Ekan viikon treenit: Oksennusta kuntosalilla ja kipeitä lihaksia

Ladataan...
Kolmistaan

Kerroin teille ennen juhannusta, että aloitin personal trainerin kanssa treenaamisen muutama viikko sitten. Koska moni teistä toivoi tietoa treenieni sisällöstä, ja vielä useampi halusi tietää, mitä syön, saamanne pitää.

Tässä postauksessa kerron ensimmäisen treeniviikkoni treenit ja tuntemukset, ja myöhemmin tällä viikolla kerron, kuinka söin (tämän viikon ruuat sain siis itse päättää) ja miten pt-Heikki asiasta kommentoi.

1. VIIKON TREENIT

Tiistai
Tapasimme Heikin kanssa taloyhtiömme kuntosalilla klo 9.00. Tarkoitus oli, että olisimme treenanneet lähinnä alakroppaani niin, että olisin tehnyt viiden eri liikkeen ja 20 toiston sarjoja kuusi kertaa peräjälkeen. Ai mitenkä meni noin niin kuin omasta mielestä? Ensimmäisen kierroksen jälkeen olin jo niin kuollut, että kävin vessassa yökkimässä. Pyörrytti, oksetti ja jalkoja piti pitää seinällä melkein 20 minuuttia. En halunnut kuitenkaan luovuttaa heti alkuunsa, joten toinen kierros vedettiin veren ja laatan maku suussa. Siihen se sitten jäikin. Kaikkeni olin antanut, vaikka 4 kierrosta jäikin puuttumaan.

Heikki tsemppasi hurjan hyvin. Oli vaativa, mutta tajusi myös, kun voimani olivat oikeasti poissa. Ilman toisen apua olisin jättänyt homman kesken jo siinä vaiheessa, kun salille tuli raahautua ennen lounasaikaa.

Syytä huonoon olooni pohdittiin, ja tultiin siihen tulokseen, että en ole koskaan tottunut urheilemaan aamulla. Se taas johtuu siitä, että en pysty syömään aamulla juuri mitään. Jos en syö, verensokerini laskevat urheillessa ja alkaa oksettaa. Ja jos taas syön (kuten tuona treeniaamuna), jo pelkkä syönti oksettaa, koska kroppa ei ole tottunut ruokaan heti aamusta. Päätettiin, että aamutreenejä vältellään tästä lähtien. Varsinkin, kun tämäntyyppinen treeni tulisi jatkossa olla sellainen, jonka tekisin yksin.

 

Keskiviikko
Yläkroppapäivä. Koska tarkoitukseni on saada ylävartalooni lisää kokoa ja lihasta, alettiin harjoitella liikkeitä, jossa todellista maksimitasoani kehitettäisiin. Tällä kertaa liikkeitä oli yhteensä kuusi ja jokaista niistä tuli tehdä aina kerrallaan kymmenen kertaa. Rundeja tälläkin kertaa oli kuusi.

Treenit sijoitettiin edellisestä päivästä viisastuneena iltapäivään. Ja se oli oikea ratkaisu! Oksettava olo ei kertaakaan tullut, vaan nyt jaksoin pinnistää viimeiseen pisaraan asti. Ihan loistava fiilis! Tajusin myös samalla, että pt ei ole vain henkinen tuki, vaan häntä todella tarvitaan fyysisestikin paikalle, kun treenataan omien voimien äärirajoja. Muuten olisi aika suuri riski, että liiskaantuu penkkipunnerruspainon alle!

 

Torstai
Oikeasti perjantaille ei oltu määrätty mitään liikuntaa, mutta koko kroppani oli niin kipeä ja jäykkä, että sitä oli aivan pakko käydä avaamassa pienellä 40 minuutin hölkällä. On se vaan kumma, että vaikka olen moni kuntosaliliikkeitä ennenkin salilla tehnyt, ei ne koskaan ole ottaneet kroppaani niin kuin pt:n valvoman treenin jälkeen.

 

Perjantai
Jalkapäivä. Tarkoitukseni oli tehdä tiistaina opettelemani ohjelma yksin läpi. Ja arvatkaa mitä? Selvisin siitä! Aamutreeni ei siis vain ollut mun juttu, kerran nyt jaksoin tehdä koko setin kuusi kertaa läpi.

 

Sunnuntai
Aikaisemmin viikolla opetellun käsisarjan tekeminen yksin läpi. Kun toista ei ollut auttamassa, jouduin vähentämään painoja ihan jo turvallisuussyistäkin. Mutta hyvin meni muuten. Jaksoin tehdä treenin ja oli mahtavaa lähteä salilta aivan hikisenä. Näemmä sitä kuntosalillakin saa hien pintaan, vaikken sitä ennen olisi uskonutkaan.

 

Viikon saldo: Intoa kuin pienessä kylässä. Kroppa kipeä (ja todella hyvä niin!)

 

-Karoliina-

*personal trainer -projektin alku toteutettu Heikki Packalenin ja Kolmistaan-blogin yhteistyönä

Seuraa Kolmistaan-meininkiä myös Instagramin, Facebookin, Bloglovinin, Blogilistan, sekä Eskon ja Karoliinan twittereiden kautta.

Share

Kommentit

Anni (Ei varmistettu) http://vaihtamallaparanee.blogspot.com

Hola!

Mulla oli viime kesänä personal trainer. Olin hirvittävän tyytyväinen. Se mikä oli erikoista, mä en koskaan tullut treeneistä kipeäksi. Silti mittauksissa lihasmassa nousi kovaa vauhtia ja tulokset oli näkyviä. Itse olen aina ollut sitä mieltä, että pitää tulla kipeäksi, että tietää tehneensä. Kuitenkin viime kesä osoitti, että olen ollut ainakin osaksi väärässä. Hän osasi tehdä treenit niin oikein ja oikeassa suhteessa, ettei lihakset kipeytynyt. Hiki virtasi ja loppuu asti vietiin kaikki. Kuitenkin ilman sitä fiilistä, että kuolen seuraavana.

Ensimmäisen treeniviikkoni ruokapäiväkirja | Kolmistaan (Ei varmistettu) http://kolmistaan.bellablogit.fi/ensimmaisen-treeniviikkoni-ruokapaivakirja/

[…] Ekan viikon treenit: Oksennusta kuntosalilla ja kipeitä lihaksia […]

Onko pakko jos ei tahdo? | BELLA-BLOGIT (Ei varmistettu) http://bellablogit.fi/2015/07/25/onko-pakko-jos-ei-tahdo/

[…] se PT:n ohjauksessa alkoi. Mutta sitten tuli Tallinna ja kuume ja flunssa ja Hankasalmen reissu ja Ilosaari ja mökkeily ja […]

Kommentoi

Ladataan...

Kommentointi on sallittu vain kirjautuneille käyttäjille.