Taatelin uusi sydän

Ruokavalioni on tätä nykyä imetyksen takia hieman rajoitteellinen, joku voisi myös sanoa askeettinen. Hetkellisesti pannassa ovat mm. lehmänmaitotuotteiden ja kananmunan lisäksi erityisesti herkut, kuten suklaa ja karkit. Ja kumma kyllä, juuri ne maistuisivat tällä hetkellä lähes päivittäin. Kieltäytyminen on kuitenkin suhteellisen helppoa kun tietää toisen vaihtoehdon olevan mahakipujaan pää punaisena karjuva vauva. Ja onneksi makeahimoihin voi kyhätä nopeasti hyvän olon makeisia, kuten nämä:

 

Mantelitahnatäytteiset taatelit

n.10 tuoretta taatelia

1 dl manteleita
1/3 tl aitovaniljajauhetta
½ tl hunajaa

Liota kuorellisia manteleita yön yli ja poista niistä liotuksen jälkeen kuoret. Jauha mantelit monitoimikoneessa vaniljajauheen ja hunajan kanssa massaksi. Voit myös käyttää liottamattomia kuorettomia manteleita, jauhaa ne jauheeksi ja lisätä sekaan hieman vettä, jotta saat tahnamaisen koostumuksen. Halkaise taatelit, poista kivet ja täytä taatelit mantelivoilla. Herkuttele.

 

Vähemmän makeaa välipalaa metsästävän kannattaa kokeilla mantelitahnaa dippikastikkeena esimerkiksi varsisellerin kanssa tai levitteenä leivän päällä.

♥ Virpi

Share

Kommentit

Niina (Ei varmistettu)

Nams ;)

Riitta (Ei varmistettu)

Näin pääsiäisen ja siihen saumattomasti kuuluvien Mignon-munien korvilla voin myös suositella samantyyppisiä taatelikonvehteja: täytä (tuoreet) taatelit valmiilla sokeroimattomalla hasselpähkinätahnalla johon on sekoitettu kaakao- tai carobjauhetta. Parempaa kuin aito Mignon! Tahnaa saa ainakin P&S:stä ja Ruohonjuuresta.

natasha (Ei varmistettu)

Saanko suositella: "dippaa" taateleita kookosöljyssä, nami mitä herkkua! :) itse en kyllä tällä hetkellä niitä pysty hiivan takia nauttimaan :/

Sanna (Ei varmistettu)

Heippa! Olisi kiva lukea sellainen koostettu postaus eri lisäravinteista. (siis, MSM, probiootit, D-vitamiini, spirulina jne.) joita säännöllisesti syöt ja jotka olet havainnut hyviksi, ja mitä ne keholle tekevät (plus mitkä koet kaikkein tärkeimmiksi). Näistä toki olet usein kirjoittanutkin, mutta sellainen yhteenveto kaikista olisi tosi kiva! :)

SnowEi (Ei varmistettu)

Toi sitten ei ole välttämättä totta. Oma vauvani oli onnellinen ja hyvinvoiva vaikka joskus söinkin jotain pientä herkkua. Ja mistä saat tarpeeksi kalsiumia jos et juo maitoa? Minusta se on vaan niin vaikeaa.

Jutta (Ei varmistettu)

Hei, kiitos inspiksestä, enpä olekaan pitkään aikaan tehnyt täytettyjä taateleita. :) Ja tuohon aiemman kommentoijan kysymykseen voisin omalta osaltani vastata, että kasviksista saa kyllä paljon kalsiumia, maito ei todellakaan ole kovin kummoinen kalsiumin lähde (vielä, kun ottaa huomioon kuinka paljon kaikkea huonoa, teollista ja happamoittavaa se sisältää). Seesaminsiemenet ovat mainio lisä, jos epäilee että kalsiumin saanti on liian vähäistä. :)

Noora (Ei varmistettu)

Hei! Olisiko mahdollista saada postaus niistä äidin nauttimista ruuista ja herkuista jotka todella vaikuttavat vauvan hyvinvointiin? Itse en ole raskaana eikä ole pienokaistakaan, mutta tulevaisuutta ajatellen olisin todella kiinnostunut :)
Ihanaa kevättä!

Virpi Mikkonen
Kiitos hyvää

Kiitos kommenteista ja vinkeistä! Melkoisella viiveellä täällä vastailen. SnowEi, niin, kaikkien vauvojen masuthan eivät reagoi mainitsemiini ruoka-aineisiin, mutta meillä Alvan maha meni hieman sekaisin antibioottikuurista, jonka jouduin syömään synnytyksen jälkeisten komplikaatioiden takia, ja siitä syystä olen ollut tarkempi noissa ruuissa. Ja kalsiumini saan mm. vihreistä lehtivihanneksista, siemenistä ja pähkinöistä ja tahinista. :) Sannalle ja Nooralle: hyviä juttuideoita kumpainenkin! pistän ylös!

Buluck (Ei varmistettu)

You are so awesome for helnpig me solve this mystery.

Buluck (Ei varmistettu)

You are so awesome for helnpig me solve this mystery.

wvrmujcvff (Ei varmistettu)

jI4HaM cwusbbmkxbra

tjolnpfwgln (Ei varmistettu)

5iPNXO pzaamurzxyeu

Kommentoi