Ladataan...
Kriselda

 

Eilen oli pitkästä aikaa hyvä aamu! Kävin Aamuvallankumous-tapahtumassa, jossa oli ohjelmassa lyhyitä hyvinvointiaiheisia puheenvuoroja ja aamiaisbaari. Paikalla oli mm. Hanna Sumari, joka kertoi olevansa aamupalaihminen ja päivän paras ateria on second breakfast. Ajatus toisesta aamupalasta herätti hilpeyttä, sill pystyn niin samaistumaan tähän!

Aamupala on päivän tärkein ateria ja aina mökkireissuillakin on minun (ja puolisoni) vastuulla brekun valmistaminen koko köörille! On tutkittu, että hyvä aamiainen pelastaa joka kolmannen suomalaisen päivän. Kelatkaa, mikä merkitys sillä on, miten aamut sujuvat.

 

Tapahtumassa oli tarjolla Hannan pannupuuroa, joka muistuttaa aivan mustikkapiirasta! En edes tajunnut syöväni puuro, kunnes Hanna kertoi tästä aamiaisherkustaan. Ohjeet jumalaiseen pannupuuroon löydät tästä.

 

 

Hyviä uutisia! Hyvinvointitapahtuma Aamuvallankumous on auki yleisölle ensi viikolla, keskiviikosta perjantaihin! Laittakaa kalenteriin aamutreffit kaverin kanssa Elisa Kulmaan.

 

Tässä vähän ensi viikon ohjelmaa:

 

Keskiviikko 17.1 .

 

Klo 8:15 Aivotutkija Katri Saarikivi kertoo, miten saavuttaa päivittäin hyvä mieli pienillä teoilla, heti aamusta alkaen.

 

Klo 9:15 Roots Helsinki -joogastudion pehmeä aamuherätys.

 

Torstai 18.1.

 

Klo 8:15 ja 9:15 Valmentaja Kirsi Vaulamo kertoo aamupalan, ravinnon ja liikunnan merkityksestä hyvinvointiin.

 

Perjantai 19.1.

 

Klo 8:15 Ruokakirjailija Prisca Leclerc opettaa täydellisen granolan salaisuuden.

 

Klo 9:15 Lääkäri Emilia Vuorisalmi opastaa, miten rakkaushormonit saa käyntiin heti aamiaisella.

 

 

Lisäksi tapahtumassa on aamiaisbaari, jossa 100 ensimmäistä saa ilmaisen aamupalan! Aamuvallankumous pop-upin järjestää Lejos, joka mm. maahantuo Suomeen Vitamin Welliä, Blue Diamond -mantelimaitoa ja,meikäläisen uutta herkkua, NOMNOMia. Kyseessä on luomu hedelmäkarkki, joka on täysin luonnonmukainen, lapsille suunnattu herkku, mutta sopii hyvin myös aikuisempaankin makuun.

 

Minulla oli aamun jälkeen niin hyvä ja inspiroitunut fiilis. Sain uutta inspistä aamupaloihin ja vähän buustia myös aamuasenteisiin. Iso suositus tällaisille pop-up-tapahtumille!

Eniten harmitta se, etten pääse ensi viikolla tapahtumaan, sillä olen reissussa. Menkää te, laittakaa paljon InstaStoreja ja tägätkää minut mukaan, jotta pääsen seuraamaan tapahtumaa etänä! :) Minut löytää Instagramista nimellä @kriselda. Erityisesti Emilia Vuorisalmen luento rakkaushormoneista kiinnostaa!

 
Aamuvallankumous pop-up: Elisa Kulma, Aleksanterinkatu 19
 
 

Ensimmäinen kuva minusta: Julia Toivola
Viimeinen Kuva minusta: Ömer Acar
 
Lue myös:
7 hyvinvointilupausta
Helppo ja kevyt marjapiirakka

 

INSTAGRAM (@KRISELDA) / FACEBOOK / PINTEREST
Share

Ladataan...
Kriselda

 

Aika lailla tasan kolme vuotta sitten olin pidemmällä reissulla kaakkois-Aasiassa. Etsimässä itseäni ja inspiroitumassa, mitä nyt ihmiset reppureissuiltaan hakevat.

Reissussa oli hankalaa syödä terveellisesti, sillä Aasiassa lähes kaikki ruoka paistetaan kovassa rasvassa, sekä aromisuolaa ja sokeria tungetaan joka paikkaan. Silloin minulle syntyi unelma kirjoittaa e-kirja, jossa olisi terveellisiä reseptejä puhtaista raaka-aineista. Kuitenkin elämä heitti reissun jälkeen isosti häränpyllyä ja haaveet jäivät.

 

 

Tänään se kuitenkin toteutui. Julkaisimme yes girlin ensimmäisen e-kirjan! Hyvinvointi ja ravinto ovat minun intohimon kohteita, ja olen niin kiitollinen siitä, että saan kohdentaa kaiken sen energian yes girliin. Yksi pitkäaikaisimmista unelmistani tuli totta!

Nyt, kun se on realistoitunut, niin näen selkeästi syyt, miksi se toteutui vasta nyt. Jos nyt katson itseäni kolme vuotta taaksepäin, niin ihan hyvä, etten silloin tehnyt sitä e-kirjaa. Nimittäin viimeisen kolmen vuoden duunit olivat aika isona apuna projektia tehdessä. Ja varmasti tähdet olivat myös nyt sopivasti linjassa.

 

Jos jotkut unelmat eivät toteudu silloin, kun haluaisit, niin se ei tarkoita sitä, etteikö ne koskaan toteutuisi. Olen opetellut sellaisen ajattelutavan, että jotain paljon parempaa on tulossa. Siihen pitää luottaa. Pitää luottaa ja uskoa, ja tehdä aivan hitosti duunia niiden unelmien eteen. Emme aina vain välttämättä näe, että nykyisistä hommista olisi joskus tulevaisuudessa hyötyä.

 

yes girlin e-kirja löytyy tästä.

 

 

Terkuin,

E-kirjailija

 

 

Kuvat: Saranda/Tyhjä Ajatus
 
Lue myös:
Mitä tänne jää?
9 asiaa ennen aamuyhdeksää

 
 

INSTAGRAM (@KRISELDA) / FACEBOOK / PINTEREST

 

Share

Ladataan...
Kriselda

 

En varsinaisesti asettanut itselleni mitään uudenvuodenlupauksia, mutta haluan silti tehdä tästä vuodesta parhaimman mahdollisen pitämällä parempaa huolta itsestäni.

Olin ensin kirjoittamassa 12 hyvinvointilupausta, jotka olisin jakanut vuoden jokaiselle kuulle, mutta tunnen itseni, että kyllästyn niihin kuitenkin puolessa välissä. It's all about knowing yourself. Siispä jätin luvun seitsemäksi ja lupaukset ovat ihan perusjuttuja, joista pitää aina välillä muistutella itselleen. Ei mitään ylitsepääsemättömiä juttuja.

 

1. Vähintään 2 x viikossa hot joogaa. Haluan palata sinne, mistä kaikki alkoi. Jooga muutti elämäni 7 vuotta sitten ja se on meikäläisen omaa aikaa. Luulisi, että viikosta löytyy kaksi tuntia itselle? Tänä vuonna olisi myös suunnitelmissa toteuttaa meikäläisen "plan B", eli suorittaa joogaopettajan tutkinto.

2. Enemmän kylmähoitoja. Kävin elämäni ensimmäistä kertaa Cryo-hoidossa ja jäin koukkuun siihen tunteeseen! Haluan myös ensimmäistä kertaa ikinä avantoon. Hullua?

3. Meditointi-haaste. Paikallaan pysyminen on minulle todella haastavaa ja meditoin ihan muilla tavoin. Silti haluan haastaa itseni ja kokeilla perinteisempää meditaatiomuotoa.

4. Uni. Haluan parantaa unenlaatuani ja siihen panostan tänä vuonna 110%. Meille on tällä viikolla tulossa uusi sänky, joten ensimmäinen askel on otettu!

5. Enemmän vettä. Itseäni ärsyttää veden tuputtaminen, mutta se on niin tärkeää ja totta, että juomme aivan liian vähän vettä! Olen huomannut, että hyvännäköiset juomapullot edistävät tätä ja parhaimmat löytyvät SIGG:ltä. Kannattaa panostaa lasipulloihin, jossa vesi pysyy freesinä koko päivän!

6. Hengittäminen. Niinkin perusasia, kuin hapenotto on meikäläiselle haastavaa. Minulla on tapana pidättää hengitystä, kun on meneillään joku kriittinen hetki. Esimerkiksi, kun kuvaan ja haen täydellistä kuvakulmaa. Tapa on jäänyt jostain nuoruuden harrastuksista. Haluan tänä vuonna opetella erilaisia hengitystekniikoita ja opetella hengittämään tietoisemmin. Kai tämä kulkee käsikädesstä tuon joogan ja meditaation kanssa.

7. Enemmän kirjoja. Luin ennen aivan tajuttomasti kirjoja ja haluan sen ajan itselleni takaisin. Tuijotamme aivan liikaa puhelimen- ja tietokoneen näyttöä, mikä ei tee hyvää silmillemme/aivoillemme. Lisäksi kirjan pitäminen käsissä tuntuu jotenkin maagiselta kaiken elektroniikan keskellä.

 

Kaikki ovat sellaisia, joita haluaisin alkaa toteuttaa heti, mutta päätin, että jaan yhden jokaiselle kuulle heinäkuuhun saakka. Hiljaa hyvä tulee, sen sijaan, että yrittäisin ahmia kaikki nyt ja heti, enkä lopulta saa mitään aikaseksi.

Onko sinulla jotain hyvinvointilupauksia tälle vuodelle?

 

 

Lue myös:
Mitä sinä haluaisit osata?
Vahvuudet voimavaroina

 

INSTAGRAM (@KRISELDA) / FACEBOOK / PINTEREST

 

 

Share

Pages