Ladataan...
Kriselda

 

 

Beauty Routines on täällä taas ja tällä kertaa postausaiheena ovat pitkät ripset!

Ripsen elinkaari on noin kolme viikkoa ja silloin, kun käytin ripsien pidennyksiä huoltoväli olikin suunnilleen siinä 4 viikon kieppeillä. Silloin, kun oli enemmän rahaa kävin 3 viikon välein. Pidennyksissä oli kuitenkin enemmän miinuksia kuin plussia, joten ne jäivät pois kauneusrutiineistani jo useampi vuosi sitten.

Omat silmäkarvani ovat hyvin suorat ja haave näyttävimmistä ripsistä on aina ollut mielessä. Kuvauksissa ja juhlapäivinä minulla on ollut tapana käyttää irtotupsuja, mutta nyt niiden käyttö on jäänyt huomaattavasti vähemmälle. 

 

 

Valitettavasti alkukuvaa omista ripsistäni ei ole, koska aloitin seerumin kokeilun ilman minkäänlaisia ennakko-odotuksia. En myöskään muistanut seerumin nimeä, sillä se oli ehtinyt kulua pois tuubista. Pienen tutkimuksen jälkeen nimi löytyi ja myös ostohinta. Kyseessä on puolalaisen yrityksen, Urodan Extra Long Lashes –seerumi ja hintaa pretty.fi :ssä on alle parikymppiä!

 

Silmäni ovat herkät, mutta seerumia olen käyttänyt jopa piilareiden kanssa ilman minkäänlaista ongelmaa. Kokemusta Urodasta on nyt takana kolme kokonaista kuukautta ja pidentävän vaikutuksen lisäksi se on tehnyt ripsistäni kaarevat. Ihan joka ilta en ole sitä ripsinauhaan sivellelly, eli muutama kerta viikossa riittää tulosten saamiseksi!

Kiinnostaisi tietää, löytyykö sieltä ruudun takaa kokemuksia ripsiseerumeista? Jos on, niin minkälaisia ja minkä merkkisistä?

 

EDIT: Pretty.fi:ssä näyttäisi olevan varastot tällä hetkellä loppu, mutta kuulin, että Urodaa löytyy myös Prismasta! 

 

 

LUE MYÖS:
BEAUTY ROUTINES: VALKOISET HAMPAAT
BEAUTY ROUTINES: TOP 5

 

Share

Ladataan...
Kriselda

 

 

Foam rollerista eli köyhän naisen hierojasta on tullut paras kehonhuoltokaverini. Siinä missä ennen palauttelin lihaksia tennispallolla on nyt muuttunut kokonaiseksi pötkyläksi. Foam rollerin päällä rullailu rentouttaa ja avaa lihakset oman kehon painolla. Lisäksi, verenkierto ja aineenvaihdunta tehostuu, kun pehmyt- ja siodskudokset aukeavat.

 

Putkirullausta voi harrastaa pienin lämmittävin liikkein ennen treenejä tai pitkillä palauttavilla rullauksilla treenien jälkeen. Rullan voi myös asettaa lihakseen nähden joko poikittain tai pituus suunnassa, joilla kummallakin on hieman eri vaikutukset. 

Omakohtaisesti suosin rullailua treenien jälkeen, jolloin lihakset ovat lämpimät ja pötkylä pääsee oikein syvälle lihaskalvoon. Hieronta stimuloi myös lymfanesteiden kiertoa ja pistää kuona-aineet liikkeelle! 

 

Ohessa on muutama täsmäliike lonkille ja reisille, joista yleensä löytyy ne pahimmat kireydet. Pelkästään kävely ja istuminen aiheuttavat kireyttä tällä alueella, eli nämä liikkeet sopivat kenelle tahansa!

Perusohjeena on, että asetat putkirullan poikittain hoidettavan lihaksen alle ja oman kehon painolla rullailet edestakaisin sen päällä. Voit säätää painoa käsilläsi, mikäli lihakseen kohdistuva paine tuntuu sietämättömältä.

 

1. LONKANKOUKISTAJA

Asetu lankkuun ja sijoita putkirulla lonkkien päälle. Itselläni jo pelkästään tässä asennossa oleminen riittää, mutta pieni edestakaisin rullailu pehmentää ja avaa lonkkien tukoksia. Mikäli et saa tuntumaa näin, tee kummatkin puolet erikseen. Joudut kääntymään hieman viistoon, jotta saat enemmän painoa kullekin lonkalle.

 

2. ULKOREIDET

Ulkoreisiä harvemmin venyttelee, joten tässä asennossa voi tuntua erityisen paljon kireyttä. Käänny sivuttain foam rollerin päälle ja tuo päällimmäinen jalka eteen tueksi. Rullaile tukikäden avulla ulkoreittä pitkin.

 

3. TAKAREIDET

Aseta putkirulla takareisien alle, nosta peppu ylös ja rullaile edestakas.

 

4. ETUREIDET

Sama asento kuin lonkankoukistajissa, eli lankku ja aseta rulla etureisien alle. Rullaa lihaksen suuntaisesti (varo kuitenkin aina polvia) ja pysähdy sellaiseen kohtaan, jossa tuntuu erityisen paljon kireyttä.

 

 

Rullaaminen sattuu ensimmäisellä kerralla aivan vietävästi, joten pelkästään rullan päällä hengailu riittää aluksi. Kun lihakset alkavat tottua paineeseen ja lihaskalvot alkavat aueta, voit lisätä painoa tai vaihtaa rullan kovuutta. Liian kova kipu voi kuitenkin viitata tulehdukseen, jolloin kannattaa antaa lihakselle mielummin lepoa.

Lopuksi haluan vielä painottaa: Foam rollerin käyttö sopii kenelle tahansa. Aivan kuten hieronnassa käyminen. Lihasten lisäksi se rentouttaa mielen!

 

   

Kuvat: Emilia Seppänen
Asu: Bik Bok

  

Lue myös:
Uustreenaajan pelastus 
FIT by sofia -kokemukset ja tulokset

 

 

 

Share

Ladataan...
Kriselda

 

Radisson Blu Seaside on pikku hiljaa uudistunut ja pääsin testaamaan tuoreen Bistro Gimiksen illallismenuta ihanien kollegoiden kera. Vietimme iltaa industrial-henkisessä ravintolassa hotellinjohtajan isännöimänä ja oli enemmän kuin rentouttavaa istua valmiiseen pöytään tämän hektisen kevään keskellä.

Bistro Gimiksen menu, kuten hotellin uudistunut konsepti huokuu stadilaisuutta; aina alkupaloista lähtien on mietitty tarkkaan, miten helsinkiläisyys tai ylipäätään suomalaisuus näkyy listalla. Suurin osa raaka-aineista ovat kotimaisia ja juomapuolella on tarjolla mm. lähialueen pienpanimo-oluita!

 

Alkupaloihin lukeutuu mm. fiinimmät Kallio-nimiset makkaraperunat tillisipseistä, gnocceista ja helsinkiläisestä makkarasta, ja Suomenlinna-lautanen taas koostuu jäämeren katkaravuista ja suussasulavasta lohesta. 

Pääruoka on itselleni aina väliruoka, koska olen eniten fiiliksissä alku- ja jälkiruuista, mutta Imatran kuha vei kielen mennessään. Tällä kertaa se tarjoiltiin meille alkukevään vihanneksilla, mutta heti kun sesonki antaa periksi, niin sitä saa uusilla perunoilla!

Olen jälkkärimuijia ja taitaa olla sanomattakin selvää, että näitä annoksia olisin voinut syödä ainakin kaksi. Yllättäjänä oli Helsingin Jäätelötehtaan appelsiinijäätelö, joka oli mieletön ravintolan oman suklaakakun kanssa. Vesi nousee kielelle pelkästä ajatuksesta!

 

 

Erinomaisen ruuan lisäksi hotellin uusi sisustus on silmiä hivelevä. Joka puolella on jotain visuaalisesti viehättävää ja pakko sanoa tähän väliin, että olen joka kerta hotellissa asioineena saanut myös loistavaa palvelua. Viimeksi vietimme katto loungessa Fit by Sofia –treeniryhmän kanssa haasteen päättymistä ja oli mitä parhaimmat puitteet karonkalle! Hotellin safkoista saa rakennettua myös yksityistilaisuuksiin mieluisan kokonaisuuden ja oli paras tapa päättää dieetti juurikin kyseisen hotellin herkkuihin.

Bistro Gimis palvelee joka päivä aina kello 23 asti. Tämä muistutuksena myös itselle, sillä usein sunnuntaisin ja maanantaisin suurin osa stadin ravintoloista ovat kiinni. Etenkin, jos illallinen venyy myöhäiseksi. Omalla agendalla on ainakin poikaystävän vieminen tänne joku sunnuntai makkaraperunoille ja suomenlinnalaiselle oluelle!

 

Bistro Gimis, Radisson Blu Seaside
Ruoholahdenranta 3
00180 Helsinki

     

Share

Pages