Ladataan...
Kiitos hyvää

Olen tänään niiiin iloinen, että sydän on laajentunut kukoistamaan kehon ääriviivojen ulkopuolelle, hymykuopat painautuu pian puhki ja varpaat tanssii autuaina irti maanpinnasta. Näissä riemuaallokoissa en pysty nyt kirjoittamaan mitään järkevää, lähetän vain tunnelmiani heijastelevia kuvia ja säteilytän kaikkea kaunista myös teille.

 

Kerron sitten toiste. Be sweet.

 

 

 

♥ Virpi

(kuvat:enenäämuistamistäkaikkialta)

Share

Ladataan...
Kiitos hyvää

Aikaisempiin hengityskoulun oppitunteihini ei ole liiemmin tipahdellut kommentteja, mistä voisi äkkinäisempi vetää tiettyjä johtopäätöksiä kyseisten postausten uppoamisesta kohdeyleisöön, mutta koska olen päättänyt olla harjoittamatta moisia ylianalysointeja, niin jatkan valitsemallani tiellä. Eli eikun pakkotuputuksella kansa hyvään happeen!

Tässä tiistai-illan kunniaksi kunnon huohotusta. En ehkä suosittele tätä harjoitusta tehtäväksi juuri ennen nukkumaanmenoa, mutta joskus sumean ajattelun tai toisaalta liian ajatusten pyörittelyn yllättäessä voit palautella mieleen tänään oppimasi. Harjoituksen tarkoituksena on lisätä aivojen hapensaantia nopeasti ja tehokkaasti. Kun aivot saavat happea, ne lopettavan yltiöpäisen pähkäilyn ja alkavat tuntea. Ne tajuavat, ettei kroppaa uhkaakaan tukehtuminen, jolloin niiden ei tarvitse stressata, ajatukset selkiytyvät ja oleminen helpottuu.

 

Voimahengitys aka yhden minuutin mediataatio

Sulje silmät, hengitä voimakkaasti ja nopeasti koko keuhkoilla nenän kautta sisään ja ulos. Sisään- ja uloshengityksen tulee molempien kestää alle sekunnin. Kolmenkymmenen sekunnin jälkeen lopeta voimahengitys, rauhoitu ja hengitä hitaasti sisään ja ulos kolmenkymmenen sekunnin ajan. Voit tehdä harjoituksen muutamia kertoja päivän aikana, tarpeen vaatiessa.

 

Tässä vielä linkit aikaisempiin hengityskouluihin:
Hengityskoulu Osa 1 
Hengityskoulu Osa 2 

 

Seuraavaan kertaan, Pitäkää ilmanvaihtonne vahvana.

♥ Virpi

(kuva:katrinbragad.blogspot.com)

Share

Ladataan...
Kiitos hyvää

Hieman halloweenmaisia kuvia ja reseptejä täällä teille tarjoilen, vaikka pyhäinpäivään on vielä kuukausi. Teimme nimittäin eilen boifrendin kanssa pienen lauantaiköröttelyn Lohjalle ja visiteerasimme sympaattisilla sadonkorjuuseen ja käsitöihin keskittyneillä Omenakarnevaaleilla, joilla mm. järjestettiin variksenpelättimien SM-kilpailut, hohoo, huhuui.

Ei, en voittanut pelätinkilpailua ja saanut palkinnoksi kurpitsaa, vaan ostin sen ihan ite rahalla. Komia kurpitsa olikin ehdottomasti paras matkamuisto omenoiden, omenaisen saaristolaisleivän ja marinoitujen valkosipuleiden lisäksi. Reippaan kokoisesta kurpitsasta riittää nyt muutamaksi päiväksi paloja purtavaksi - ja mukavilla terveysvaikutuksilla:

 

Kurpitsa, kuten myös esimerkiksi porkkana, sisältää nimittäin runsaasti alfakaroteenia, beetakaroteenia voimakkaampaa antioksidanttia, joka mm. runsaina annoksina vähentää riskiä sairastua sydänsairauksiin ja syöpiin. Kurpitsan muut mainitsemisen arvoiset vitamiinit ja mineraalit ovat beetakaroteeni: A-vitamiini, C-vitamiini, kalium, magnesium ja sinkki.

 

Tänään aamulla valmistin kurpitsastamme mahetsun maukkaita raakapatukoita ja lounaaksi paahdettuja kurpitsansiemeniä ja mausteista kurpitsakeittoa. Joku muuten vinkkasi edelliseen flunssapostaukseeni viitaten, että hoitaa omat vilustumisensa aina reilulla määrällä chiliä. Tekemäni kurpitsasosekeitto sisältää chilin lisäksi hurjasti muitakin antiflunssa-aineksia, kuten valkosipulia eli testatkaapa jos tunnette taudin, tai vaikka vampyyrien uhkaavan.

Kurpitsaomenapatukat

Puoli litraa kurpitsaa

Pari omenaa
Pari desiä kuivattuja kurpitsansiemeniä
Desi auringonkukansiemeniä
Pari desiä kuivattuja aprikooseja
1 rkl maapähkinävoita (valinnainen)
2 rkl hunajaa
2 tl kanelia
1 tl muskottia

Hienonna kurpitsansiemenet jauheeksi. Soseuta paloiteltu kurpitsa, omenat,auringonkukansiemenet ja tekemäsi kurpitsansiemenjauhe tehosekoittimessa. Lisää sekaan paloitellut kuivatut aprikoosit, maapähkinävoi, hunaja ja mausteet, soseuta. Tee taikinasta palloja tai noin sentin korkuisia patukoita. Kuivata kuivurissa tai uunissa uuniluukku raollaan alle 50 asteessa noin 8 tuntia. Käännä patukoita noin pari tuntia ennen ajan loppumista, jotta ne kuivuvat tasaisesti.

Sisäinensunshinesoppa

Kurpitsaa
Porkkanaa
Omena
Sipulia
Valkosipulia
Inkivääriä
Kurkumaa
Chiliä
Kanelia
Suolaa

Paloittele yksi omena, yksi silputtu sipuli ja valkosipuli sekä noin ¼ kurpitsasta (ota siemenet talteen) ja soseuta palat tehosekoittimessa. Höyrytä muutama paloiteltu porkkana ja soseuta palat kun ne ovat pehmenneet hieman. Sekoita soseet, lisää mausteet haluamillasi annostuksilla ja lämmitä hivenen kattilassa, mikäli kaipaat lämpöä.

Paahdetut kurpitsansiemenet

Pari desiä tuoreita kurpitsansiemeniä
Reilu ruokalusikallinen öljyä tai voita
Merisuolaa

Huuhtele talteen ottamasi kurpitsansiemenet ja kuivaa talouspaperilla. Paahda siemenet pannulla lorauksessa öljyä hieman rusehtaviksi. Lisää suolaa ja paista pari minuuttia. Ripottele paahdettuja kurpitsansiemeniä keiton päälle ja jätä loput naposteltaviksi.

♥ Virpi

Share

Pages