FITNESSKEVÄT: Ryhmäliikuntaonnea

Ladataan...
Kriselda

 

 

Enpä olisi ikinä uskonut, että musta tulee se tyyppi, joka pomppii innosta ryhmäliikuntatunneilla. Toisin kävi. Kaveriporukan kahdeksan viikon fitness-haaste alkaa olemaan loppusuoralla ja viimeisille viikoille on tuplattu aerobisten määrä.

Saimme koko haasteen ajaksi Esportin kuntosalit käyttöön ja Bristolin salista on tullut toinen kotini näiden viikkojen aikana. Ystävällinen henkilökunta, hyvät kulkuyhteydet, hienot tilat ja erinomainen tuntitarjonta on vaikuttanut päätökseen, että tänne haluan jäädä!

 

Ryhmäliikunta ei tosiaan ole ikinä ollut lemppariaktiviteettini, mutta näiden viimeisten viikkojen aikana olen oppinut arvostamaan sitä. Aloitin ensin puolen tunnin tehotreeneillä ja kokeilin myös varovasti täysiä tunteja. Tehotreeneistä ovat tulleet päiväni kohokohtia, sillä ne ovat ilman epäilystäkään päivän parhaiten käytetyt minuutit!

 

Jos tunnet samoin: arerobinen liikunta ei innosta, mutta tiedät tarvitsevasi sitä, niin kokeile näitä:

 

1. GRIT Plyo 

Treeni sisältää paljon hyppyjä, punnerruksia ja kyykkyjä, jotka kehittävät sekä voimaa että ketteryyttä.

Kesto: 30 min.

Sopii haastetta ja tehokasta treeniä kaipaaville.

 

2. World Jumping

Hauska trampoliinitunti, joka kehittää vartalon hallintaa ja aerobista kuntoa.

Kesto: 30, 45 tai 60 min.

Sopii kaikille.

 

3. BODYATTACK

Energinen intervallitreeni, joka koostuu askelsarjoista ja lihaskuntotreenistä. Kehittää erityisesti aerobista kuntoa.

Kesto: 45 tai 60 min.

Sopii kaikille.

 

Uskallan väittää, että pomppiminen tekee ihmisistä onnellisempia. Tämä korostuu erityisesti World Jumping ja BODYATTACK -tunneilla. Ainakin omat tunteet näitä aerobisia tunteja kohtaan ovat kehittyneet positiivisemmiksi ja olen saanut paljon uutta iloa ja energiaa päiviini! Suosittelen!

 

Tuntikuvaukset Esportin verkkosivuilta.

 

 

Kuva: Petra Korpi
Vaatteet: Reebok

 

 

Lue myös:
Fitnesskevät: Viikon safkat
Fitnesskevät: Treenipäiväkirja
Share

Kommentit

emiliakeijusofia

Heips :) mäkin aiemmin kävin noilla ihan samoilla tunneilla, joskin tota trampoliinituntia ei vielä valikoimassa ollut :) tykkäsin tosi paljon les mills tunneista! Oikeestaan kävin tunneilla kolme vuotta kilpaurheilun lopettamisen jälkeen (kuulostaa pitkältä ajalta), mutta ohjelmathan noilla tunneilla vaihtuu kuitenkin säännöllisesti. Itse asiassa kävin tuon Body Attack -tunnin ohjaajakoulutuksenkin, jonka läpäisemisestä olin vielä innoissani, mutta tuon jälkeen ajatus minusta ohjaajana alkoikin jotenkin tökkimään :D sen jälkeen on oikeastaan ryhmäliikunnat jääneet, ja tullut uusia unelmia kehiin, mitkä vaatii erilaista liikuntaa, kuin nämä mitkä ovat erinomaisia kenelle vain, mukavaksi arkiliikunnaksi :) suhtautumisessa tietenkin kannattaa olla tarkka, ehkä mua siinä vaiheessa alkoi henk koht ahdistamaan nämä tunnit, kun käyminen siellä pomppimassa alkoi muistuttaa jo pakkomiellettä :D tässäkin varmaan on hiuksenhieno raja, että miten itse liikuntaan suhtautuu, mutta tärkeintä ehdottomasti on se että fiilis pysyy hyvänä ja ilo liikkumisessa säilyy, eikä stressaa itse liikkumisesta, kuten minä ehkä noina aikoina stressasin :)

emiliakeijusofia

Hei muuten pakko vielä sanoa kun luin tämän kommentin, että ei ollut tarkoitus kuullostaa ilonpilaajalta!! <3 sori jos kuullostin, halusin vain jakaa oman kokemukseni aiheesta!

Kriselda
Kriselda

Mä ymmärrän hyvin tuon tunteen! Oon myös ohjannut ryhmäliikuntatunteja. Siitä on tosin jo kymmenen vuotta ja nyt on uudet ajat + tuntitarjonta!

Mun mielestä on paljon siistimpää olla vaan jumppaajana, kun ei tuu sellasta duuninomaista -painetta siihen hommaan. Ja ihan oman jaksamisen mukaan voi valita meneekö 30 minuutin treeneihin vai kokonaiselle tunnille! Mulla henkilökohtaisesti säilyy liikunnan mielekkyys, kun siitä ei tee pakonomaista :)

emiliakeijusofia

No just näin! Kuullostaa tosi hyvältä :))!

Saranda
Tyhjä ajatus

Vitsi miten kiva et oot löytänyt ilon noista asioista! :* Mä taas löysin tästä postauksesta potentiaaliset uudet treenipökät. Reebokin urheilutrikoista on tosi hyvää kokemusta ja ulkonäöllisesti noi on tosi tosi kivat!

Kriselda
Kriselda

Siis noi on niin mukavat! Pelkäsin, että noin pieni koko puristaa vääristä paikoista, mut olin väärässä!

P.S. Viikonloppuna CrossFitiä!! 

Kommentoi

Ladataan...