Ladataan...
Kriselda

 

 

Foam rollerista eli köyhän naisen hierojasta on tullut paras kehonhuoltokaverini. Siinä missä ennen palauttelin lihaksia tennispallolla on nyt muuttunut kokonaiseksi pötkyläksi. Foam rollerin päällä rullailu rentouttaa ja avaa lihakset oman kehon painolla. Lisäksi, verenkierto ja aineenvaihdunta tehostuu, kun pehmyt- ja siodskudokset aukeavat.

 

Putkirullausta voi harrastaa pienin lämmittävin liikkein ennen treenejä tai pitkillä palauttavilla rullauksilla treenien jälkeen. Rullan voi myös asettaa lihakseen nähden joko poikittain tai pituus suunnassa, joilla kummallakin on hieman eri vaikutukset. 

Omakohtaisesti suosin rullailua treenien jälkeen, jolloin lihakset ovat lämpimät ja pötkylä pääsee oikein syvälle lihaskalvoon. Hieronta stimuloi myös lymfanesteiden kiertoa ja pistää kuona-aineet liikkeelle! 

 

Ohessa on muutama täsmäliike lonkille ja reisille, joista yleensä löytyy ne pahimmat kireydet. Pelkästään kävely ja istuminen aiheuttavat kireyttä tällä alueella, eli nämä liikkeet sopivat kenelle tahansa!

Perusohjeena on, että asetat putkirullan poikittain hoidettavan lihaksen alle ja oman kehon painolla rullailet edestakaisin sen päällä. Voit säätää painoa käsilläsi, mikäli lihakseen kohdistuva paine tuntuu sietämättömältä.

 

1. LONKANKOUKISTAJA

Asetu lankkuun ja sijoita putkirulla lonkkien päälle. Itselläni jo pelkästään tässä asennossa oleminen riittää, mutta pieni edestakaisin rullailu pehmentää ja avaa lonkkien tukoksia. Mikäli et saa tuntumaa näin, tee kummatkin puolet erikseen. Joudut kääntymään hieman viistoon, jotta saat enemmän painoa kullekin lonkalle.

 

2. ULKOREIDET

Ulkoreisiä harvemmin venyttelee, joten tässä asennossa voi tuntua erityisen paljon kireyttä. Käänny sivuttain foam rollerin päälle ja tuo päällimmäinen jalka eteen tueksi. Rullaile tukikäden avulla ulkoreittä pitkin.

 

3. TAKAREIDET

Aseta putkirulla takareisien alle, nosta peppu ylös ja rullaile edestakas.

 

4. ETUREIDET

Sama asento kuin lonkankoukistajissa, eli lankku ja aseta rulla etureisien alle. Rullaa lihaksen suuntaisesti (varo kuitenkin aina polvia) ja pysähdy sellaiseen kohtaan, jossa tuntuu erityisen paljon kireyttä.

 

 

Rullaaminen sattuu ensimmäisellä kerralla aivan vietävästi, joten pelkästään rullan päällä hengailu riittää aluksi. Kun lihakset alkavat tottua paineeseen ja lihaskalvot alkavat aueta, voit lisätä painoa tai vaihtaa rullan kovuutta. Liian kova kipu voi kuitenkin viitata tulehdukseen, jolloin kannattaa antaa lihakselle mielummin lepoa.

Lopuksi haluan vielä painottaa: Foam rollerin käyttö sopii kenelle tahansa. Aivan kuten hieronnassa käyminen. Lihasten lisäksi se rentouttaa mielen!

 

   

Kuvat: Emilia Seppänen
Asu: Bik Bok

  

Lue myös:
Uustreenaajan pelastus 
FIT by sofia -kokemukset ja tulokset

 

 

 

Share

Ladataan...
Kriselda

 

Radisson Blu Seaside on pikku hiljaa uudistunut ja pääsin testaamaan tuoreen Bistro Gimiksen illallismenuta ihanien kollegoiden kera. Vietimme iltaa industrial-henkisessä ravintolassa hotellinjohtajan isännöimänä ja oli enemmän kuin rentouttavaa istua valmiiseen pöytään tämän hektisen kevään keskellä.

Bistro Gimiksen menu, kuten hotellin uudistunut konsepti huokuu stadilaisuutta; aina alkupaloista lähtien on mietitty tarkkaan, miten helsinkiläisyys tai ylipäätään suomalaisuus näkyy listalla. Suurin osa raaka-aineista ovat kotimaisia ja juomapuolella on tarjolla mm. lähialueen pienpanimo-oluita!

 

Alkupaloihin lukeutuu mm. fiinimmät Kallio-nimiset makkaraperunat tillisipseistä, gnocceista ja helsinkiläisestä makkarasta, ja Suomenlinna-lautanen taas koostuu jäämeren katkaravuista ja suussasulavasta lohesta. 

Pääruoka on itselleni aina väliruoka, koska olen eniten fiiliksissä alku- ja jälkiruuista, mutta Imatran kuha vei kielen mennessään. Tällä kertaa se tarjoiltiin meille alkukevään vihanneksilla, mutta heti kun sesonki antaa periksi, niin sitä saa uusilla perunoilla!

Olen jälkkärimuijia ja taitaa olla sanomattakin selvää, että näitä annoksia olisin voinut syödä ainakin kaksi. Yllättäjänä oli Helsingin Jäätelötehtaan appelsiinijäätelö, joka oli mieletön ravintolan oman suklaakakun kanssa. Vesi nousee kielelle pelkästä ajatuksesta!

 

 

Erinomaisen ruuan lisäksi hotellin uusi sisustus on silmiä hivelevä. Joka puolella on jotain visuaalisesti viehättävää ja pakko sanoa tähän väliin, että olen joka kerta hotellissa asioineena saanut myös loistavaa palvelua. Viimeksi vietimme katto loungessa Fit by Sofia –treeniryhmän kanssa haasteen päättymistä ja oli mitä parhaimmat puitteet karonkalle! Hotellin safkoista saa rakennettua myös yksityistilaisuuksiin mieluisan kokonaisuuden ja oli paras tapa päättää dieetti juurikin kyseisen hotellin herkkuihin.

Bistro Gimis palvelee joka päivä aina kello 23 asti. Tämä muistutuksena myös itselle, sillä usein sunnuntaisin ja maanantaisin suurin osa stadin ravintoloista ovat kiinni. Etenkin, jos illallinen venyy myöhäiseksi. Omalla agendalla on ainakin poikaystävän vieminen tänne joku sunnuntai makkaraperunoille ja suomenlinnalaiselle oluelle!

 

Bistro Gimis, Radisson Blu Seaside
Ruoholahdenranta 3
00180 Helsinki

     

Share

Ladataan...
Kriselda

 

Farkku on klassikko, joka kuuluu jokaisen vaatekaappiin. Oli se sitten tummaa, vaaleaa, revittyä tai hellävaraisesti kivipestyä. Materiaalina se on aina muodissa ja sitä on helppo yhdistää mihin tahansa muuhun vaatekappaleeseen. Fiiliksen mukaan farkkua voi pukea joko siistimmin tai rennommin, eikä nykykyään enää vedetä rajoja myöskään sen juhlavuuteen.

Mikään muu asu ei näytä samaan aikaan juntilta ja tyylikkäältä kuin koko farkkuasu, jota kutsutaan myös nimennä Canadian tuxedo. Lookista saa kuitenkin hetkessä elegantin, kun takin pukee puseroksi ja olkapäät jättää naisellisesti esille. Pitkän mustavoittoisen ajanjakson jälkeen denim näyttää taas super freshiltä ja toistaiseksi farkkurotsia voi käyttää sisällä. Etenkin kun ulkona sataa räntää, mutta samalla kevätaurinko aina välillä näyttäytyy. 

 

 

Photos: J. Tuliniemi
Styling: PatissE A LODY

 

Farkkuasu: Bik Bok
Laukku: Tommy Hilfiger
Kengät: Nelly.com

 

Share

Pages