disneyland Club 33, Days Inn Atlanta, Milling Machine Cnc, West African Drums, Big 3 Bailout, How To Dry Peppers, Samsung Mp3 Players, The 6th Amendment, Terminal Services Client, Spring Break Vacation Packages, Dell Xps 410, Lily Et Cie, Seven Deadly Sins, Ford Taurus Wa ...

qhqskc (Ei varmistettu)

6c7Xp5 meierxmcbfpe

ifywjweums (Ei varmistettu)

rMUeSJ zivrvgaztqjb

Kommentoi

Ladataan...