Sitä vähän parempaa Mäkkäriä

Kolmistaan

Tällä viikolla iski kananugettihimo. Ei sellainen kanannahkanugettihimo. Vaan himo kunnolliseen kanaan ja rapeaan päälliseen. Valmiita leivitettyjä syötäviä tulee harvoin saatua, koska useimmiten kaikki ravintoloiden ja kaupan pakastealtaiden leivitetyt tuotteet sisältävät gluteenia.

Niinpä päätin kokkailla vähän parempaa Mäkkäriä. Kananugetteja ja omatekoisia "ranskiksia" eli lohkoperunoita. Homman olisi tietysti kruunannut joku ihana dippi, mutta se unohtui vielä kaupan hyllylle. Ensi kerralla sitten. Mutta muuten suosittelen tätä sormiruokakomboa. Uppoaa niin lapsiin kuin aikuisiinkin. Tosin tuomio oli, ettei maistu aivan samalle kuin Mäkissä. Onneksi!

LOHKOPERUNAT

  • kuorittuja ja lohkottuja Rosamunda-perunoita
  • suolaa
  • öljyä

Sekoita suola, öljy ja perunat. Paista 200-asteisessa uunissa n. 30min.

 

KANANUGETIT

  • kananrintafileitä, jotka on leikattu pieniksi nugeteiksi (ja kopsuteltu vielä vähän litteämmiksi)
  • Dijon-sinappia
  • parmesaania
  • mustapippuria
  • suolaa
  • gluteenittomia jauhoja
  • gluteenittomia Corn Flakes -muroja
  • voita/öljyä
  1. Leikkaa ja nuiji kanapalat sopiviksi.
  2. Sekoita parmesaani, murskatut Corn Flakes-murot ja jauhot. Kaikkia saman verran. Lisää seokseen suola ja pippuri. 
  3. Voitele kanapalat pullasudin avulla Dijonilla.
  4. Dippaa kanapala kananmunaseokseen, josta on vatkattu rakenne rikki.
  5. Dippaa tämän jälkeen kanapala jauhoseokseen.
  6. Paista hitaasti pannulla runsaassa voissa tai voi-öljyseoksessa.

Tämmöisillä herkuilla kohti lauantaita!

-Karoliina-

 

Share

Kommentoi